Recenze: Z hrobu - Jeaniene Frost

Název: Z hrobu (Up From the Grave)
Díl: Sedmý
Série: Noční lovci
Počet stran: 222
Žánr: Fantasy
Nakladatel: Fantom Print

Obálka: Celá série má mimořádné obálky, které se mi líbí, i když se mi nijak extra nelíbí podpatky se špičkou, ale u Cat je pořád dobře snažím. Když z hrobu, tak už i s podivuhodným designem. Mimo to jsou obálky výborné jako to, co na vás čeká uvnitř. Všechno má k sobě hodně blízko. Jak název, obálka, ale i děj, kde jde opravdu o cestu do hrobu a ven.

Můj názor: Cat a Bonese jsem si zamilovala už od první knihy, kde jsem hltala slovo za slovem a s narůstajícím napětím chtěla vědět, jak se jejich vztah rozvine dál a jaké další problémy a nepřátelé se postaví proti nim. Poslední díl nebyl výjimkou, ale musím se přiznat, že jsem knihu četla pět dní kvůli škole, která mi dala zabrat, protože knihy ze série jsem měla přečtené vždy za dva – tři dny.

Spisovatelka mi opravdu drásala nervy při každé nebezpečné situaci, ale musím se přiznat, že jsem nebrečela u knihy, i když se o to mé slzní kanálky pokoušely i přes bolestný osten, který se mi usídlil v srdci. Zbožňuji onu postavu, ale kvůli ní jsem se natrápila dost v minulém díle, kde se jí něco stalo, sice to nebylo v minulém díle, ale nemohu si vzpomenout v jakém to přesně bylo. Přesto jsem si jistá těmi, kteří četli předchozí knihy, protože určitě vědí, pokud ví i to, koho myslím. Nemůžu napsat jméno, protože by to byl spoiler a to nechci.

Nemám ráda spoilery a vy určitě taky ne, když objevíte omylem spoiler na knihu, kterou si chcete přečíst. To se mi stalo na Databázi knih, na profilu knihy. Nedoporučuji číst komentáře u této knihy pokud chcete předejít spoilerům! Mrzelo mě to, ale i tak jsem byla úplně v šoku a myslím to vážně. Spoiler nespoiler, pořád to bylo úžasné, když jsem si přečetla čtyři slova, která to jen potvrdily. Byla to pěkná chvilka klidu a pohody bez jakékoliv akce.

„Jsem Zrzavá Smrtka, a ty jsi mrtvá.“

Závěrečný díl mi připadal trochu odlišný od ostatních. Možná to bylo tím, že tohle byl opravdu poslední o Cat a Bonesovi a jejich přátel, ale na 100% si nenechám ujít druhou sérii, která navazuje na páry, které vznikly zde… Jeaniene píše opravdu bravurně, akce jsou napínavé a erotické chvilky hlavních postav mě nenechávají též chladnou. Kdo by si nepřál mít doma Bonese, Iana či Tatea? Já se ale přikláním k Bonesovi a trošku k Ianovi, protože Crispin je ve všem úžasný a nádherný a Ian mě baví svými necudnými hláškami. I ve spaní zkažený…

Z hrobu je velmi dobré ukončení skvělé série a postav, které mě rok vpouštěly do svých životů a pokaždé mi dovolili vejít a odejít se spokojeným výrazem na tváři a ještě větší láskou v mém srdci, které přetéká mnohými charaktery i z jiných knih. Jsem vděčná za moment, kdy jsem spatřila první knihu série a sáhla po ní, i přesto, že jsem se k ní dostala až po měsíci a litovala, že jsem s ní tak dlouho otálela. Mimo to se nemusíte obávat, že by autorka tlachala o ničem, neboť to nehrozí, protože Noční lovci končí kolem 222-272 stran, ale jen poslední díly měly méně stran než první, ale kvalitu to nesnižuje.
 Celou sérii vřele doporučuji, neboť si v tom každý něco najde a není to ztráta času, jako u některých knih, které se těmto nevyrovnají.