sobota 4. října 2014

Recenze: Tampa - Alissa Nutting

Název: Tampa (Tampa)
Počet stran: 224
Žánr: Beletrie pro dospělé
Rok vydání: 2014
Nakladatel: Odeon

Obálka: Vypadá nevinně, což o obsahu knihy nemohu tvrdit. Aspoň, že obálka knihy není jiná, protože  jsem viděla jednu a už nevinně nijak moc nevypadala a vám se skoro hned skýtala odpověď, proč tam je „díra“. Z edice Světová knihovna se mi líbí novější obálky, které jsou napůl obraz a čáry, když je tak popíšu. Takže menší plus.

Tato recenze může obsahovat spoilery!

Děj: Věděla jsem do čeho jdu, ale že to bude takové, to jsem netušila.
 Už začátkem jsem si nebyla jistá jestli se mi to zamlouvat bude nebo ne, protože spisovatelka začala tím, že Celeste si dopřávala uspokojení, ale shrnula to ani ne dvěma větami. Poté nás seznamuje s jejím manželem Fordem a její zálibou v mladičkých chlapcích.

  První školní den nastupuje jako učitelka, která dostane třídu mimo hlavní budovu, kde si prakticky může dělat, co chce. Kde ji nikdo nekontroluje, s žáky debatuje o známých knihách s intimními chvilkami a čímž si vybírá svou oběť. Když to nevyšlo s jedním, s druhým to vyjde. Jaký kluk by odolal své krásné a hlavně mladé učitelce, poté co mu předloží takový návrh? Nad tím jsem kroutila hlavou, i když to bylo jasné, že žádný.

 Občas jsem měla až problém číst dál, abych nevydávala ve škole znechucené výrazy a „skřeky“, i když s těmi výrazy se to nepovedlo.. Udivovalo mě, co si vše dovolila i na pozemku školy! Ale když je někdo nadržený a vzrušený, chtíč mu oslepí mysl. Nemám s tím zkušenosti, ale jsou to jen moje odhady. První čtvrtku se tam nic tak strašného neděje, ale po jednom rozhodnutí ano a už to jede. Tajné schůzky, žhavé polibky, doteky a mnohem více než je vhodné pro 14letého chlapce. Ale hračka vždy omrzí.

 Připadala jsem si jako vědec, který se po létech trpělivého výzkumu konečně ocitl na prahu kýženého objevu: cítila jsem, jak se blíží okamžik výhry, a z každé další minuty čekání se mi chtělo křičet na celé kolo.

 Připadala mi jen jako manželka, která chce peníze, krásný život a mladíky pro její choutky, které si vybírá pohled kritérií. Na druhou stranu vše zase měla dobře promyšleno, aby se na ni hned nepřišlo a možná by se to nestalo, kdyby nebylo jednoho osudového momentu, kdy se provalilo na povrch i její tajemství.
 Na konci jsem byla trošku pobouřená, když se to nakonec tak nějak ukecalo, protože jsem ji přála, aby skončila jako ostatní a ne, že kvůli své kráse se bude cítit ohrožená u žen, které se dopustily mnohem horších věcí a bude mít „přepych“ někde jinde, kde to bylo ještě lepší. Kdyby bylo na mně, nechala bych ji zavřít až by zčernala.

 Byla jsem ráda za pouhých 224 stran a znovu bych do knihy nešla ani za zlatý prase. Byla jsem znechucená při některých souložích scén, i když nepraktikovali žádné sado-maso jako v jiných knihách. Prostě mi to přišlo vůči tomu klukovi nespravedlivé, protože k Celeste cítil mnohem víc než ona k němu, ale na druhou stranu k ní zase nemusel být tolik „závislý“.
 Jinak dílo nebylo těžké na čtení, ale každému nesedne do noty a já jsem jedna z mnohých, které opravdu kniha nesedla.

Mé hodnocení: 2 hvězdičky

Žádné komentáře:

Okomentovat