Recenze: Procesí mrtvých - Darren Shan

Název: Procesí mrtvých (Proccesion of Dead)
Série: Město
Počet stran: 352
Rok vydání: 2011
Překladatel: Tomáš Bíla
Nakladatel: Plus

Obálka: Připomíná mi obálky série Sin City, i když se to někomu může zdát nemožné. Hrají tam stejné barvy – černá a bílá a postavy, které jsou většinou neporazitelné. Avšak jako z mnohých se mi tahle moc nelíbí. Zprvu jsem si myslela, že koukám na mumii ovinutou vlasci, ale ani teď nemám ponětí, na co koukám. Obálka je pro mě stejně průměrná jako příběh, jenž se pod takovou nevídanou obálkou skrývá.

Můj názor: Když Kapak Raimi vkročí do Města stane se naráz různá směsice věcí – déšť, jenž dopadá na rozhraničené místo, nikoli na celé město a v něm se zjeví záhadný malý mužík v bílém rouchu, co je slepý, ale po přítomnosti Kapaka, jako by znovu viděl. Kapak je tím zaskočen, ovšem hned na to odjíždí ke svému strýčkovi gangsterovi Theovi, aby ho zasvětil, jak se stát gangsterem. Přirostou k sobě jako otec a syn, ale nečekaná událost vše vyvrátí a je jen na Kapakovi, aby se udržel naživu.

Takovéhle knihy nemusím a přesto jsem si takovou půjčila z knihovny a přinesla domů. Za to můžu vděčit mé kamarádce Adélce, která pořádá maratón s Darrenem Shanem a když už jsem se do něj zapojila, tak jsem si taky musela něco od něj přečíst a trilogie Město se mi zdálo jako dobrá volba, poněvadž to má být pro dospělé. Pro dospělé možná pár těch věcí od 18+, ale v klidu si to může přečíst i teenager… Na knihu jsem slyšela samou chválu, ba i na spisovatele, který toho napsal opravdu hodně pro mládež. Mně byl tak trochu neznám, když pominu, že jsem tu a tam zahlédla jeho knihy – víte, nijak nevyhledávám takové knihy, protože si počtu raději něco jiného než příběh o mladém muži, co se stane gangster a poté mnohem více.

Kapak Raimi je mladý muž, který přijel do Města jen proto, aby se stal gangsterem. Dal se snést jako hlavní postava i vypravěč příběhu, ale štvalo mě, jak se poté začínal měnit, když měl větší moc než dříve se strýčkem Theem. Mimoto se mi nezdálo tak moc reálné, že přežil spršku kulek, co do něj pálili, nájemné vrahy a další takové věci, kterým unikl, i když měl nad sebou ochrannou ruku Kardinála. Kapak měl jen štěstí a dobrého ochránce.

Kardinál, blázen, hlava Města a malé děcko. Nebyl to nijaký sympaťák, spíš muž, co má rád dlouhé diskuze, když tedy po většinu času mele on a své hračky, ovšem ne jen tak ledajaké. Sice mi po většinu času přišel jako naprostý šílenec, ale všechno měl velmi dobře a do hloubky promyšlené – tím si dokázal udržet Město. Každý se ho bál díky zvěstem, které o něm kolovaly ve Městě, ale byl to pouze muž, který si myslel, že ovládne celý svět a všichni se mu budou klanět.

Jeden z nich se mnou mluvil, ale já se rozhodl, že bude lepší o tom pomlčet. Nechtěl jsem, aby mi záviděl.

V knize jsou nečekané zvraty, záhadné věci - prakticky na denním pořádku, šílený muž, který nechává mizet lidi, tajemství a mnoho dalšího. Dle mě chyběl knize spád, jelikož se mi četla pomalu a některé postavy mi dokonce i lezly krkem. Byla bych ráda, kdyby taktéž zmizely, ale bohužel… Příběh mě neurazil ani nenadchl – pro mě celá kniha byla průměr ani míň, ani víc. Občas šílené až nepochopitelné. Knihu bych asi už znovu nečetla a ani bych jich tedy nečetla, kdybych nemusela, ale ráda si přečtu další díly, abych věděla, jak si Kapak Raimi povede ve Městě, kde byl skoro každý ovládán loutkou. Určitě by si ale knihu mohli přečíst čtenáři, kteří takové fantasy, ač je to thriller, mají rádi.