pondělí 7. prosince 2015

Book Tag


   Strašně mě mrzí, že můj blog pěje pustinou, ale jaksi se mi nic nechce psát. Až správná chvíle či myšlenka to teprve dokáže rozpohybovat, ale to není jediné, co mi znemožňuje číst knihy či se věnovat blogu - je to čas strávený v Praze, kde jsem pomalu celý týden, když vezmu v potaz, že doma jsem v sobotu a v neděli zase odjíždím a opravdu nemám chuť a ani sílu si sednout k notebooku a hořečnatě se snažit napsat recenzi. Prostě to nejde, takže se všem čtenářům tohoto blogu omlouvám, že to tu bude jako po vymření a snad malý tag bude prozatím stačit. Tento tag jsem objevila u Verčy z blogu Svět Infinity a jako každý tag, co jsem již publikovala mě zaujal a vy se zase můžete něco dozvědět o mně a o tom, jak zacházím s knihami. J

1. Máš doma určité místo na čtení?
 Po všech mých pokusech číst všude možně doma (na posteli, zahradě, pohovce) jsem stejně nakonec zůstala u mého věrného stolu. Můžu si kdykoliv rozsvítit lampičku a nemusím tak poslouchat, ať si ji rozsvítím, ať si nekazím oči a mohu se opřít jakkoli mi to dovolí stůl, díky čemuž nemám hned otlačené lokty jako na posteli.

2. Záložka nebo náhodný kus papíru?
 Ne nadarmo mám záložek tucet a stále jejich řadu zvětšuji. Ráda se při výběru nové knihy posadím a začnu přemýšlet nad záložkou, která by se ke knize hodila.

3. Můžeš přestat číst kdekoliv chceš, nebo musíš dojít ke konci kapitoly, na konec strany a podobně?
 Strašně nerada končím čtení někde v půlce stránky, takže to dočtu minimálně na konec stránky. Nějak nelpím na tom, abych skončila se čtením jako kapitolu. Nerada se nutím do čtení, když jsem opravdu už unavená nebo mě bolí oči, takže mi stačí na konec stránky.

 4. Jíš nebo piješ při čtení?
Mexican Falsa Blankets are the perfect cozy addition to your morning! Use with coffee and a good book:  Občas piju čaj nebo šťávu, ale opravdu jen ojediněle, neboť i když ten čaj mám, tak si na něj většinou vzpomenu až dočtu… A jestli jím? Ne. Nedokázala bych se soustředit na četbu, jelikož co dělat dřív - číst nebo jíst? Opravdu nejím u čtení, protože se i bojím, abych knihu nezašpinila. Stojí mi rozum, když si vypůjčím knihu z knihovny a je špinavá od jídla nebo jsou v ní drobky, z čehož pak soudím, že u toho spíš jedlo čuně než člověk.

5. Můžeš si číst při poslouchání hudby nebo dívání se na televizi?
 Dřív jsem běžně poslouchala písničky, když jsem četla, či jsem si četla ve hluku ve škole, ale teď ani jedno. V nové škole to ani nejde, když tam mám skvělé kamarádky a hudbu už taky nesnesu. U televize jsem si nikdy nečetla - na televizi se nedívám, jen ojediněle, když stihnu Partičku.  

6. Jedna kniha nebo všechny najednou?
 Obdivuji i nechápu lidi, kteří čtou více knih najednou. Já tedy zůstávám jen u jedné, přestože mám období,  kdy nestíhám a termíny na vrácení do knihoven se nebezpečně blíží. Nejsem si jistá, zda-li by se mi dějové linie nepletly do jiných, kdybych knih četla souběžně několik.

7. Čtení nahlas nebo potichu ve své hlavě?
 V mé hlavě, i když neříkám, že jsem nezkoušela číst nahlas. Zkoušela, ale stejně jsem si to pak přečetla znovu potichu v mé hlavě, protože mi to přijde lepší a já neztratím hned potuchu o čem to bylo.

8. Čteš stránku po stránce nebo přeskakuješ?
 I když jsem listovala dopředu, když mě kniha bavila, tak ne. Nikdy jsem nepřeskakovala stránky, abych se přes nudné části dostala. I ty jsem četla stránku po stránce, poněvadž by mě hryzalo svědomí, že jsem přeskočila úsek knihy a že jsem mohla o nějakou důležitou informaci přijít.

9. Píšeš do knihy?
 To někdo dělá? Já tedy ne a když už, tak si to píšu na papírky, většinou jsou to totiž převážně čísla stran, kde se mi líbily citace… Nikdy v životě bych si do knihy nic nenapsala, jelikož nesnáším jen ohnutý roh, za který bych občas střílela. Tak nevím, co  bych dělala za psaní do knih.

10. Jakou knížku máš rozečtenou? Jakou knihu se chystáš číst?
 Momentálně nemám nic rozečteného, ale před pár dny jsem dočetla Společenství stínů, které mohu vřele doporučit!
 Mám čtyři knihy, které bych ráda do ledna dočetla, abych je mohla vrátit (o mých knih, které plánuji číst se radši ani nezmiňuji) a mým největším favoritem na rozečtení nové knihy je Dýchání pod vodou, něco odlehčujícího od Společenství stínů. Přišla jsem totiž na to, proč se mi občas zprotiví nějaký žánr. A to jen kvůli tomu, že si od těch knih ze stejného žánru nedám pokoj.

11. Jak nacházíš nové knihy?
 Především na internetu, kde sleduji hodně blogů, nakladatelství, ale i v knihovnách, knihkupectvích, od kamarádek ze školy... Je hodně zdrojů, od kterých čerpám nové knihy, kterých není nikdy dost, takže jsem občas překvapená, když slyším o nějaké knize prvně.

A very true quote about books - great books are like great friends!: 12. Kdy jsi začala číst?
 Nepamatuji si přesně, kdy jsem začala tak houževnatě louskat jednu knihu za druhou, ale myslím si, že to začalo nějak od prvního stupně - 4.-5. třída, kdy jsme získávali body za počet přečtených knih, myslím si ovšem, že i tak bych někdy i bez toho rozvinula mou lásku ke knihám, jelikož mamka mě vždycky brala do knihovny a je taky taková knihomolka. Je to v rodině.

13. Jak často si kupuješ knihy?
 Ehm, ehm, stačí se kouknout na moje chvástačky a odpověď bude dosti jasná. Já knihy moc často nekupuji, ani teď, ani dříve. Většinou jen když jsem zavítala do Levných knih jednu či dvě, na Světě knihy jsem si nakoupila skromnou hromádku a když je nějaká ta akce a mamka popsutí penízky. Jinak si objednávám většinou hromadnou objednávku z Buxu.cz z toho důvodu, že jsem v klubu.

14. Jak často se díváš na poslední stránku v knize?
 Nikdy! Přestože občas z nudy listuji knihou, nikdy jsem se nepodívala na poslední stránku! Vždyť by potom nemělo ani cenu tu knihu číst, kdybych si přečetla poslední stranu. Pro mě je poslední věta na poslední stránce něco, co si dosyta užívám, dokud knihu nezavřu, takže je pro mě nepředstavitelné, že bych si ji přečetla dřív, než bych ke konci došla.

A jak to máte vy? J

Žádné komentáře:

Okomentovat