úterý 3. února 2015

Opposites Book Tag

 Dlouho nebyl žádný tag a já pořád pokukovala po tomhle tom, i když bylo obtížné vybrat z knihovny knihy a seřadit je do určitých kategorií, neboť z mé soukromé sbírky nemám přečteno ani polovinu. Hm a další otázka, kdy si je přečtu, když pořád tahám další knihy z knihoven, které tak ráda navštěvuji? Odpověď je ve hvězdách.. A taky je zase ve psané formě, jelikož za tu dobu, co budu/mám blog, nečekejte nějaká videa od mé maličkosti. V tom vás nejspíš zklamu. Tag jsem našla na YouTube u Little Book Owl, tak se určitě podívejte. Já sama mám ráda její videa. J

1. První kniha ve sbírce/Poslední kniha ve sbírce
 Trošku těžší, poněvadž já dříve tolik knih nekupovala, ale přesto jsem si hned nemohla vzpomenout, jaká kniha to všechno odstartovala. Počítám, že je to už nějaký ten rok, protože tuhle knihu jsem si objednávala z Albatrosu ve škole, když nám dávali ještě ty letáčky. Tou knihou je Malý bílý koníček od Elizabeth Goudgeové. Je to spíše pro mladší čtenářky, ale i tak se mi líbila.. Hm, poslední knihou by byla málem vyhraná, ale ještě mi přišla minulý měsíc koupená a tou je Roštěnka od Nabíječe. Ach, už se těším na další „dobrodružství“ s Růžovou košilkou a Nabíječem. První kniha ze série se mi tak moc líbila, že jsem ji nakonec musela mít doma a s ní i postupně další díly, jinak to nejde..

2. Levná kniha/Drahá kniha
 My o vlku. Levných knih mám spousta díky Levným knihám, kde ráda nakupuji, ovšem kdybych to měla brát, která byla úplně nejlevnější, tak to je asi Přistižen od spisovatele, jenž napsal Šest let, Harlan Coben. Jen 19 Kč, jestli se tedy nemýlím. Po knize jsem už pokukovala na internetových stránkách jiných knihkupectvích, jenže pořád nebyl čas na koupi ji.. Samozřejmě i drahé knihy mám, avšak mamka jen radši kulí oči nad částkami knih, když mi nějakou tedy koupí. Nejdražší je určitě Vypravěčka, jež jsem dostala na Vánoce. Ale stojí to za tu cenu.

3. Kniha s mužským hrdinou/Kniha s ženskou hrdinkou
 Když své knihy nečtu, jak to mám asi vědět? Ne, jen si dělám srandu, vždy jsem totiž obeznámena trochu s dějem, jenže zase je dřina vybrat jednu knihu s hrdinou mužského pohlaví, jelikož si tak asi říkám, který by byl ten nejlepší pro tuto kategorii? A stejné je to s ženskou. Eten, týky… Ten, kdo stojí v koutě. Charlieho jsem si strašně zamilovala a opravdu moc jsem s ním prožívala děj ze zápisků Milému příteli. Knihu i film jsem si oblíbila, jak jen to šlo. A kniha se ženskou postavou je Střípky duší, má první vyhraná kniha u Cooboo. Měla jsem nesmírnou radost a ta trochu přetrvává doteď, i když to jsou nejspíš už dva roky, co ji mám. Dívčina, co slyší hlasy? Nepřečti si to. Sice jsem nečetla knihu, ale je to žena? Je.

4. Knihu, která se četla rychle/Kniha, která se četla pomalu
 Nemám obzvlášť v lásce české autory, ale Katku Petrusovou a její knihy nejde nemilovat! Humorné se skvělými postavami i dějem. Bohužel od ní mám jen Pekáč buchet, co jsem prakticky přečetla za den a určitě bych měla ráda i S hlavou v oblacích pejru, to si ale budu ještě muset počkat.. Kniha, kterou jsem četla dlouho byl rozhodně Přechod. Sama o sobě je to dlouhá kniha přes 600 stránek a kde se toho děje/neděje moc a občas mě to už nebavilo a  nakonec jsem byla ráda, že jsem ji dočetla, poněvadž mi takhle dlouhé a občas nezábavné knihy naruší můj program, kolik knih přečtu a jak dlouho je budu číst. 

5. Hezká obálka/Škaredá obálka
 Já si knihy vybírám i podle obálek, jelikož si nebudu kupovat knihu, se kterou bych na ulici nevyšla kvůli obálce, aby se na mě lidi nedívali, jak na bůhvíco, ale při nakupování je půlka rozhodování o ději a obálce. Občas těžké, když mě zaujme děj, ale obálka nikoli a zase někdy to musím skousnout. Určitě pěkná obálka knížky, co vlastním je Manželovo tajemství, která by byla snad ještě hezčí i bez označení Bestseller. Nad obálkou bych vydržela sedět minimálně půl dne a vzdychat, jak moc se mi líbí. A ta škaredá obálka, no, to je Zrození temnoty. Díly od Alexandry Ivy byly začátkem mé knihovny, ale nemám je vůbec dokoupené a ani nemám tušení, kdy si je přečtu. Některé obálky stojí za to, ovšem tato ne.

6. Národní kniha/Mezinárodní kniha
 Neříkala jsem snad, že nemám nijak v lásce české autory a jejich knihy? Tyhle ty „úkoly“ mi dávají zabrat a to pořádně. Českých knih mám jen pár – to můžu rovnou spočítat na prstech jedné ruky. Kukačka z Edice do kabelky od Nick’s World of Books jako výhra v soutěži. Sice jsem měla obavy, ale už jsem jen koukla do knihy a já  věděla, že se mi bude líbit. Těším se na příběh a prostě celková kniha se mi líbí, opravdu dělaná do kabelky! A nějaká ta mezinárodní kniha.. Napadly mě opravdu jiná kniha, avšak s ní mám jiné plány než ji zasadit do této kategorie. Velký Gatsby, kniha, kterou zná snad každý. K mé smůle jsem viděla nejdřív film, protože mě nenapadlo, že je kniha, ale slyšela jsem, že je to jinak ve filmu než v knize, takže pro mě obrovská úleva. 

7. Tenká kniha/Tlustá kniha
 Tenké knihy mám ráda, jelikož mi trvají přečíst max. za den, ale to každému. Tenkých mám celkem dost, když vezmu v potaz, že tenká kniha je do 200 stran. Vlastně mám tři nejtenčí a to ze série Odstíny vášně, což jedna má takových 96 stran příběhu. Vedou u mě dvě knihy z této edice, protože třetí nebyla žádný zázrak. Spoutaná touha byla má první a líbila se mi, bylo to pěkné a žádná extra erotika to nebyla, na to vezmu jed a hned tedy po ní je Temná vášeň, která byla taky dobrá a tam zase byly stránky opravdu nabité erotikou.. Hra věží jsem si nemohla dovolit nekoupit, už jen z toho, že mě to zaujalo a bylo/stále je v výprodeji! Jenže ta tloušťka, kdy se k tomu dostanu? Já prostě na jeden rok přeruším návštěvy do knihoven a přečtu si mé knihy.


8. Fiktivní kniha/Literatura faktu
 Netvor se mi líbil, když jsem to četla, ale film jsem neviděla celý, jen nějaký útržek a mohu prohlásit, že je nic moc dle mě. Kéž by se někdy něco takového stalo, aby si povrchní lidi tohoto typu jako Kyle, který se změnil k nepoznání, uvědomili, že ne každý je bohatý a nádherný.. Knížky z literatury faktu skoro žádné nemám, takže jsem musela tápat na stránkách, až jsem si uvědomila, že mám Faktor třetího člověka, no spíše mamka, ale je to v mé knihovně. Nevím jestli si knihu přečtu, nijak mě neoslovila.

9. Romantická kniha/Akční kniha
 Můj oblíbený žánr po dvou letech, poněvadž, když jsem byla mladší, tak jsem romány nečetla skoro vůbec. Na co číst knihy pro ženské? Avšak jednou jsem i já sáhla do poličky s romány a okouzlily mě. Hned mě napadá několik mých oblíbených romantických knih, jenže je (zatím) nevlastním, což je škoda. Dívka z přístavu, už i z té obálky číší aspoň špetka romantiky! Akční kniha? Tak to je trošku nejasné. Má se mi u knihy zrychlit puls, lapat po dechu překvapeně? To se mi moc často nestává, i když čtu detektivky, výjimečně horory. Ovšem za mě to bude Chaos z trilogie Čísla. Pořád se něco dělo a místy až napínavé, jak to bude dál.

10. Kniha, která mě rozesmutnila / Kniha, která mě rozveselila
  Volání netvora mě dokonce i rozbrečelo, jak mě moc konec vzal. Opravdu nádherný konec, vlastně celá kniha se mi líbila a ilustrace byly též úžasné. Kdo to nečetl, dělá velkou chybu, to tedy ano.. Padesát stínů Adama, typická parodie na pana Greye. Spisovatelka si dělá srandu i z Adama, kterého srovnává s úžasným Christianem. Místo toho, aby Adam hrál božsky na klavír jako hrdina oděn v šedi, radši se rozvaluje na gauči a sleduje fotbal. Tato knížka mě i velmi rozesmála.






Žádné komentáře:

Okomentovat