neděle 31. května 2015

Měsíční chvástačka za květen 2015


  Počítala jsem, že knih bude o trochu více než v předchozích chvástačkách, protože v Levných knihách byly opět novinky, co mě zaujaly, poprvé jsem byla na Světě knihy v Praze a kupodivu jsem měla i v tomto měsíci štěstí v soutěži. Přičemž moje a  mámina peněženka tak moc výrazně nezaplakaly, když si uvědomím, kolik jsem za tenhle měsíc utratila za knihy, a když to srovnám s nějakým bohatším měsícem na knihy. Tento měsíc se moje soukromá sbírka knih rozšířila o dalších 10 krásných knih. Nějak si ten život musím obšťastnit, no ne? A knihy jsou nejlepším sladidlem všech dob.

 Ty, kniha, kterou má teď snad každý, a aby ne, když je to psychothriller – novinka, jsem vyhrála na Klubu knihomolů. Byla jsem překvapená, když jsem mezi vítězi objevila mou přezdívku – konečně po dlouhé době jsem se strefila do tipu. A mimoto přebal je naprosto skvělý, pořád bych ho jen hladila a obdivovala, jak je skvěle udělaný. Na knihu se velmi těším, ale zas je čtení odsunuto na dobu neurčitou. Tak málo času, tak mnoho knih, co chci přečíst! Dejte mi dva roky pokoj a já si všechny ty krásky přečtu.
  Díky mému milému kamarádovi mi přibyla kniha Nokturna, kterou mi koupil v Levných knihách, když jsme se o ní bavili, že by se mi i možná líbila. Já moc nemusím tyto východní spisovatele, ale když se tam jedná o stálosti a pomíjivosti vztahů, tak jsem si řekla, že ji zkusím. A prostě zmínka o Londýně či Benátkách mě přesvědčila, abych souhlasila ke koupi.


  Na knihu Agnes jsem pokukovala už od doby, kdy ji přidali v Levných knihách na jejich internetové stránky, protože mě zaujala a ne pokaždé seženu dobře hodnocenou knihu za 39 Kč. Nemohla jsem tu předposlední chudinku nechat na pospas v regále, až nakonec se mnou odešla a všichni byli spokojení. A jak se pořád opakuji, kniha se odehrává v 19. století a to znamená ocitnout se zpátky v čase, v minulosti, která mě nepřestane fascinovat po objeví historické romanci o Anně Boleynové.
  Co jsem teď říkala, že? Ukradená Mona Lisa je z popudu z mé zajímavosti o historii. Baví mě to a zajímá, proč si pak nekoupit i tohle, když jsem na to narazila opět v Levných knihách? Asi nikdy nepřestanu děkovat, že existují. Vlastně tahle kniha je i o ostatních uměleckých děl a většinou je to asi na způsob odpovědí na otázky – proč, jak atd… K tomu se i dozvím a naučím něco nového, co jsem vůbec nevěděla, takže se těším až odhalím záhadu slavných i neslavných děl.

  Ehm… Když ono to vypadá zajímavě a vůbec to není na stejnou strunu jako FSoG. Ano, zhřešila jsem a pořídila si dva erotické romány. Jedním z nich je Za černými dveřmi, což jsem si koupila ve výprodeji na Světě knihy, já byla totiž zvědavá, jaké to je. Místnost za dveřmi, která je určena pro rozkoš s neznámými muži (a obráceně) a všichni jsou schováni za anonymitou škrabošek. Přiznám se, že mě lákala na knihu zmínka o maskách, protože se mi líbí v jakékoli formě, ať už je to něco takového, nebo masky na benátský karneval. Knížka se mi zdá krátká, tak ji budu mít během jednoho večera, počítám, přečtou, pokud teda bude dobrá a mě strhne spád příběhu.
  Druhou knihou je Hrana rozkoše. Musím uznat, že bych si nedala dohromady dvě a dvě, kdyby mně jméno autorky pořád něco nepřipomínalo. Až jsem si vzpomněla, že tato i ostatní knihy od Berlinové mají jiné obálky. Opravdu jsem kulila oči, když jsem si to ještě našla na Databázi knih. Jednu dobu jsem měla v plánu číst tyhle knihy, ale nějak jsem na ně zapomněla a mně přišly na oči až teď. Nejdřív jsem byla rozporuplná, jestli si ji koupit, ale nakonec jsem po ní sáhla a odnesla si ji jako ostatní kousky z Levných knih.

