Recenze: První rudá kapka - Jeaniene Frost

Série: Svět nočních lovců
Počet stran: 365
Žánr: Fantasy
Rok vydání: 2011
Překladatel: Zuzana Selementová
Nakladatel: Baronet

Obálka: Nejméně hezká obálka knihy od Frost. Jsem zvyklá na úžasné příběhy, ale i obálky, co se týče této spisovatelky, ale tato celková kniha? Trochu pokulhává v obou směrech. Žena na obálce, hm, jestli představuje Denise, tak je to celkem od toho, jakou jsem si ji představovala já a muž – nejspíš Spade – se mi taky moc nelíbí. Není nad mou fantazii, jež udělá vše proto, abych mohla dosyta prožívat příběh. Název je matně šedý, ale zase jméno spisovatelky jiným stylem písma i barvy, což mi u téhle obálky trochu vadí, protože mi připadá přeplácaná. V poslední řadě nedokážu rozeznat, co je okolo nich za stíny.

Můj názor: Denise, nejlepší přítelkyně Cat, si slíbila, že už nikdy nevkročí do světa nemrtvých, ale okolnosti, do kterých se dostala díky svému příbuzenci, jenž podepsal smlouvu ďáblu, ji donutí vyhledat mezi řadami upírů pomoc. Příčí se jí to, jelikož díky neživým přišla o svou lásku. Ale má riskovat život díky své rodině, i když nemá tušení, kde má hledat Nathaniala, svého předka, který zavinil smrt nevinných?

Pro Spadea byla před rokem zapovězená, vždyť měla po svém boku milujícího manžela a s lidskými bytostmi nevytvářel vztah. Avšak když se zapletl s lidmi, byli pro něj jen jako potrava či k nezávaznému zaš*kání, jak se sám vyjádřil a kdyby si něco takového dovolil na Denise, Cat by zuřila, čímž by jen víc rozhněval Bonese. Když ho požádá o pomoc vyjde jí vstříc. Proč by měl věřit, že u ní byl ďábel? Mohlo se to Denise odehrát v mysli, poněvadž trpěla posttraumatickým syndromem, ale vše se potvrdí vypálenými ďáblovými znameními na jejích předloktích.

Při hledání Nathaniala ovšem ani jeden z nich nezůstává v klidu. Po více dnech i nocích strávených spolu se vyskytne malá jiskra mezi nimi, ale Spade nechce, aby se opakoval scénář jako před sto padesáti lety a vztahy s lidskými ženy neváže kvůli hrozbě v podobě smrti a stejně to platí u Denise, která se rozhodně nechce zamilovat do upíra a stát se součástí života nemrtvých. Ovšem srdce si dělá, co chce..

Denise mě občas štvala, jelikož pořád Spadeovi na jejich honbě za pokladem říkala, že mu zaplatí útratu za vše, co platil on, ovšem Spade je gentleman a řekl ne. Jako kdyby to tam bylo třeba jednou-dvakrát, ale ono to tam bylo vážně několikrát. Vždyť by se holka ani nedoplatila za dvě luxusní apartmá. Taky mě štvala, jak byla pořád ukňouraná, jelikož nemohla pomoct, protože její přátelé byli v nebezpečí kvůli ní. Jednou zmínit to stačí, ne několikrát. Neříkám, že jsem ji neměla vyloženě ráda, ale nebyla bych s ní asi kámoška.

V knize nechyběl ani můj oblíbenec Bones s Cat, kteří si jako obvykle zachovali chladnou hlavu, avšak jak už jsem se zmínila v recenzi na Věčný polibek temnot, bylo to úplně jiné, když jsem nečetla knihy z pohledu Cat a neviděla Bonese jako sexy hříšného upíra – to on je stále – ovšem v této knize to byl Spade a Cat mi zas tolik nesedla v tomto dílu, takže jsem byla ráda, když tam nebyli hned od začátku. Nesmím zapomenout na zvrhlíka Iana, jenž mě bavil svými vtípky. Hned je veselo, když se objevil, ale taky neumí držet jazyk za zuby, jemu bych tedy nesvěřila tajemství.

Navléknout Spadea do modelu od Calvina Kleina a vyfotit do časopisu, ženy by byly v pokušení olizovat stránky, ale Denisiny vzpomínky na Spadea byly neoddělitelně spojené s krví.

Démon si nebere servítky a Denise vyhrožuje smrtí jejích rodičů a dalších z její rodiny pokud mu nepřivede, v co nejbližší době Nathaniala. Denise se úporně snaží se Spadem nalézt ho, ale není to lehké. Jaký Mistr by ho mohl mít pod ochranným křídlem? Při hledání jim ovšem do cesty vstupují různé překážky, jež to jen ztěžují v jejich neprospěch.

Zápletka knihy byla zajímavá, neboť se i částečně díky ní dvě hlavní postavy sbližovali, ale od knihy jsem očekávala mnohem víc než jen tohle. Frost dokáže napsat bravurně jakoukoliv scénu, což se mi potvrdilo při předešlých osmi knih, co jsem od ní četla, ale tady to trochu vázlo. Začátek mě moc nebavil, takže jsem byla jen ráda, když se to trochu rozjelo. V knize mi něco chybělo, možná prudký spád, více akce.., možná kouzlo jejích knih. První rudá kapka měla laťku trochu níže ze všech knih, ale nebylo to hrozné, aby se to nedalo číst. Fanoušci jejích knih tu najdou pomalu vše, co se dá očekávat od spisovatelky - vtípky, sex, zábavu, akci..