Recenze: Chamtivost - J. R. Ward

Název: Chamtivost (Covet)
Série: Padlí andělé
Počet stran: 496
Žánr: Sci-fi, fantasy - romány
Rok vydání: 2012
Nakladatel: Baronet

Obálka: Musím říct, že se mi nějak extra obálka nezamlouvá. Ruku do ohně bych za ni nejspíš nedala. Když porovnám obálku na internetu, zdá se mi, že barvy jsou víc sytější než na obálce hmotné knihy, ale na ní je taky už znát, že byla čtena více lidmi a i obal zkrášluje vzhled. Mám ji totiž z knihovny. Na svoje knihy nemám prozatím čas. Děj oproti obálce je značně. Písmo mi k sobě ladí, ale mohli si s tím víc pohrát.

Děj: Nechápala jsem (zase), proč spisovatelka začala prologem o démonech a andělech, kteří spolu hráli zápas a o rozehrávači, který byl jen Jeden a jenž měl zachránit svět, ale postupem času, co se příběh rozvíjel jsem chápala, jak to bylo myšleno a nápad byl vskutku dobrý.

Už od první věty v první kapitole jsem věděla, že kniha se mi bude zamlouvat. Jim se svými přáteli - Adrianem a Eddiem - jsou v podniku Železná maska, kde neznámá Žena v modrém nemohla ani pohled odtrhnout od Jimiho, který jen tak mimochodem dostal úžasný dárek na své čtyřicáté narozeniny, které v ten den slavil. Každý si nejspíš domyslí, co by to mohlo být, když ho na parkovišti za klubem zastihla Žena v modrém.

V další části knihy byly další pohledy dvou postav - prostitutky Marie-Terezy, která se prvně vyzpovídala v kostele a boháče Vina diPietra, se kterým se nejdřív setkáváme v klenotnictví, kde vybírá prsten pro svou snoubenku. Vina a Jima jsem si zalíbila, což moc o Marii-Tereze nemůžu říct. Boháč a chuďas – skvělý tým. A o to víc jsem měla ráda, když se jejich životy pomalu proplétaly dohromady.

Další důležitou postavu bych nejradši vlastnoručně zabila, kdybych mohla a tou byla Devina. Už od začátku se mi jevila jako pěkná m***a. Byla jsem i udivená, když jsem se dozvěděla, co je zač, nebo-li čí je přítelkyně a co v noci dělala a s kým a ještě víc bych ji rozdrtila, když se ukázalo, že vlastně není to, co na první pohled vidíme.

Na začátku neměl Jim nic moc společného s Vinem, jen to, že pro něj pracoval na stavbě nového a přepychovějšího domu, kde se mu stala nehoda, po které se stává padlým andělem. Mimo to musím říct, že se mi líbilo, jak se Vin zachoval. Přeci ne každý šéf se ujme resuscitace svého zaměstnance. A svým úkolem se sbližuje s Vinem, jenž je jeho první duše na rozcestí.

Na to se Jim probudil před bránou Nebe se čtyřmi anděly, co mají za úkol zasvětit Jima v jeho poslání a být mu rádci. Sedm smrtelných hříchů, sedm lidských duší. Když vyhrají oni – ráj na zemi, vyhrají démoni – utrpení. A přičemž Jimi odhaluje další záhady kolem jeho parťáků a mnohem více.. A k tomu dostáváme pořádnou nadílku o Vinovi, o kterém zjišťujeme, že není jen tak obyčejný boháč, jak se na první pohled zdá.
 Když čtu a v díle je nějaký zamilovaný pár, tak je to skoro všude stejný. Jeden by pro druhého riskoval život. Zákeřná postava chce ublížit jeho/jejímu milé/milému, ale vždy se ten druhý před něj postaví a tvrdí něco ve smyslu, že nejdřív musí přejít přes jeho/její mrtvolu.

Konec byl též dobrý, nevlekl se, vše dobře ubíhalo. Určitě jsem pocítila i velkou úlevu, když jsem se konečně dozvěděla, co se po střetu se dvěmi osoby stalo, ale je jasný, že to dopadlo dobře, jestliže jsou další díly, i když v momentě, kdy se to stalo jsem si sotva vzpomněla na pokračování.

Příjemně hřál.
A byl tak silný.
A tak…

Je třeba ještě říct, že jsem se na tu knihu nehrnula, protože jsem nevěděla, co od ní mám očekávat a jaký by byl asi výsledek, ale hned pro prologu mě to chytlo a bylo, co dělat, abych nečetla i v hodinách, když jsem měla knihu ve škole.

Vždy zklamu, když si tipuji,  kolik má kniha stran a hlavně u Baronetu, protože jsem vážně nečekala, že kniha bude mít 496 stran, ale už jsem si nějak zvykla, když jsem od nich přečetla více knih než jen tuto. Na druhou stranu mi to nevadí, když mě děj celou vtáhne do sebe a nevleče se to. Akorát lituji toho, že jsem s knihou dlouho otálela, neboť dělám výtvor do jedné soutěže a tomu jsem se věnovala i ve škole o přestávkách, zbytečně jsem se připravila o akci a první „souboj“.
  Knihu doporučuji těm, kteří mají rádi fantasy protkané sexem a padlé anděly, jenž mají povinnost zachránit svět, aby nespadl do spárů démonů.

Moje hodnocení: 5 hvězdiček