sobota 1. listopadu 2014

Recenze: Věčný polibek temnot - Jeaniene Frost

Název: Věčný polibek temnot (Eternal Kiss Of Darkness)
Díl: Druhý
Série: Svět nočních lovců
Počet stran: 347
Žánr: Fantasy
Rok vydání: 2011
Překladatel: Zuzana Selementová
Nakladatel: Baronet

Obálka: Musím se přiznat, že se mi moc nelíbí, ale obálky Nočních lovců se mi opravdu hodně líbily. Mně se prostě nezdá ten muž na obálce, jenž nejspíš ztvárnil Mencherese. Ehm,  představovala jsem si ho jinak a jeho oči mi připadají zvláštní a podivné. Dívka, pravděpodobně Kira, na ni si nemůžu udělat názor, ale možná by bylo hezčí, kdyby si nepřidržovala vlasy, přeci nemusela vyniknout křivka jejího krku, místo vábící upíry. Ale i tak oceňuji práci, kterou s tím měli, ne že ne.




Můj názor: Soukromá vyšetřovatelka Kira se po úspěšně odvedené práci vrací domů okolo prázdných skladišť, odkud se z jednoho ozývající bolestivé steny a šílený smích. Instinkt ji radí, aby si toho nevšímala a šla dál, vždyť jen kousek a byla by doma. Ale nedá jí to a musí zjistit, co je příčinou hrozivých zvuků. Zachraň aspoň jeden život. Rada jejího rádce, kterou se řídí pokaždé, kdy dokáže zachránit, alespoň jeden nevinný život. Totéž udělá ve skladišti, kde jen o vlásek unikne smrti díky Mencheresovi.

   Musím se přiznat, že já bych radši vzala nohy na ramena. Ano, jsem strašpytel, co se týče temných uliček a tmy. Když musím jít domů za tmy, to je vážně pokrok, když neležím někde rozporcovaná sériovým vrahem. Ale zpátky ke knize. Byla jsem ráda za dva pohledy – Mencherese a Kiry na jakýkoliv moment. Velmistr starší než hlína a nechal by se zabít mladými ghúly jen proto, že chtěl skoncovat s životem? Ale když poznal Kiru, změnil pohled na svět a jeho myšlenky se netýkaly výhradně plánu, jak se sprovodí ze světa.

  Kira je imunní a nedokáže zapomenout na hříšného upíra, kterého po nocích marně vyhledává a ji jeden takový krok připraví o lidství. Kvůli pomstychtivému nepříteli, jenž prahne po moci se stává upírem. Krvavé rauše, výpadky pamětí a pád do spánku při rozednívání slunce. Tím vším si musí projít jako nová upírka.
 Mencherese jsem si prakticky už v Nočních lovcích velmi oblíbila, když se tam vyskytl, ale Kira mi nepřirostla k srdci a tady se tomu trochu přiblížila. A kdo by se přeci nezamiloval do snědého upíra s dlouhými vlasy? Ano, Kira jeho okouzlení podlehla víc než si myslela.

  I zde nezapomněla na Bonese a Cat. Musím se přiznat, že tady se mi nezamlouvalo chování Cat. Nevím proč, ale vidět ji z jiné perspektivy bylo, jako kdybych se dívala na jiného člověka. Celé mi to připadá zvláštní, jako kdyby se všechny mé oblíbené postavy změnili úplně ve všem, ale Vlad mi přišel pořád stejný. Na jeho komentářích jsem se opravdu bavila.

   Nic není jednoduché. Potomek faraónů, jenž je unaven z rozporů mezi svým strýčem, to jistě může dosvědčit. Falešná obvinění, úmrtí díky někomu jinému a přesto je vrah on, což jeden tvrdí a ostatní mlčky kývají. Ale karty se přeci jen pomalu a jistě obracejí ve prospěch.
  
Když je zase otevřela, Mencheres stál proti ní. 

  Spisovatelka opět nezklamala. Dokáže popsat jakékoliv scény bravurně na jedničku s hvězdičkou. Akční, erotické i romantické chvíle jsou z jejího pera prostě úžasné. Bylo zvláštní číst z pohledu někoho jiného než Cat, ale je to zvyk, když jsem četla všech sedm dílů a pokaždé si vychvalovala knížku a Bonese.

  Teď přišel čas, abych pochválila tuto.Velmi dobře se mi četla a mám ráda, když hlavní postavy jsou spolu stůj, co stůj, i když to je občas velmi komplikované. Tady jim to sice nikdo nezazlíval, ale bylo pár obav. Přesto děj byl zajímavý a milostné scény byly třešničkou na dortu.  
  Doporučuji nadšencům upírů i těm, kteří mají rádi všelijaké rituály, neboť nebudete ani o to ochuzeni. 

Mé hodnocení: 5 hvězdiček

Žádné komentáře:

Okomentovat