Recenze: Setkání - Lada Jánská

Název: Setkání
Série: Navždy
Počet stran: 440
Žánr: Sci-fi, fantasy - romány
Nakladatel: Netopejr

Obálka: I ta mě zklamala. První díl měl i hezkou obálku, kde byla Lily s Alexem jako tu Lucy s Andreou. Nelíbí se mi ani jeden. Andrea jsem si představovala jako Itala k nakousnutí, když už tomu nebylo po stránce jeho chování a Lucy jsem si představovala jinak taktéž. Světlejší pleť do barvy broskve a vlasy dlouhé a kudrnaté, ne vlasy jako od pudla.. Barva knihy není nijak přitažlivá a pozadí taky moc ne, i když má znázorňovat Borgo. Itálie je slunečné místo, tak proč takové nevkusné barvy? Vytváří ponurou atmosféru ještě víc pochmurného příběhu.

Můj názor: Lucy přijela do Itálie – do Borga díky svým přátelům, kteří nemohli jet a bylo jim škoda, aby to propadlo. Lucy s radostí přijala, vždyť nikdy nevytáhla paty z České republiky a život už tak měla dost nudný a předvídatelný, jenže po příjezdu se jí život obrátil vzhůru nohama a nic nebylo jako dříve. Rozkošná turistka, co se ztratila zachránili rovnou dva muži – Nicolo Borgia a Andreo Borgia, synovec a strýc. A to hned dvakrát.

Lucy je učitelka v mateřské školce bez rodiny. Její jedinou příbuznou, o které věděla byla její babička, ale ta již zemřela a na světe zůstala sama, nepočítaje její přítelkyni Simonu a jejího manžela. Na začátku mi připadala jako milá a sympatická postava, co nemá zrovna smysl pro orientaci v cizím městě, ne-li státě. Jenže pak se vše sesypalo jako dům z karet, když se zamilovala do Andrea. Andreovu půvabu nejde odolat. O tom se sama přesvědčila Lucy, když se do něj bezhlavě zamilovala. Netušila však o jeho stinné stránce, která by se do ní nejraději zakousla a napila se vábivé krvi. Není v bezpečí ani před Andreem, který ji říká něco jiného.

Andreo Borgia byl okouzlen Lucy, když ji spatřil ráno na tichém náměstí a stále je, přestože ji viděl se svým vzdáleným synovcem. Nemůže si pomoct, ale chce ji. Jako svačinku nebo něco více? Andreo má jedno tajemství; je upír, který si bere co chce jen pro potěšení, ale co pro něj znamená Lucy? Rozhodně nechce, aby skončila jako jeho předkrm, jenže panter v něm šeptá něco jiného… Mladý muž, který je přes šest set let starý, přesto stále okouzluje ženy a je si tím dobře znám. Hlavní hrdina, jakého by chtěla každá čtenářka ze začátku jako reálnou postavu, až do doby, kdy začne být nepříčetný.

Andreo není zdaleka jediný, kdo chce Lucy pro své plány. Po městě se potoulá jiný upír v blízkosti Lucy a Josef, jenž tvrdí, že je její bratranec, co oplývá magickými schopnostmi. Po dvou přímých i nepřímých střetnutí se ji Andreo snaží chránit a zabránit nepřátelům, aby ji našli. Ovšem sám se chová jako predátor, který „stopoval“ Lucy, aby ji poté mohl jako chrabrý rytíř zachránit a tím získat. Odveze ji k sobě na ostrov, kde bude dle něj v bezpečí, ale Lucy se cítí jako vězeň.

Podle legendy nikdy neměla na vybranou. Osud měla už přesně nalinkovaný, i když takový nechtěla. Vždy byla nevýjimečná dívka bez rodiny a její babička jí opovrhovala. Stát se neživou a ovládat nepatrnou část magie, díky níž se dokázala uchránit i před přítelem, ale má to háček; magie se probouzí jen když je rozčílená či je jinak emočně nabitá, což není moc výhodné - nikdy nic takového nechtěla. Ne nadarmo se jmenuje celým jménem Lucrezia jako Lucrezia Borgia, která vedla život takový, jaký chtěli jiní, ale Lucy nechce, aby byla něčí loutkou. Touží být samostatná a na nikoho se nespoléhat.

Nový život ji odkrývá zapovězená tajemství a nejen to, setkává se i se svou vlastní krví a „rodinou“, kterou neměla, ovšem ale i s nepřáteli Andrea jako je Marcus, který ji přeměnil v upíra. Lucy je poloupír - zčásti člověk, upír i čaroděj, kterému stále bije srdce a pije jen zvířecí krev, nikoli lidskou. Je to život, jaký vést netoužila, ale vždy  by se našel někdo, kdo by tak učinil za Marcuse. Učí se ovládat neodolatelné touze po další krvi, ale i chránit své myšlenky, aby ji nepřivedly do záhuby. Mimoto musí řešit své pocity k Andrejovi. Miluje ho, ale též se ho bojí. Kam až daleko by byl schopen dojít, aby byla jen jeho? Lucy utíká před Andreem a hledá samu sebe.

Celé město vyděsil řev pantera.

První díl Navždy se mi líbil – četla jsem ho asi před třemi roky, tak možná proto, jelikož druhý díl Setkání bylo něco hrozného pro mě. Knihu jsem četla dlouho, i když má pouze 440 stran, které bych dokázala přečíst do týdne, jenže jsem ji četla pomalu dva týdny. Lucy mi v polovině knihy přišla jako naivní husa, i přesto, že se snažila být tvrdá a osamocená. A pořád jen: Andreo se bude zlobit, Andreo je tak úžasný… Opravdu musela mít kniha 440 stran? Úplně zbytečně má tolik stran, protože spisovatelka psala i pohled Andrea, jenže to bylo shrnutí okamžiků, které už vyprávěla Lucy! Jediné přijatelné byly jeho pohledy, když řešil něco bez Lucy, poněvadž pak by řešil, jak se musí ovládat a podobné žvásty, které mi občas připomněly Stmívání – nic ve zlém.

Knihu jsem si přečetla už jen z toho důvodu, že nenechávám rozečtené série. Takový můj rest, co se týče sérií, neboť jich mám rozečteno hodně a celkem ráda bych už s některými ráda skončila. Mohu si další odškrtnout, bohužel se ale čtení neobešlo bez vzdychů a nekonečných proseb, ať už to skončí… Myslela jsem si, že si Andrea oblíbím jako Alexe, ale nebylo tomu tak. Andreovi bych nesčetněkrát ráda vrazila facku za jeho chování. Choval se povýšeně, namyšleně a podle jeho občasných myšlenek měl být nejlepší na celé planetě. Nebyl ani zdaleka. Vadilo mi, jak se choval dominantně, protože se občas k Lucy choval jako ke kusu hadru, jenže v tom nebyl sám. I Lucy byla někdy na facku svým chováním. Ano, láska je mocná věc, ale neměla od něho odejít, když se k ní nechoval zrovna dvakrát pěkně?

Knihu nemůžu doporučit už jen z toho důvodu, že je tam málo věcí, co mě potěšily, nanejvýš dvě a to jsem se ještě musela nutit číst dál, abych českou fantasy dočetla. Setkání s první dílem Navždy mě ohromilo na můj věk a takhle to dopadlo. Česká literatura není stále mým oblíbeným jedincem.

Mé hodnocení: 2 hvězdičky