úterý 9. září 2014

Recenze: Half Bad - Napůl zlý - Sally Green

Název: Half Bad - Napůl zlý 
Díl: 1.
Série: Napůl živý
Počet stran: 368
Žánr: Young Adult, fantasy
Rok vydání: 2014
Nakladatel: YOLI

Obálka: Musí se uznat, že taková obálka se nevidí dennodenně. Je opravdu impozantní. Nejvíc se mi na ní líbí barvy, které nejsou na obálce pospolu, nebo-li každá strana - jiný podklad, ale i barva písma.
 Když jsem si knihu přinesla z knihovny, lekla jsem se, že mi ji tam vyměnili za jinou, protože jsem ji vytáhla zadní stranou z tašky a neměla ponětí, že druhá část je bílá oproti přední  červené. Překvapilo mě to jako to, co bylo místo obvyklé anotace v knize. Celkem dost jsem se toho dozvěděla.

Děj: Ze začátku jsem byla mimo i přesto, že jsem knihu začala ve škole. První část oslovovala přímo čtenáře, kdy my jsme vykonávali ranní stereotyp, ale od druhé části už děj provázel pohled Nathana, hlavní postavy knihy, což jsem s vděkem uvítala. Je celkem nezvyk, když spisovatelka osloví přes postavu vás a vy jste ti, kteří vykonávají děj, kdy se v podstatě snažíte utéct.

 Sice při dalších stranách, kdy se Nathan dostává do školy a přičemž má problémy, divila, proč třeba vyvolal rvačku, ale mezi kluky to je nejspíš běžné. Určitě se mohli navzájem ignorovat, ale o tom silně pochybuji.
 S pozváním Nathana na oslavu staré čarodějnice dostáváme i pár informací o jeho otci, ale ve třetí části je jich poměrně víc a i pár menších dodatků k jeho matce. Přesto jsme seznámeni i s jeho mužskou linií v rodokmenu a tím víme, že jejich životy neskončily happyendem a co s nimi Rada dělala.

 Jeho rutina, co měl prakticky každý den, byla skoro jako rozpis uklízečky, protože při některých věcech mi to tak přišlo, i když tam měl zapojeno studium a cvičení. Vyčistit kurník, umýt nádobí.., gymnastika, kruhový trénink.. Měl vystaráno na celý den, včetně doby, kdy si mohl kreslit a nebo kdy jen v kleci přemýšlel a fantazíroval o svém otci.
  Na konci druhé části a začátku třetí se dozvídáme, proč kniha začíná oslovením nás, proč vlastně pobývá v kleci a běhá a dělá další věci. První kapitolou ve třetí části jsme zase opět my osloveni, přičemž dostáváme další věc, kvůli „opatření“.
 Po dvou letech strávených v kleci a jakžtakž s přijatelnými podmínkami, Nathana odvezli pryč od své učitelky k Radě, kde je následně uzamknut v cele za účelem pokusného králíka. Po událostech, co se odehrály v cele a místnosti 2C, Nathan utekl a snažil se přežít dny, než bude hledat Mercury, aby mu dala jeho tři dary na sedmnácté narozeniny. 

Když jsem byl u Celie, dny utíkaly, i když roky se vlekly.
Teď je to naopak. Hodiny se ani nepohnou.

 Už od začátku mi byl Aaron opravdu sympatický a strašně se mi zamlouvalo chování mezi nimi. Takže jsem byla ráda, když Nathan sledováním muže Boba, poznal Nikitu, která mu udělala službičku, když se vydala za Aaronem, protože Nathan se o něj obával, aby mu Rada něco neudělala, kdyby se s ním osobně setkal, když celých čtyřiadvacet hodin byl Aaron pod dohledem Lovců.

 V další části je v Ženevě, kde se seznamuje s kontaktem, který ho má dostat k Mercury. Švýcar Gabriel, ke kterému ho vlastně dovedl Trev, se kterým se setkal už jen kvůli svému mimořádnému tetování, jenž Trev pomocí jeho kůže a kostí testoval. A objevy, které zjistil, měl následně Nathan zničit, protože se nesměly dostat do rukou Rady, kteří by tím mohli vyrobit čarodějnickou lahvičku, nebo-li zneužít toho.
Několik dní strávil v bytě Gabriela, ale spíše na terase, kde musel přes noc spát, neboť se mu po setmění dělalo v domě nevolno, jako pokaždé, když byl vevnitř. Pátý den, kdy se opět ocitl sám znuděn, nelenil a vyčistil komín, kde našel plechovou krabici.

Po dalších činnostech se dostal do konfliktu s Gabrielem a tím je odkryto další tajemství ohledně Gabriela. Jedna věc mě až šokovala! Samozřejmě, že v dobrém, teda aspoň podle mě, ale tu se dozvídáme později..
 Jen pár dní mu zbývá do svých narozenin a stále si láme hlavu, jestli mu Mercury dá jeho tři dary nebo ne, ale pokud ano, nebude to zadarmo.

 Začíná hrát hru s časem. Podaří se mu vrátit k Mercury i přes své zranění?
 Styl psaní spisovatelky mi občas připadá neúplný, ale jinak mi vyhovuje. Není to zdlouhavé jako u předchozí knihy, co jsem četla, ale délky kapitol mě naprosto uspokojují.
 Další věc, která mi „vadila“ byla lítost k Nathanovi, k jeho dětství, jak ho ostatní brali, když byl syn mocného Černého čaroděje.

 Kniha se mi líbila, už jen ze světa Bílých a Černých čarodějů, popřípadě Blažejů. Většinou totiž sahám v knihovně po knihách o upírech a o čarodějích se spíše vyhýbám, ale s touto knihou jsem spokojená, i když ne na 100%. Zbývajících dvacet stran do konce jsem vlekem četla, kdy se Nathan snažil dostat pryč od Lovců, zpátky k Mercury. Ale překousala jsem se jimi. Pak mě trochu zklamalo setkání Nathana a ….., mohlo to být o ždibec delší. Poslední slova příběhu mě potěšila. Kdybych mohla, sbalím si saky paky a vyrážím s ním.
 Určitě knihu doporučuji všem, kteří si na ni dělají zálusk.

Mé hodnocení: 4 hvězdičky  


PS. Budu ráda za jakoukoliv poznámku k mé první a oficiální recenzi, přijmu pochvalu i kritiku, i když tu stěží.. A eventuálně i to, na co se mám více zaměřit a co bych měla vynechat. ;)

1 komentář:

  1. Máš pravdu, knižka má suprovú obálku a hlavne tá zadná je úžasná! :) Príbeh sa mne, osobne, dosť páčil, niečo nové aj keď malo to svoje chyby.

    OdpovědětVymazat