Recenze: Šest let - Harlan Coben

Název: Šest let (Six Years)
Počet stran: 317
Žánr: Thrillery
Překladatel: Drahomíra Michnová
Nakladatel: Knižní klub

Obálka: Jako vždy jsem ráda, když se drží původních obálek a nesnaží se udělat nějakou svou, sice nejsem proti drobným úpravám obálky, ale při více viditelných už ano, nemyslete si, že je to tak u všech, protože někdy je to pěkné a občas taky ne. Ale zpátky k této obálce. Ano, líbí se mi. Barva písmen se podle mě dobře hodí k tmavému pozadí, které je prostě pochmurné a ani mi nevadí placka na bestsellery, kterou bych neoznačovala všechny knihy, neboť si jí nezaslouží některé.

Můj názor: Univerzitní profesor Jake Fisher nemůže přenést před srdce svatbu své milované, která si bere jiného muže místo něj. Dal slib, jenž dokázal dodržet celých šest let, až do osudného momentu, kdy narazil na oznámení o smrti manžela Natalie. Bezhlavě se vrhl na cestu na Toddův pohřeb, zcela z jiného důvodu než, aby kondoloval. Chtěl ji po tolika letech zase vidět. Svou lásku Natalii, ale vdova po Toddovi je jiná žena. A o nebezpečí není nouze, neboť Jake není zdaleka jediný, kdo Natalii hledá. Začíná závod s časem, protože ti druzí si s ní nechtějí přátelsky popovídat u šálku kávy.

Zprvu bylo těžké představit si profesora jako namakaného chlapa, který by spíš mohl hrát fotbal než učit studenty, ale každý je nějaký. Stejně jsem si ho představovala většinou jako normálního chlapa s trochou svalů a ne jako nějakého kulturistu. Ale slupka schránky nám nevypoví, jaký je uvnitř člověk. Přetrvávající Jakeova láska k Natalii byla neuvěřitelná. Ano, byl to typ, který nosil „růžové brýle“, ale taky myslel logicky. To se mi na něm líbilo. A zase prosba, ať se mi splní sen a najdu toho pravého, který bude mít vše z každé mužské postavy, se kterou jsem se setkala.

Jen díky jedné ženě, jenž mu zlomila srdce, riskoval život, odhaloval tajemství svých přátel, rádců, ale i svých protivníků, aby složil trnitou cestou skládanku. Jakýkoliv kus skládanky ho přiváděl blíž k pravdě, ale i smrti.

Občas mi přišlo až absurdní, co se mu vše přihodilo. Neobyčejné pro profesora, protože když žil poklidný život, občas si s nejlepším přítelem zašel na drink a dělal další věci jako opravování písemek, tak mi to bylo divné, když ho naháněla policie, chtěli ho zabít a byl ten nejchytřejší, který přišel na tohle a tamto.., ale jaká postava by nebyla velmi inteligentní a které to prostě pálilo? Nejméně v každé knize se někdo takový vždy najde. Ještě zajímavější bylo, že to byl obyčejný člověk bez trestného rejstříku a pohodovým životem i se ztrátou lásky svého života. Byl to den jako každý jiný, ale přesto odlišný díky jediné zprávě. Když tak přemýšlím, mohl jen přečíst úmrtí Todda a nechat to být, kdyby v jeho srdci nezačala vykvétat na povrh láska, ale to by nevznikla kniha s velice dobrým a poutavým dějem.

Hasta luego, vy šmejdi.

Dlouho jsem nehltala slovo za slovem, abych se dozvěděla, jak to skončí. Kniha se mi dobře, až moc dobře četla, ale určitě bych nepohrdla pár stránkami navíc, jak asi pokračoval v životě dál, i když jsme dostali malou nálož jeho života po vší té akci. A věřte mi, že konec stál za to. Bylo to nejlepší zakončení, které podle mě mohlo být a byla jsem mile překvapena.

Kniha vám utíká pod očima, aniž by jste řekli švec. Kdo četl knihy od KK v téhle podobě, tak ví, že písmo zrovna malé není, ale co už. Je to sepsané většinou do krátkých vět tak, abychom nemuseli číst zdlouhavé nudné fráze, ale stejně je to i takhle dobré.
 Je to má první kniha od Cobena a líbila se mi, takže si určitě přečtu Přistižen a doufám, že bude stejně dobře naladěná jako Šest let. A v poslední řadě knihu doporučuji všem, kteří mají rádi napětí, ale i špetku lásky v thrillerech.