sobota 6. června 2015

Byl jednou jeden Knihobit...


  Není snad člověka, který by neslyšel o novém boxu pro knihomoly – Knihobit. Balíček s tajnými věcmi bylo něco nového, co tu ještě nebylo a vcelku hodně lidí se zúčastnilo a objednalo balíčky s věcmi pro nás čtenáře. Přiznám se, že jsem si box chtěla taky objednat, ale váhala jsem, aby mi třeba nepřišla kniha, jakou bych nechtěla a taky mě odrazovala cena bez poštovného. Stále mi to připadá drahé a i s poštovným radši pomlčím, protože, když nevím, co na mě může čekat a vyhodit peníze z okna jen tak… V klidu mohu prohlásit, že jsem ráda, když jsem odolala a neobjednala si květnovou a úplně první objednávku Knihobita.

  Zprvu jsem byla jako ostatní s reakcí: Jé, to je super. To bych chtěla taky. A byla jsem trošku rozčílená, že kamarádka si Knihobita objednala a já ne. Překousla jsem to a společně s ní se těšila na její balíček, až ji přijde. Musely jsme čekat o něco déle, jelikož psali, že měli nějaké problémy, ale dva dny navíc se daly vydržet.

  Myslela jsem si asi trochu naivně, že i krabice se ponese v duchu Knihobita a knih, takže mě celkem překvapilo, když to přišlo v klasické obyčejné hnědé krabici. Moje milá kamarádka byla tak hodná a ten den ještě udělala unboxing s Knihobitem a já se mohla pokochat jako ostatní vším, co dostala ke knize.

  Zarazila jsem se již u první fotky. Vždycky když jsem posílala balíčky k Vánocům nebo k narozeninám mým kamarádkám, máma mi říkala, ať to hezky zabalím, ať to vypadá dobře – tím se vždycky prezentuješ před očima cizích lidí. Tady to asi neplatí. Viděla jsem pár knihobitů, většinou jen fotky, na videa mě moc neužije a pro mě to byla čistá hrůza. Věci byly zabalené v bublinkové fólii, to je dobré, neponičí se, ale to neměli po ruce izolepu, aby to hezky sbalili a zalepili, aby se to nerozevíralo? Mimoto překvapení v podobě knihy a věciček bylo opravdu malé na takovou ohromnou krabici, ve které to zbytečně cestovalo…

  Mami, díky, že jsi mi řekla, ať počkám, až někomu balíček přijde a podívala se, co jim přišlo. Jsem neskutečně ráda, že jsem si to neobjednala, jelikož bych byla asi zklamaná. Každému přišla kniha dle žánru, jaký mají rádi a zbytek tvořily věci pro knihomoly. Magnetická záložka a klasická – těch není nikdy dost, placka s motivem nějaké série, nejspíš z e-shopu Knižního vesmíru? Může mi někdo vysvětlit k čemu knihomol potřebuje miniaturní gumy v podobě ovoce? Tenhle drobný dárek mi přišel zbytečný jako nalepovací motýli či něco jiného. To mohli vypustit úplně a za zbylí peníz koupit něco lepšího. Určitě by z toho dokázali nakoupit notesy či penály pro každého a ne jen pro některého knihomola, jak se jim to dostalo pod ruku. To je vůči ostatním nefér, když dostanou věci, na kterých pak usedá jen prach.

  Další věc, co mě zaráží, je ta, že někdo má knihu dražší než ostatní, takže cenově mi to nepřijde na 399 Kč pro všechny, dle mě by se vešli i s poštovným do čtyř stovek, když má někdo knihu za 230 Kč a za malý peníz zbytek maličkostí. Někdo má zas 350 Kč a to je jiná. To potom 499 Kč akorát vychází… Poslední co v krabici bylo, byl dopis od Knihobita a recenze na knihu, jakou jste dostali.

  Rozhodně do toho nejdu ani v dalším měsíci, jelikož se mi to pořád nezdá a možná až se tedy značně polepší. Sami snad říkali, že budou mít krabice s vlastním designem a výplň – ta by byla určitě dobrá, protože sama mám zkušenosti, když se krabice nenaplní výplní, jakou to poté dělá neplechu. Samozřejmě jsem zvědavá, jaký přijde balík ostatním na tento měsíc.
  Ovšem zase nechci, abyste si z toho článku - mého názoru vyvodili, že je jen kritizuji. Nápad je dobrý, ale uskutečnit je mnohem těžší.

 Vypůjčila jsem si fotky od dvou blogerek s jejich balíčky se svolením a originální fotku od Knihobitu, jak by měly krabice do budoucna vypadat. Škoda, že nebyly takové už v květnových objednávkách. 



  Nevypadá to lákavěji než obyčejná krabice? Na první pohled i věci vypadají dobře; penál, notes - ty se hodí vždy, přívěsek(?) na parádu se sovičkou, ale zase to není věc, kterou knihomol nutně potřebuje. K motýlům se už vyjadřovat nebudu a k přívěskům na klíče - jen odhaduji - taky není nutná věc, co bych si osobně já koupila či přála. Myslela jsem si, že když je to zaměřené pro čtenáře, budou tam třeba věci s potiskem - Jsem čtenář a nestydím se číst či něco takového.


  První balíček je Adélky z Knižní louky a jak můžete vidět dostala knížku Básník od slovenského spisovatele Dominika Dána. To jsem nečekala. Počítala jsem, že dostane něco mega úžasného ze žánru detektivek a zrovna jsem ani nepomyslela, že dostane 18.díl… Nechci být zlá, ale dle mě dostala blbůstky za pár kaček. Jediné, co mi přišlo jakžtakž přijatelné jsou nálepky, kterými si může v knize založit citaci či oblíbenou větu. Kdybych měla porovnat její balíček s balíčkem Barči, tak má bohužel Barča lepší. Gumy, samolepky, to mi přijde pro malé děti…


  A druhá blogerka, která byla tak hodná a dovolila mi zveřejnit fotku v mém článku, je Barča z Orvokki.sk. Dostala na pohled krásnou knihu, stejné záložky a poměrně jiné věci než třeba Adélka. Penál než motýli? Ano! Gumy než notýsek? Ne! Co se nedá vytknout jsou nejspíš jen placky - jsou pěkné a neurazí. Určitě mohli s vypuštěním Knihobita počkat a vymyslet ještě lepší věci, ale když jsou někteří knihomolové spokojení s balíčky...  

A co Vy? Co si myslíte o boxech? Líbí či nelíbí? J

Žádné komentáře:

Okomentovat