úterý 30. června 2015

Měsíční chvástačka za červen 2015


 Konec školy a začátek dlouhých slunečních prázdnin, které strávím s knihami jako obvykle, ale dnešní měsíc byl chudší jako březen, pokud si pamatujete. Tak moc mi to nevadí, protože se mi aspoň tolik nezvýšilo číslo nepřečtených knih. Všechny bohužel nestihnu o prázdninách, ty by totiž musely být tak celý rok, ovšem bych ráda začala o prázdninách počet mých knih snižovat na nějaké přijatelné číslo, které pak nebude vypadat děsivě. Přiznám se ale, chtěla jsem si pořídit víc knih, jenže jsem nemohla (Nebudeme chodit na trávu přeci, že, mami?) a ještě jsem dala jedné mé už teď bývalé učitelce knížku, jelikož s ní jsem si hodně povídala o knížkách, když byl čas a připadalo mi to jako pěkné zakončení, když už ji nebudu vídat pravidelně. Konečně kniha, kterou neznala! Víte, občas mi připadá, že zná všechny, takže je úspěch, když přijdu s knihou, jakou nezná... A jaké byly vaše úlovky za červen či vysvědčení? J


 Pořád se objevují lidé, kteří nám pomáhají s chutí a to je co říci. Vždy když jsem třeba já potřebovala pomoc, nedočkala jsem se, či dočkala, ale tak napůl a nebo jsem si musela vystačit sama. Kniha Nic není, jak se zdá mi přišla po domluvě s paní z pobočky Levných knih z Prahy na pobočku ve městě, kde ji bohužel neměli. Byla jsem kvůli škole v Praze a po cestě jsme navštívili Levné knihy, jenže já hloupá si knihu nekoupila. Nepamatovala jsem si název ani spisovatelku, natož obálku, kterou jsem si taky přesně nepamatovala. Pak mám něco najít, že?
Jsem ráda, že knihu mám i za námahu, jakou to stálo. Jsem zvědavá, jaký bude příběh, jestli tak průměrný jako hodnocení na Databázi knih či ne. Mimoto jsem v ruce neměla dlouho čistě jen román.
 Měla bych přestat kupovat a číst erotické romány. Snadno se říká, ale uskutečnit to je už trochu horší. Všechny tyhle knihy, které čtu odstartoval pro někoho brak, pro někoho nejlepší kniha – Padesát odstínů šedi. Neměla jsem možnost si ji koupit a byla jsem mladší než jsem teď, ale pomalu jsem takové začala číst a já se dozvídala nové a nové věci a pochytila stejné akty, jako ve veškerých knihách s touto tématikou. Jindy skvěle napsané, někdy jakžtakž. Další kniha, která mi z toho žánru obsadila další část knihovny je Hrana touhy, 2.díl od Hrany rozkoše. Obě knihy znám v hardbackové podobě s jinými obálkami, takže mě překvapilo, když jsem viděla takhle skvostné obálky. Nedokážu odolat maskám s tak pěkným provedením.


 Poslední kniha, kterou jsem strašně moc chtěla je Ugly Love v angličtině. Má první kniha, kterou jsem doopravdy začala číst v jiném jazyku než českém. Angličtinu miluji a ráda si ji zdokonalím, i když mi občas dá zabrat překlad nějakého slova jako apparently, které mi neustále vypadává z hlavy, když se v knize objeví… Především bych chtěla, ale poděkovat skvělé holčině, kterou můžete znát pod přezdívkou Snow Fairy z Nick’s world of books. Velmi milá, vstřícná a nápomocná. Velmi moc ti děkuji! – po několikáté. Objednala mi knížku po domluvě, jelikož ti, co nakupují z Book Depository ví, co to obnáší. Jsem nadšená z knihy i z pomoci, ale když už tedy přišla ze zahraničí, představovala jsem si, že přijde možná tak v krabici, ale nečekala jsem jí v bublinkové obálce… Zajímavý příběh se skvělým procvičováním angličtiny. Jen je škoda, co se dělá na obálce, když se přehne. Sice je to Ugly Love, ale ugly cover to mít nemusí. Mimoto jsem dostala i takovou zvláštní záložku. Se strašidlem? Milé. Jen aby se někdo z vás nedivil, proč je nakřivo, ale z toho ohýbání je pořád ohnutá a nevydržela chvilku v klidu, tak proto.


A poslední, čímž jsem si udělala radost jsou pohledy. Ano, čtete dobře, pohledy. Takové pohledy neseženu kdekoliv, takže si je objednávám většinou. Už jednou jsem se chlubila Eiffelovou věží a teď mám opravdu něco, co jsem viděla na vlastní oči v Londýně, do kterého bych se s radostí vrátila. Telefonní červená budka je opravdu dominantou obrázku a barvy jsou úžasné. Naživo ale vypadá každý pohled úžasně jako budka.
 A ty zbylé dva. Co k tomu dodat? Knihomol jako já miluje knihy, takže byla samozřejmost, že si objednám i s knihami, když je měli po tak dlouhé době zase skladem. Mimoto staré knihy, či-li pohled zprava se mi opravdu moc líbí, i když je to jednoduchý obraz… Pomalu se mi kupí, jen ještě nevím, kam si je dám, abych je měla na očích stále jako mou knihovnu – dominantu mého pokoje.

1 komentář:

  1. Ty pohledy vypadají překrásně. Nic není jak se zdá má skvělou obálku určitě se na tuto knihu kouknu. :)
    Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat