neděle 30. listopadu 2014

Měsíční chvástačka - listopad 2014



Za měsíc listopad mi přibyly nádherné kousky, na které jsem pyšná, ale peněženka se opět ztenčila a skříni praskají nadále švy. Přesto mě stejně čeká stěhování další skříně do mého pokoje, abych měla, kam dávat mé miláčky. Měsíc byl zase velmi štědrý v podobě dvanácti knih za skvělé ceny. Už se nemůžu dočkat, až je se všemi mými resty přečtu, hlavně tedy mou první anglickou knihu, ale bojím se, že budou zase přehlíženy novými knihami, které vycházejí, takže by možná přišel vhod jeden bod k předsevzetí: za rok 2015 přečíst jen knihy z mé vlastní knihovny. Nevím, nevím, zda-li to dokážu splnit, poněvadž na mě čeká ještě pěkná kupička knih z knihoven, jež potřebuji přečíst taky, ale pořád mám čas, jenže ten je nemilosrdný a rychleji se krátí.


 Už i na mě došlo a pořídila jsem si z Levných knih anglickou knihu Molly's Millions. Četla jsem kousek ze začátku a líbilo se mi to. Tahle mi připadala nejlehčí z výběru dalších, ale ještě předtím jsem přemýšlela, že bych si pořídila Fifty Shades of Grey, jenže z toho sešlo i z toho důvodu, že jsem nevěděla byť jen pár slov na zadní straně knihy, i když miluji angličtinu a takové slova jsou pro mne výzvou. A druhou knihou jsou Čísla 1 - Na útěku. Doma mám už druhý díl a brzy zase poběžím do LK pro třetí díl, který jsem tedy neviděla včera v obchodu, ale v emailu s novinkami (taky by ho mohli posílat dřív než v osm večer) a taky hlavně kvůli mamce, která si chce trilogii přečíst. Já ji již četla a líbila se mi, ovšem bych takové vlastnosti nechtěla. Bylo by deprimující, kdybych viděla data úmrtí mých blízkých. 

 Jak mi Starbucks zachránil život jsem prostě musela mít, protože se mi kniha velmi líbila, ale o tom jsem se více zmiňovala v recenzi. Sehnala jsem ji až za hříšně málo peněz! Platila jsem kolem 100 Kč, o něco více, protože si mamka kupovala ještě jednu knihu, která jde mimo mě poté, co vše vyřídím. Na nákupy z bazaru Databáze knih si nemůžu stěžovat ani podruhé. Dospěj! mám opět z LK, myslela jsem si, že je to něco jako Ten, kdo stojí v koutě, ale ne. Drogy, sex.., aha. Toho jsem si všimla, až když jsme jeli domů. Přesto jsem to překousla a začetla se během jízdy do začátku. Kdybych dokázala rudnout u necudných knih, u této bych nejspíš rudla, ale uvidíme, jak se to vyvine dál.

 Železný král a Železná dcera ze série Železná víla. Od knih nečekám úžasný děj, zápletku či postavy, ale prostě jen průměrný děj knih. Sice to má myslím vysoké hodnocení, ale některé komentáře mě dělaly nejistou, jestli jsem zvolila dobrou koupi, jenže za tu cenu mám chtít co? Jsem na ně zvědavá a na pocity, jež ve mně vyvolají. Na druhou stranu mám víly do určité míry ráda díky Paranormálům, ale jen ty hodné, ty zlé mi moc nesednou a nejradši bych je občas z knihy vyškrtla.

  Nabíječ, ach, ano. Můj oblíbenec mezi všemi ostatními, jenž si mě získal při scéně s růžovou košilkou a pouhým prostěradlem, pod kterým mu.., ehm, byl by to spoiler, kdybych vám to řekla, ale shrnuto: moment k nezaplacení. Kniha mě taky vyšla celkem lacino a to jsem ji kupovala na Klubu knihomolů přes aukci. A jen dodám, že tetě se kniha taky hodně líbila. Kdo by přece odolal Nabíječi? Mít takového souseda.. Povím vám, že bylo těžké si ji vybojovat, a přesto jsem knihu získala. A Na stejné vlně, recenzní výtisk, jenž jsem vyhrála díky jednomu formuláři. Příjemné čtení, ale rohy knihy jsem málem nevydýchala, když jsem je spatřila. Mimo to se těším na další knihy od Alexandry Potter, ale i od Alicie Claytonové. 

 Krásně sladěné do žluté a černé barvy. Tak padne náš svět z LK, asi bych na knihu nepřišla, kdyby jeden dotyčný pán nedal pryč svůj košík z knížek! Knížky nejsou přeci stůl či něco jiného, ale vysvětlujte to někomu. Sice je pěkné, že se kupují k Vánocům knihy jako dárky, ale taky ať se k tomu dobře chovají.. Zář si koupila mamka, protože jsem říkala, že to moje učitelka četla a líbilo se jí to a další důvod; andělé. Sice myslím, že je spíše pro mladistvé, ale v každém věku je román dobrý, no ne?
S Přechodem jsem již tu čest měla, takže jsem byla překvapená, když se taková bichle objevila v LK jen za 59,- Kč. Doma už na mě čeká Dvanáctka, ale zatím se nijak nehrnu do knihy, zase mám spoustu důvodů, proč na ni nemám čas. Mám hodně knih dříve vypůjčených a z toho, že jsem z prvního dílu nebyla nějak nadšená. Popis upírů z jiného pohledu než o nich čtu. Zde to jsou krvelačné bestie, zatímco v jiných knihách to jsou ti s vytříbeným vkusem a etiketou na pravém místě. Box 21, švédská krimi, nedokázala jsem odolat. Jakékoliv detektivky ze severu si ráda vždy přečtu, protože je mám asi nejvíce ráda ze všech, jaké jsem četla. Tyhle dokážou šokovat, překvapit a spisovatelé umí napsat bravurné úmrtí, které by mě nenapadlo ani ve snu. Sama jsem tuto knihu koupila ještě jednou pro jednoho známého, jenž taky nečte skoro nic jiného než krimi.
 V poslední řadě záložka od knihy Na stejné vlně, která se mi velmi hodí (ne, vůbec nemám tolik záložek, že už nevím, co s nimi) a můžu si vybírat z další nabídky ke knihám, co budu číst jako další v pořadí. Ano, chlubím se i něčím jiným, co nesouvisí vůbec s knihami. A to svíčkou s nádherným motivem Big Benu, červených telefonních budek a vlajky Anglie. Občas si říkám, kdo to voní, jestli táta kolínskou nebo svíčka, protože má aroma podobné pánské kolínské, ale to mi vůbec nevadí, protože ta vůně je pro můj nos blaženým rájem. 

3 komentáře: