Recenze: Dotek chladu - Tamina Berger

Název: Dotek chladu (Frostengel)
Počet stran: 223
Žánr: Thrillery
Rok vydání: 2013
Překladatel: Michaela Škultéty
Nakladatel: Fragment

Obálka: Kostka ledu a vně zmražená květina? Ne, to u mě bohužel nezapůsobilo ani omylem. Ostatní díly v této edici mají pěkné symboly k vraždám, ale tento se mi vůbec nelíbí. Kdyby to udělali v jiném stylu, možná by to bylo lepší. Ale tmavé pozadí s kudrlinkami se líbí.

Můj názor: Kniha by asi nevznikla, kdyby Julie nenastoupila do auta osoby, kterou znala. Ale nikdo nikdy neví, kdy někomu přeskočí v hlavě, byť je to váš známý či osoba, co potkáváte skoro každý den. Z mého hlediska mohla zavolat své matce, jak to dělávala po hrůzné vzpomínce a já bych aspoň nepromeškala dny, kdy jsem knihu četla, jelikož jsem mohla číst něco mnohem lepšího, ale Julie to neudělala. Chtěla být zase silná a ničeho se nebát. To se jí moc nepovedlo. Thrillery z edice mám ráda, vždycky mě nějak zaujaly a vždy hltala slova, abych věděla, kdo je vrah, ale u této knihy to bylo vzhůru nohama. Táhlo se to, bylo to spíše nudné a nezáživné. Nic z čeho bych si sedla na zadek. Nechápu, jak někdo dokáže přeložit knihy, které jsou podprůměrné.

Theresa, nejlepší kamarádka zavražděné, si hrála na Sherlocka Holmese. Sedmnáctiletá holka, která se nemůže smířit s tím, že Julie pravděpodobně spáchala sebevraždu dle prohlášení. Theresa si to ovšem nemyslela a stála si za svým názorem, že ji někdo zabil. Z edice to jsou většinou mladé dívky, co něco podobného řeší, ale tady to bylo něco hrozného. Nelíbilo se mi její přemýšlení i chování, a občas mi připadalo, že tam byl menší náznak „jsem ta nejchytřejší“, kdy na něco přišla a byl to jen další kousek do skládanky.

Leon, záhadný kluk, který sledoval Julii a Theresu. Pro Theresu zatracený stalker. Kdyby jen tak na začátku věděla.. A byl to zase ten z těch, kteří kolem sebe neměli tucet kámošů, sedával sám a u obědu si četl. Mimo kolektiv. Jak jinak, vždy se někdo takový musí zjevit v knize.
 Zápisky končící kapitoly z pera Julie nám odhalovaly její myšlenky, její pocity po tom, co se jí stalo a čemu chtěla přijít na kloub. To bylo asi jediné, co jakžtakž šlo číst. Byly na koncích kapitoly, což bylo pěkně udělané, takže jediné, co má přijatelný velký plus.

Konec mi přišel až moc nemožný. Pochopte, Theresa měla schůzku ohledně věcí do školy a  šla k dotyčnému pro materiály, přičemž tohle věděl jen Leon a když šlo do tuhého, kdo se tam jako na zavolanou objevil? Ano, byl to on. Takže tohle není možné, aby přijel včas než někdo přijde k úhoně. Každý má svůj názor, ale tohle bylo až moc přitažené za vlasy. Poté sice objasnil, proč se tam tak rychle zjevil, avšak to nemuselo končit šťastným koncem, kdyby se tam neobjevil.
 Nevím, proč, ale nechci být surová, co se týče hodnocení, ale nedokážu dát téhle knize méně jak tři hvězdičky, i když některé knihy takto hodnocené byly lepší.., ovšem bylo to slabý díl z této edice.

Bylo léto a běžely jsme po poli.

Jak už jsem řekla dříve, kniha byla fádní a dlouho jsem ji četla. Přičemž to má učitelka okořenila poznámkou, že čtu pomalu. Aby jste si nemysleli, proč jsem si nevzala jinou, tak jen z toho důvodu, že prostě dočtu i tu nejnudnější knihu než raději začínat jinou, poněvadž pak bych ji neměla dočtenou a na konec knihy bych se nerada dívala, když nevím polovinu věcí, proč se tak staly. Už to dále nebudu natahovat, jelikož mi připadá, že i tato recenze je nudná, ale snad ne (aspoň trochu).