Recenze: Vraždy v ulici Morgue, Vrah jsi ty - Edgar A. Poe (Audiokniha)

Název: Vraždy v ulici Morgue, Vrah jsi ty
Žánr: Detektivky, thrillery
Délka: 1 hod. 12 min.
Interpret: Jiří Adamíra, Jan Přeučil a další...
Nakladatel: RadioServis

V ulici Morgue se staly dvě násilnické vraždy dvou žen. Kdo byl zodpovědný za morbidní vraždy nevinných žen? Francouz? Angličan? Nebo snad Švéd? Na jednom se všichni na výslechu shodli; jeden hlas byl pisklavější než první, ale co se z toho dá vyvodit? Absolutně nic a detektiv musí pátrat dál a postupně spojovat všechna vodítka, která má… Dovídá se nečekané informace, které dokáží zkomplikovat, ale i ulehčit vyšetřování. Nenechte si ujít povídku od mistra hororů Edgara Allana Poea a nečekané odhalení vraha, jenž vyvedlo z míry i vyšetřovatele. Dokázal by vraždu provést nejen člověk? To se můžete dozvědět, když si poslechnete tuto povídku s hororovým nádechem s velmi zajímavou zápletkou.

Vraždy v ulici Morgue  mě nadchly svým zpracováním - každá postava měla svůj osobitý hlas a audioknize nechyběly ani zvukové efekty jako šoupání dveří, otevírání dveří či oken a další podobné zvuky, které byly opravdu skvělé. Budily dojem, že jsem zrovna s nimi na místě činu a při výslechu nájemníků domu, kde se staly dvě vraždy. Vraždy tak drastické, až bylo za těžko si je představit. Jen předem varuji - pozor na infarkt! To mi až proskočilo srdce hrudníkem, jak jsem se sama já lekla, zrovna v autobuse…

Co mi trošku vadilo, ale jen maličko bylo, že zvukové efekty se přenášely z jednoho sluchátka do druhého a jak nejsem zvyklá, tak mívám většinou jen jedno, takže jsem si večer při poslouchání nemohla udělat pohodlí jaké obvykle mívám, ale chybka to opravdu není, spíš naopak; skvěle provedená povídka, jak dabéry i efekty. Jen na můj vkus byl začátek zase příliš dlouhý. Oproti houslím ani jiným hudebním nástrojům nic nemám, ale tohle bylo trošku moc na mé ušní bubínky, i když nemám zvuk opravdu hlasitě. Ovšem se správnou atmosférou je začátek stejně tajemný jako příběh o dvou ženách, které byly ve špatnou dobu na špatném místě. Ani doma nejste v bezpečí.

Mé hodnocení příběhu: 3,5 hvězdiček
Mé hodnocení audioknihy: 5 hvězdiček
  Vrah jsi ty byla už poměrně slabší povídka, ve které jsem se ztrácela díky podobným jménům a ani mě tolik jako Vraždy v ulici Morgue nepřekvapila. Přišla mi to jako zbytečná vražda pro nic za nic. Zámožný muž si vyjede na svém koni a když je čas návratu po muži není ani památky, jen po koni, který přijede zraněný bez svého pána. Co se stalo? Kde je? Proč je kůň zraněný? To vše proudí myšlenkami obyvatelstva města, jenž znali dobráka pana. Jeho nejlepší přítel se značným váháním nakonec přistupuje na pátrání s obyvateli po jeho dobrém příteli. I při značném zklamání se přeci jen něco objeví...

Přestože tuto poměrně krátkou povídku vypravoval vypravěč, nedokázala jsem se soustředit  na slova. Pořád jsem musela přemýšlet, kdo je kdo a kdo, co říká - jména mi přišla až neskutečně podobná a za niť prakticky tahala každá postava.

Konec je nečekaně zahalený hustou mlhou, jež se pomalu vytrácí a s ní i záhady okolo úmrtí. Nečekaný zvrat je samozřejmě třešničkou na dortu, protože, kdo zrovna takový sběh událostí mohl čekat, že?

Ačkoli se mi Vraždy v ulici Morgue líbily víc než Vrah jsi ty, obě povídky byly průměr, ani víc, ani méně.  Jedna měla zajímavé provedení vražd, druhá už méně, jedna měla dobré efekty, druhá už vůbec a takhle bych mohla pokračovat dále. Spokojením se s tím, že se obě navzájem doplňují, ať už s nedostatky nebo s dobrým provedením a příběhem. Určitě si ale nenechte ujít ani tyto povídky, pokud jste si zamilovali Jáma a kyvadlo či Havrana, nejznámější díla, která by měl mít každý přečtený.

Mé hodnocení příběhu: 3 hvězdičky
Mé hodnocení audioknihy: 4 hvězdičky

Zaujala vás kniha, ale stále si nejste jisti? Kousek ukázky z audioknihy si můžete poslechnout, tak jako audioknihu rovnou objednat na e-shopu Audiotéka.cz