Recenze: Chtíč - J. R. Ward

Název: Chtíč (Crave)
Série: Padlí andělé
Počet stran: 438
Žánr: Sci-fi, fantasy - romány
Nakladatel: Baronet
Rok vydání: 2012

Obálka: I když jsem přečetla jen dva díly v sérii Padlých andělů, můžu říct, že se mi opravdu líbí, ale ty obálky příběh kazí. Kdybych si vybírala knihy jen podle obálek (což občas dělám), tak bych nejspíš nikdy nevklouzla do světa Jima a padlých andělů… Jestli to má být Izák, tak to mě podržte. Vůbec, ale vůbec podle mě takhle nevypadá, ovšem to je názor člověka.
 Mám ráda zostřenější obálky - vždyť reprezentují celou knihu a já si většinou všímám nejdříve obálek než anotací, a tady tomu je úplně jinak. Jediné, co mi jakžtakž vyhovuje je písmo, co k sobě ladí jako u Chamtivosti.

Můj názor: Izák Rothe je na útěku před svým „bývalým“ šéfem a Zubatou, která si na něj brousí kosu. Bezhlavě si podepsal rozsudek smrti, když uprchl ze speciální armádní jednotky, odkud se nikdy nikdo nedostal s čistým štítem kromě Jima, jenž měl v rukávu jedno eso, co mu pomohlo pryč. Izák je profesionální voják s kvalitním výcvikem, kterému nedělá problém se porvat v ringu za peníze - je to jeho jediná šance, jak si vydělat nějaké peníze, aniž by riskoval, že by ho nepřátelé chytili, ale také si koleduje… Jednou klec spadnout musela. Při nelegálním zápasu, kdy je Izák se svým protivníkem v kleci, vtrhne do budovy městská policie. Izák je zatčen a převezen na stanici, kde se setkává s veřejnou obhájkyní Grier Childeovou.

Grier Childeová dělá veřejnou obhájkyni díky člověku, kterému už nedokázala pomoct a tohle je jedna z možností, jak může pomáhat ostatním. Ne náhodou ji byl přidělen Izák Rothe, hromotluk s vybraným chováním. A to netušila, že na vlastní kůži okusí, jaký může být Izák společník a pocit, jenž v obou dvou zažehne. Jaký bude spád neukojitelné touhy? Zvládnou se ovládat nebo Grier i Izák navzájem podlehnou?

Démon je stále ve hře a nemíní se vzdát vítězství. Andělé se snaží hrát dle pravidel, jenž Nigel pořád připomíná - vždyť jsou ti dobří, proč by také měli porušovat pravidla, že? Jenže Adrian a Eddie pukají vzteky společně s Jimem, že démon nehraje férově a že se dokonce i opováží udělat si z Rozehrávače svou novou hračku. A démon udělá vše proto, aby tentokrát byl Jim poražený.

Zlo nikdy nespí. O tom je přesvědčen Jim Heron, který musí objevit a především zachránit další duši, aby nespadla do spárů Pekla, aby si andělé mohli přičíst další duši k záchraně světa. Druhé kolo se navíc ztěžuje, když Jim vypátrá totožnost dívky, jež mu nedala spát. Je rozhodnutý, že poslední kousek z ní musí zachránit, ale stojí to za tak vysokou cenu? Bylo by nepředstavitelné, kdyby Peklo vyhrálo - jak muka na Zemi, tak i v Nebi. Ale podaří se mu tentokrát najít tu správnou duši, i když vše obětuje? Je tentokrát opravdu důležitá kořist než střelec?

„Jsem u tebe, Jime,“ ozval se ochraptěle. „A zůstanu, dokud bude třeba.“

Děj utíkal jako po másle a vlastně nebyl ani trochu nudný. Spisovatelka zapojila do knihy vše, co se dá. Napětí, jak to vše skončí, akci v boji proti nevítaným stvůrám, humor v podobě Addieho, romantiku a i haldu erotiky. Bohužel nechyběl ani pocit bolesti, kterou jsem já snášela špatně, tedy až do doby, kdy jsem v duchu trojici andělů podporovala, ať tu potvoru zabijí. Nezaslouží si žít a už vůbec vyhrát.

Přestože je kniha vcelku rozsáhlá ani si neuvědomíte, že jste skoro na konci, než přečtete závěrečnou pasáž. Ani tentokrát podle mě padlí andělé neselhali - dokázali udělat vše, co bylo v jejich sílách. A byla to slast číst tak kvalitní a hlavně propracovaný příběh s třemi mužskými k nakousnutí.

Chtíč je stejně tak dobrý jako Chamtivost, je vidět, že si s tím opravdu dala Ward záležet. Napětí se každou další knihou zvyšuje - už jen čtyři utkání, kdy se karty mohou obrátit. Nepromeškejte šanci se zúčastnit a bojovat po boku Jima a jeho dvou chlapců, kteří mají až anglicky sucharského šéfa Nigela.