  Temný anděl a Temný anděl II. - Přes moře písku jsem odkoupila od Adélky, jelikož se některých knih chtěla zbavit a já tyhle knížky ve 12-13 letech strašně moc chtěla, tak jsem si je koupila za skvělou cenu. Sice jedna má prasklý hřbet, ale sleva byla, tak dobrý, to přežiju na rozdíl od Za černými dveřmi, kdy jsem si nepochopitelně roztrhla přebal… Jednu dobu jsem neměla, co číst a pustila jsem se nakonec do prvního dílu, poněvadž byl krátký, necelých 200 stran a pane Bože, co já si to koupila? Hlavní hrdinka Aeriel mi lezla na nervy. Na začátku knihy ošklivá, nemehlo a hele, po polovině knihy byla skvělá, nádherná a vše ji šlo dobře od ruky. Mimoto vše div nemluvilo - lev, co jí pomáhal mi občas až ironicky připomínal Aslana z Narnie. Nicméně ikarus, který si sháněl nevěstu, aby se stal doopravdovým vampýrem taky nebyl žádná výhra. Nanicovatý, pyšný a krásný, i když nevím, co je na stříbrných vlasech a bílé pleti jako křída hezkého. Uvidím jestli bude Aeriel tak naivní i ve druhém díle, ale jak jsem řekla druhý díl si nechám n jindy až bude opravdu krize, kdy nebudu mít nic na čtení jiného.

  Levandulový pokoj, ach, ta krása knihy mě až odzbrojuje. Sice mám trochu ťuklý hřbet, co mě mrzí, ale co mám dělat. Jsem ráda, že jsem si ji stačila včas koupit, protože když jsem procházela okolo stánku Moby odpoledne, už jsem žádný výtisk Levandulového pokoje neviděla. Na knihu se strašně moc těším a až přečtu ty dvě knihy z knihovny, možná bych se na něj i vrhla! K tomu mám krásný kalendář s motivem knihy, co jsem našla v knize – teda až poté, co z ní vypadl. Doufám, že krásná obálka není jediná, co si zamiluji.
  Assassin’s Creed 7. - Jednota na mě tak hezky mrkala na stánku Fantom Printu, že jsem si knihu koupila taky a k tomu jsem si vzala záložku s motivem Arna a jeho společnice. Četla jsem jen jednu knihu a to Bratrstvo o Eziovi a jeho boji proti teplářům. První přečtená kniha se mi zalíbila a do budoucnosti uvažuji, že bych si dokoupila všechny díly, když mám teda tu Jednotu. Proč nezačít kupovat sérii od konce, že?

 
  A poslední věc, o kterou bych se ráda podělila jsou kartičky a placka od Yoli ze Světa knihy. Originální nápad, to se musí nechat. Nevím jestli jsem byla nervóznější já, nebo klučina, co to měl u pultíku na starost. Některá citace se mi líbí i styl písma, ale bohužel nemohu rozeznat z jakých je to knih, neboť jsem neměla možnost si přečíst všechny jejich knihy, ale časem… Pár z Yoli jich vlastním, takže na některé se určitě dostane. A co k tomu ještě dodat? Krvy špatný, bizoni dobrý!

2 komentáře:

  1. Krásné přírůstky. :) Assassins Creed miluji, ale zatím jsem hrála s přítelem pouze hry. Knihy si nedávno pořídil, takže mám v plánu mu je ukrást a přečíst si je.:D :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé přírůstky :) Agnes si musím koupit. :)

    OdpovědětVymazat