Recenze: Seznam mých přání – Grégoire Delacourt

Název: Seznam mých přání (La liste de mes envies)
Počet stran: 149
Rok vydání: 2013
Překladatel: Eva Sládková
Nakladatel: Host

Obálka: Šatstvo s okraji na zahnutí mi připomnělo mé dětství s panenkami, které měly tyto oblečky též. Ano, musím přiznat, že se mi strašně moc líbilo, když jsem jim mohla obléct papírové šaty nebo z látky. Jinak jsem nepočítala, že se mi tímto odhaluje část příběhu, jelikož nečtu anotace, ale jen u knih, které nevím zda-li si je mám půjčit nebo ne. Obálka je stejně pěkná jako to, co ukrývá.

Můj názor: Vůbec jsem knihu neměla v plánu číst, protože si ji chtěla přečíst mamka, ale jak tomu bývá neměla čas a kniha se zase musela vrátit do knihovny. Mně se naskytla chvilka, kdy jsem nechala ne straně Věčný polibek temnot a sáhla po této, neboť je krátká a přečetla jsem ji za jeden večer, což bych s knihou od Jeaniene Frost asi neudělala. Nelitovala jsem, že jsem podzimní večer strávila s horkým čajem a francouzskou knihou. Připadá mi, že mám tak trochu štěstí na francouzské knihy, protože v krátké době čtu už druhou takovou.

V malém městečku Arras žije poklidný život Jo, majitelka galanterie, která vyhraje šek na 18 miliónů a pár tisíc díky dvojčatům, které samy sází, ale nemají štěstí. Jo si přeje být v anonymitě, co se týče výhry a tak se i stává. I přes úspěch vede dál galanterii, svůj blog Šikovnéprstíky a šek nadále schovává před svým manželem, svými sousedkami, celou komunitou města. Po pohovoru, kdy převzala výhru je skeptická. Kdo by ji chtěl využít, spřátelit se s ní díky finanční výhře? Co je to 18 547 301 eur oproti 100 miliónů eur?

Až do osudného momentu jsem neměla ponětí, co se stane dál. Byla jsem překvapená? Ano, byla jsem překvapená, ale to mi nezabránilo křičet urážlivé věci na postavu, jenž si to dovolila. Pro mě to bylo tak trochu osobní, protože když se vžiji do jakékoliv postavě, tak i na mně byl spáchán podvod.

Jocelyne se mi zalíbila už od první věty a věděla jsem, že to není žádná namyšlená nána a další věc, co se mi na ní líbila byla její upřímnost k sobě. Věděla, že pro ostatní není dost hezká, ale pro sebe byla. Její přítelkyně dvojčata Daniela a Francoise mi zezačátku připadaly spíš jako fifleny, jenž by chtěli muže, kterého by si mezi sebou půjčovaly. Bez té druhé ani ránu. Ale postupem času, jak kniha utíkala jsem si je oblíbila a bez nich by to nebylo ono. A její manžel Jo mi byl sympatický díky tomu, jak se k ní mile choval, ale v něm jsem se na plné čáře zmýlila.

Možná bylo banální, malicherné. Ale bylo moje.

Upřímně mě kniha bavila. Bylo to o obyčejné ženě, která měla štěstí na výhru, ale peníze jí zničily štěstí. Chtíč po penězích je větší než láska. Tím se prokáže, kdo je váš přítel a kdo není. V dnešní době je velmi vzácné, když máte v nouzi opravdového přítele, ale i v době bez nouze.

Obdivuji spisovatele, jenž dokázal napsat knihu z pohledu ženy, která je sama sobě nádhernou a silnou ženou. Každá z nás se určitě jednou trápila se svým vzhledem, aby se někomu zalíbila, aby se za ní muži otáčeli, měla postavu modelky.. Příběh, kterou svou smutnou pravdu má. Na konci jsem byla též smutná z konce, že tak příjemná kniha končí i z toho, jak se spisovatel uměl vžít do ženy, jenž byla zrazená tím, který by ji ani ve snu nenapadl.

Vřele doporučuji i mladší generaci jako jsem já, tedy pokud máte vztah s romány pro ženy. Kniha vám dokáže na tváři vykouzlit úsměv, ale dokáže vás i rozesmutnit. Štěstí si za peníze nekoupíte.

Mé hodnocení: 5 hodnocení