neděle 11. ledna 2015

Jedním slovem: Knihkupectví

 Druhé místo, kde bych dokázala trávit čas hned po knihovně, ale jen za určitých podmínek. Tímto článek nikoho nechci urazit, jen chci říct, co se mi děje, když jsem v knihkupectví já a co si myslím.
 Především chodím do Levných knih, do obou kamenných obchodů, které jsou v kraji kromě jednoho, který leží úplně mimo mě a do Neoluxor, jak kdy, ovšem mohu prohlásit, že tam nejsem vařená pečená..
 Ráda bych začala knihkupectvím Levné knihy. Mám to tam ráda, není to obrovské knihkupectví, ovšem nevím, jak v ostatních krajích, jelikož u nás je malé a také většinou najdu knihy, co si chci koupit. S cenami jsem spokojená a stavem knih taky. Už od 10 Kč je možnost si zakoupit novou knihu, no není to skvělé? Přiznám se, že od nich mám hodně knih, jelikož třeba v Buxu neseženete knihu za 49 Kč, pokud tedy není ve výprodeji.
Nejdražší knihou, jež mám od nich je rozhodně slovník, který stojí 259 Kč. Občas ho využívám, abych se podívala na překlad nebo na tu gramatiku, jež tam je taky. Je to dobrý pomocník, ale těžký, abych ho nosila do školy.
Nakladatelství/knihkupectví má u mě velké plus už jen díky levným titulům, příjemnému personálu, který vám neukousne hlavu a taškám – sice mám radši tu větší, ale tolik knih tam nekupuji, max. 2-3.

 Jako další v pořadí je knihkupectví Neoluxor. Už dvakrát jsem narazila na kámen úrazu v podobě prodavaček, avšak v tomto jen jednou. Já vím, že byly Vánoce, ale zas tolik lidí tam nebylo na to, aby byly nepříjemné. A další věc, co mě málem zabila, byla, že ty knihy surově strčila do tašky, až jsem měla strach, že je zničí. To mám snad napsat někam do jejich vedení, ať vymění prodavačky? Ale je zajímavé, že v ten den jsem ještě byla ve druhém jejich knihkupectví a starší prodavačka byla usměvavá, prostě v pohodě. Ale zase se musí nechat, že mají pěkné papírové tašky. Jenže jedna věc, co mě mrzí, je stav knih. Já vím, že knihkupectví navštěvují lidé, berou knihy do ruky a vrací je do regálů, ale nešlo by to nějak lépe? Když si objednávám knihy přes internet, tak určitě nevybírají nejnádhernější knihu, ale nemají odřené rohy a papírovým přebalům nehrozí větší nebezpečí. Stejné věci s knihami se mohou stát i v LK, ale tam jsou převážně nezničené, které tam můžu najít, ale když jsem hledala v Luxoru knihu, opravdu to bylo jako bych hledala jehlu v kupku sena. Je to jen můj názor, aby nevznikly nějaké dohady. Ale když máte na výběr poslední dvě knihy a ani jedna není podle mého úsudku nezničená, tady roh, tam hřbet.. Neříkám ale že si tam nepůjdu koupit knihu, avšak spíše budu nadále věrná e-shopu v některých případech.
A poté něco podobného v Dobrovským, kde mi přišlo, že jsem se na tu ženskou snad neměla ani podívat, kdy jsem se ptala, jestli tam mají knihy od Kresley Cole. Jsou tam snad proto, aby pomáhaly zákazníkům a ne je odrazovaly a div na ně neječely. (Y schválně píši, jelikož jsem neviděla zatím ani jednoho prodavače u nich.) Do Dobrovského nerada chodím. Cítím se tam sevřená a knihy mi přijdou dražší než v ostatních knihkupectvích. A celkově na mě toto nakladatelství/knihkupectví nepůsobí bohužel dobrým dojmem. Nevím, proč, ale je to tak.

