Recenze: Velký Gatsby - Francis S. Fitzgerald (Audiokniha)

Název: Velký Gatsby (The Great Gatsby)
Žánr: Literatura světová - romány
Délka: 5 hod. 38 min.
Interpret: Michal Jagelka
Nakladatel: Leda

Když se Nick přestěhoval do malého domku v Západním Vejci, nevěděl, co je jeho soused zač a co pořádá za party. Až jednou i jemu samotnému přijde pozvánka a otevírá se mu svět bohatého člověka, který investuje spoustu peněz do večírků, kam se bohatí sami pozvou, když zrovna nemají pozvánku. Ale jen jednoho člověka tajemný Gatsby očekává a nevzdává se kvůli zelenému světlu, jenž mu přináší stále naději. Naději, že opět shledá svou dávnou lásku, jež ocení jeho snahu.

Michala Jagelka jako vypravěče jsem mile uvítala, i když to byl především Nick, za koho vystupoval. Já viděla dříve film než jsem mohla sáhnout po knize či audioknize a tak mě překvapilo, když jsem zjistila, že ve filmu vystupoval jako Gatsby a celkem často dabuje Leonarda DiCapria. Poslouchání mi o to víc zpříjemnil fakt, že zrovna on se ujal této audioknihy. Vcelku dobře se mi příběh poslouchal, jelikož jeho hlas je opravdu příjemně sympatický, i když občas byl nadlidský výkon se neztratit v myšlenkách Nicka a jeho hlasu. Co  mi vadilo po této stránce bylo, že mluvil za všechny osoby. I když se snažil měnit zvuk hlasu na ženský, což bylo mimochodem skvělé, občas jsem nevěděla, koho přesně čte, pokud tam nebylo jméno. Postav naštěstí nebylo mnoho.

Co mi i přes zvučný hlas Michala Jagelky chybělo byla hudba. Klidně se mohla zaimponovat na začátku knihy, dokud by se neoznámila první kapitola s větší odmlkou. Co zase vrhá světlejší stín na audioknihu je její délka. Velký Gatsby není obsáhla kniha, takže ani audiokniha nebyla dlouhá, což mi vyhovovalo a skvěle se dá poslechnout za jeden den, i když já to měla na etapy. I když byla audiokniha bez hudby, nezoufejte, stále je to povedený kousek díky Jagelkovi, ale byla jsem tím mírně překvapená, neboť z pár ukázek jiných audioknih jsem usoudila, že nejspíš každá bude mít nějaký svůj hudební doprovod.

Velkého Gatsbyho jsem si strašně moc přála přečíst si, ale jak tomu bývá nebyl čas, anebo byly jiné knihy, co si zasloužily větší pozornost.To každý přeci sám zná. Když se mi tedy naskytla možnost zrecenzovat libovolnou audioknihu, na plné čáře vyhrál Velký Gatsby... Máte chuť se vrátit do 20.let 20.století? Gatsby je správná volba. Užívejte si díky Nickovi New York - Long Island a bujarých večírků u Gatsbyho, kde není o zábavu nouze.

Ráda všem doporučím, byť to byla má první audiokniha - nejsem zklamaná, potěšil mě celkový výsledek, avšak se mi nevyplácelo poslouchat zrovna před spaním. Určitě na nějaký čas zůstanu na audioknihách, protože jsou opravdu výhodné, když už z četby bolí oči, stále to ale budou klasické knihy, na které nedám dopustit, ovšem zdraví je cennější.

Zaujala vás kniha, ale stále si nejste jisti? Kousek ukázky z audioknihy si můžete poslechnout, tak jako audioknihu rovnou objednat na e-shopu Audiotéka.cz či vázanou knihu si můžete objednat na Buxu.cz