Recenze: Vlk z Wall Streetu - Jordan Belfort

Název: Vlk z Wall Streetu (The Wolf of Wall Street)
Počet stran: 459
Žánr: Naučná literatura - biografie
Rok vydání: 2008
Překladatel: David Pacovský
Nakladatel: Olympia

Obálka: Mohli zapojit aspoň trochu více fantazie. Na žlutou barvu opravdu nic nemám, ale tady mi přijde smíchaná s dalšími barvami nepatřičná. A je škoda, že nevyšel dotisk knihy, který klidně mohl být s filmovou obálkou. I já samotná knihu sháněla, bohužel marně. Znak dollaru se mi tam taky zrovna dvakrát nelíbí, i když je to i počáteční písmeno Streetu a ještě, co bych chtěla dodat k obálce je poslední slovo Streetu. Ano, v češtině se to tak skloňuje, ale mně se tohle prostě nelíbí a radši bych viděla název Vlk z Wall Street.

Můj názor: Asi bych na knihu nepřišla, kdybych si nevyhledávala informace o filmu, kde bohatého a nanicovatého milionáře hraje Leonardo DiCaprio. Na film jsem strašně chtěla do kina, ale pak mě to zase přešlo, protože někdo říkal, že to bylo nic moc. Já viděla film ještě než jsem přečetla knihu a ehm.. Drogy, sex a peníze. Vyhazoval peníze z okna ven za striptérky, aby ho udělaly šťastným.

Na začátku můžeme vidět pohled normálního Jordana, který nejel v drogách ani nepral peníze. Prostě v době, kdy nastoupil do práce a musel se zaučit, jelikož byl konektor, ale pak to jelo.. Vydělával miliony, vše si mohl dovolit a „Ne“ pro něj nebyla odpověď. Život bohatého a nanicovatého. Jordan byl velmi chytrý, ale drogami se zabíjel zbytečně.

Když jsem knihu četla poprvé, Vlk byl pro mě někdo, koho jsem si sama představovala, ale postupem času jsem si ho představovala jako Leonarda nebo reálného Jordana, který se mi tedy vůbec nelíbí a ty jeho oči mě přivádí do rozpaků. A taky mě nebavila větší část knihy, protože ani tak jsem neporozuměla pořádně všemu, co dělal s akciemi a až ke konci mě to chytlo. Bylo škoda, že do filmu nedali značnou část konce, protože ten se mi líbil. Bylo to něco jiného než to, co prováděl předtím.

O Stratton se čím dál víc zajímají lidi od FBI a SEC, ale i tak je Vlk chytřejší než oni a dává si pozor a nezanechává za sebou stopy. Lítal do Švýcarska, aby uložil své peníze kvůli tomu, aby o ně nepřišel, ale nečekaný zvrat to jen rozhází. Nemluvně o cestě tam, kterou si náramně užíval.

Jordan Belfort alias Vlk mi přišel nanicovatý. Občas jsem se divila jeho chování, že to bylo úplně normální. Nebyla jsem překvapená sprostým slovníkem, protože to stejné slyším ve škole, ale v mírnějším provedení. Sama sebe jsem se tázala, proč někdo může podvádět manželku s prostitutkami bez výčitek svědomí a brát drogy o sto šest? Sexuální deviant a narkoman a přesto je milionář úspěšné investiční společnosti. Na druhou stranu, jak popisoval lásku k dětem bylo hezké a svou manželku popisoval jako úžasnou ženu a pak to byla m*cha.

Nadine alias Vévodkyně nebyla až tak špatná. Jordanovi dala dvě nádherné děti a chtěla pro něj to nejlepší, co se ještě spolu milovali. Vybavovala jejich domy milionovým nábytkem a dekoracemi nad nimiž jen Vlk kroutil hlavou a svůj šatník při každé příležitosti vybavila novým oblečením. Byla manželka, kterou se Jordan pyšnil. Nádherná, sexy, dlouhé nohy.., není to pro chlapa vysněný sen mít takovou ženu?

Byl to čas bezuzdné chamtivosti, čas svévolné výstřednosti. Byla to éra kravaťáků.

Knihu jsem dočítala, neboť jsem ji musela minule vrátit kvůli rezervaci a nebavila mě na to, abych ji rekordně dočetla a až teď se mi naskytla příležitost ji dočíst. Konec knihy a kdy se napravoval se mi líbilo více než popis, jak si užíval v obklopení nahých žen, peněz či kokainu. Závěr byl prostě pohodový, i když poslední dvě věty zakončení knihy se mi nezdály dokončené, jako kdyby na mě měl čekat ještě nějaký další díl.

Je sice škoda, že jsem knihu nesehnala, ale asi bych si ji koupila jen z výprodeje, protože celou kupní cenu bych nedala. Nebylo to tak úžasné, jak jsem si zprvu myslela. Tady musím říct, že se mi o trochu víc líbil film, neboť v knize jsem si neustále pletla postavy a prostě hledat, kdo, co byl.., to bych si asi musela přečíst od začátku celou knihu.
Mé hodnocení: 3,5 hvězdiček