 A v poslední řadě Klub knihomolů. Převážně se zúčastním občas aukce, když nějakou knihu chci a určitě každý ví, jak to drásá nervy, když máte  skoro konec aukce a někdo přihodí. To bych opravdu vraždila! Pomalu si pískám, že je kniha moje, ale ne, posledních třicet sekund a je tam další příhoz, nebo je taky nepříjemné dlouho trvající aukce a cena knihy stále výš a výš stoupá. Když už je to nad moje síly, knihu pouštím a opouštím aukci se staženým ocasem, i když někdy se o knihu peru dokud ji nezískám. A pak tam jsou soutěže, kterých se ráda zúčastním, ale jen tři-čtyři knihy jsem tam vyhrála, nýbrž i tak je to pro mě vždy milé překvapení, když vidím ve vyhlášení mou přezdívku. Jinak i domluva o zaplacení či dotazů je vždy v milém duchu, což jsem ráda. Kdo tuhle stránku nezná (asi už nikdo), tak se tam určitě zaregistrujte, jelikož je to dobrá stránka, kde najdete od nakladatelů téměř cokoliv. 
 A co vy? Dáváte přednost kamenným obchodům či e-shopům, kde si to uděláte hezky doma v teple? Váš názor mě zajímá, klidně mi můžete do komentářů napsat, co se stalo vám, když jste byli kupovat či okukovat knihy. J

8 komentářů:

  1. Já poslední dobou využívám dobre-knihy.cz, mají tam bezva ceny a i když u nás nemají kamennou prodejnu, takže si musím připlatit za uloženku, stejně mi to vždycky vyjde levněji, než třeba kdybych šla k Dobrovskýmu, nebo i využila jejich e-shop, ale nemají tam vše, tak jindy využívám e-shop u Dobrovského a chodím si knihy osobně vyzvedávat na prodejnu :) ... no a levné knihy, to je prostě klasika :D kdykoliv jdu kolem, tam tam na chvíli zapadnu a hodně často s něčím odejdu :D někdy s pořádně velkou hromadou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobre-knihy.cz slyším už poněkolikáté, ale pořád jsem se nepodívala na jejich stránky. :D Mně se jednou podařilo odejít z Levných knih bez jakékoliv věci od nich, takže jsem byla celkem překvapená, že s sebou aspoň nenesu jednu knížku. Sama jak říkáš - klasika. Dobrý obchod a dobré ceny! Člověk by byl blázen, kdyby si tam nekupoval knihy. :D

      Vymazat
  2. Já objednávám teda většinou přes internet, protože u nás ve městě je jen Kanzelsberger a tam mi přijdou knížky dost drahý. Takže většinou knihcentrum.cz, tam to mám nejradši. Ceny jsou tam hodně přijatelné, poštovné nad 500,- zdarma, což většinou není problém a do 2 dnů od zaplacení je mám doma. Případně bux.cz a nebo megaknihy.cz. Tam mají krásné ceny, akorát se mi už 2x stalo, že jsem na balíček čekala 14 dní :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To poštovné je vážně super, když vezmu v potaz, že je u ostatních zdarma přeprava nad 1500 Kč a více.. Lituji Tě,já se vždycky na příchozí knihy těším, takže jsem ráda, že jsou za pár dní u mě doma, ale čekat 14 dní a ještě 2x? Víckrát bych u nich asi nenakupovala, kdyby se to pořád opakovalo.. :/

      Vymazat
  3. ja mam svuj oblibeny obchod, ktery je oprvadu levny a usetrim stovky, takze do kamenneho obchodu chodim jen koukat a trpet... v levnych knihach jsem si koupila jen parkrat, protoze bych musela porad chodit s mobilem v ruce a hledat anotace na knihy, abych vedela, jestli to za to vubec stoji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anotace? :) Ty si můžeš přečíst přeci na zadní straně nebo vnitřní straně knihy.., ale spíše ty názory lidí, jednomu se může knížka líbit a zbytku ne. Občas zhřeším, že si za čas koupím knihu díky obálce. :)

      Vymazat
  4. Do Levných knih také občas chodím, ale není to mé nejmilejší knihkupectví, protože na mě prostě působí tak nějak "lacině". Ráda chodím do Neoluxoru u nás v Olomouci v Galerii Moritz, mám to tam ráda, je to tam útulné, to prostředí je skvělé, je tam Knižní koutek, milí lidé, prostě super. A postupně jsem se také naučila chodit do Dobrovského v Šantovce. Není to tam tak rodinné jako v tom Neoluxoru, ale zato tam mají více knih, takže nějaké fantasy seženu spíše tam a chodím tam ráda... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každému vyhovuje něco jiného. Tobě Dobrovský a mně zase Levné knihy. ;) Knižní koutek? Páni, to musí být opravdu útulné i na čtení. Kdybych možná dala ještě jednou šanci Dobrovskému někde jinde, možná bych našla chuť tam chodit, jako ty v Šantovce, ale kdo ví.. :)

      Vymazat