sobota 31. října 2015

Měsíční chvástačka za říjen 2015


 A další měsíc je u konce. Taky vám přijde, že ten čas nějak moc rychle utíká? Probudím se a než se do něčeho pustím, je už tolik hodin! To samé mám ve škole. Usednu k lavici v osm, párkrát mrknu a mám konec dne ve škole, ale o tom se nechci vybavovat, pokud je poslední den v měsíci, který znamená jen jediné: chvástačka! Tento měsíc byl zase o trošku bohatší než měsíce předtím, čímž jsem i trošku překvapená, jelikož jsem nepočítala s osmi knihami, jenž se mi doma nakupily. Sami posuďte, nejsou nádherné? Samozřejmě na této kupičce má velký podíl veletrh v Havlíčkově Brodě, kam jsem jela na exkurzi se školou. O veletrhu si můžete počíst taktéž i o mých úlovkách, o kterých se v článku zmiňuji.


 Milénium, Stieg a já byl dodatečný dárek k narozeninám od Adélky z Knižní louky. Mile mě překvapila, protože já sama jsem nedokázala odhadnout, co to bude za knihu, když jsem si ji byla jen taktak vyzvednout na poště. Udělala mi radost, i když jsem nevěděla, že taková kniha vůbec existuje… A jak můžeme jenom my dvě vědět z jakého důvodu jsem si zasloužila, tak je to velmi hezký dárek, jelikož jak jistě víte byl obrovský humbuk kolem dalšího dílu Dívka v pavoučí síti a já si prostě pořád nedokázala představit, že Stiegovi se stalo něco tak hrozného jako je infarkt, jenž vše zmařil…
 Dare me byla neplánovaná kniha, ale když jsem ji viděla, za kolik je nabízena - 30 Kč, neodolala jsem. Knihu jsem objevila na knižním bazaru, který se konal  kousek od mého internátu a jak se snažím číst v angličtině, myslela jsem si, že s ní udělám další velký krok, hned po Ugly Love, poněvadž mi přišlo, když jsem knihou listovala, že je to taktéž ta nenáročná angličtina. Jsem zvědavá, jak si povedu v další anglické knize - četba v angličtině je opravdu něco nádherného.


 Hřebec, další díl v sérii Cocktail, jež započala příběhem Růžové košilky a Nabíječe. Byla jsem překvapená, když jsem zjistila, že Hřebec je z pohledu její kamarádky a ne Caroline samotné. Co mě trošku mrzí je, že ještě nevydali Last Call, který by měl uzavřít kapitolku o Simonovi a Caroline. No což, když ho nepřeloží, proč si ho nepřečíst v angličtině? Pokud toho ovšem budu schopná… Dle hodnocení na různých stránkách je vidět, že Nabíječ je a bude nejlepší z těch všech dílů, co u nás zatím byly vydány, jelikož sám Hřebec nemá vysoké hodnocení v očích ostatních čtenářek, ale to posoudím sama až se konečně dostanu i k Roštěnce.
 A jak jsem se už zmiňovala ve článku o veletrhu, knihu Sestřička jsem dostala jako dárek na stánku Mladé fronty ke koupi Hřebce. Je to již několikátý díl ze série detektivek a jak koukám na anotaci, nevím, zda-li mě zaujme, jelikož já sama nevyhledávám knihy, které se odehrávají v Hollywoodu.



  A poslední knihy, které jsem si odnesla z veletrhu… Okamžik všeho jsem si koupila impulsivně, jelikož taky nebyla v plánu, ale já po té knize tolik toužila, že jsem se neovládla a koupila si ji taktéž. Anotace mě ihned zaujala, když jsem o knize četla v době, kdy vyšla a neuvěřitelně moc mi připomínala Dobrý proti severáku, alias Lea a Emmi. Proč? Sama netuším, ale můj vnitřní hlásek tomu tak měl, možná i na tom bude nějaká podoba, až se do knihy pustím.
 Nevinnost je další kniha ze severských detektivek. Opět obchod s bílým masem, atd…, když to bude dobře pojato, může to být dobrá kniha a pokud ne, hm, tak špatná investice nejspíš. S touto spisovatelkou mám nulové zkušenosti, tak uvidíme. Trošku mi připomíná knihy od islandské spisovatelky Yrsy, jenž taktéž píše detektivky, kde je hlavní postava advokátka.


 Poslední dvě knihy mi přišly minulý týden na zásilkovnu v Praze. Kdybych věděla, jak je to jednoduché a obsluha milá, dělám to už od začátku, co jsem v Klubu…
Jak tak bývá nedokážu si z katalogů vybrat knihu, která by mě ihned na první pohled okouzlila. Takhle jenom listuju a listuju, dokud se  nerozhodnu aspoň koupit jednu knihu, aby mi nepřišla nějaká vybraná od nich. A nakonec zvítězila kniha Origami květiny.  Už o prázdninách mě nadchly hrátky s papíry a přes celou čáru se začala zabývat origami, i když jsem byla občas naštvaná, že mi nejde přehnout papír tak, jak jsem zrovna potřebovala. Neříkám, že kytky jsou nějak jednoduché - minimálně jeden návod z knihy ovládám, ale ostatní jsem nevěděla, že ani jsou. Mimoto má kniha velmi krásné fotografie.
  … A pak ji políbil byla kniha, na kterou jsem nejednou koukla. Svým námětem mě zaujala, přestože je to jeden z románů, kde i sex a vzájemná přitažlivost hrají hlavní role. Z celé série mi zrovna tahle padla do oka - neříkám, že ostatní knihy nejsou stejné dobré, ale tahle mi opravdu utkvěla v mysli hodně dlouho… a konečně ji mám doma. Občas mám prostě chuť po takovéhle knize, tak třeba se i brzy dostanu i na tuto.

1 komentář:

  1. Žádnou z knih jsem nečetla, ale některé mě docela lákají. Krásné přírůstky! :-)

    OdpovědětVymazat