Recenze: Společenství stínů - Ruth Newman

Název: Společenství stínů (The Company Of Shadows)
Počet stran: 328
Žánr: Literatura světová - Thrillery
Rok vydání: 2010
Překladatel: Zuzana Pernicová
Nakladatel: Domino

Obálka: Spása nebo zatracení? To první mě napadne, když se zadívám na obálku. Nejdřív by mě ani nenapadlo, že by nějaký anděl hrál v této knize roli, ale po přečtení ano, protože přes veškerý nebezpečný akt Kate vyvázla živá… Průměrná obálka, která skrývá tajemství jako škorpióni, jenž tajemství střeží.

Můj názor: Jedna fotografie změnila všechno; změnila pohled Kate na svět a její žití pro nikoho. Její manžel se záhadně utopil před rokem na dovolené a ona neměla důvod žít. Vždyť ztratila toho, koho milovala už od prvního pohledu, ale při pohledu na fotografii jejích přátel jakoby viděla Charlieho, zdravého a šťastného… Do Kate se vkrádají pochybnosti, zda-li je to on, nebo jeho dvojník, který se záhadně objevil na stejném místě jako Dave a Samantha. Přátelé se ke Kate chovají skepticky, že vidí svého mrtvého manžela na fotografii pořízenou před pár dny, ale Kate se nevzdává a na vlastní pěst začíná rozehrávat hru, o které neměla ani tušení.

Kate mi přišla jako konečně normální hrdinka, která samu sebe nelituje, i když se nedokázala přenést přes Charlieho smrt. Nejenže je rázná, ale její největší slabinou byla důvěra v řečech druzích, kdy se snažila zjistit něco, co by nevěděla z protokolu o smrti manžela. A ne pokaždé ty řeči  byly pravdivé. Postupem času se zamotávala čím dál víc do lží utkaných okolo ní, až si nebyla jistá, koho může nazývat přítelem. Kate nechybí ani důvtip a její nepřátelé budou mít i co do činění i s její mazaností. Hon nezačíná jen po pravdě okolo smrti Charlieho, ale také i na Kate samotnou a supi si nedají pokoj, dokud ji nebudou mít ve svých pařátech.

Luke, nejlepší přítel Charlieho a podpora pro Kate, přestože zažíval stejná muka jako ona. Na první pohled elegantní muž s andělskou tváří, jenže zdání klame i u toho nejlepšího přítele… Luka jsem si oblíbila už ze začátku i přes jeho skeptičnost vůči jejímu plánu, ale co by to bylo za přítele, kdyby se nevrhl střemhlav do jejího plánu taktéž? Líbilo se mi jeho chování vůči Kate, pokud se nechoval jako hlupák, ale také mě dokázal šokovat jako celá kniha, když se rozjela a nabrala nečekanou akci a zvrat. Ani Luke se nezdál být tím, kým se zdál být po celou dobu.

Co se mi i na knize líbilo bylo cestování, i když mi občas přišlo zbrklé - byť dorazili do Londýna, hned museli jet na Sicílii. Jezdili prostě tam, kam je vedly stopy a že to byla místa! Co se mi líbilo jako další, byla minulost Kate a Charlieho, i když jí bylo minimum. Od začátku, kdy se seznámili až po nešťastný den, kdy si šel Charlie zaplavat, až po současnost, jelikož se minulost prolínala tak, jak Kate s Lukem byli na místech, kde Kate byla s Charliem.

Když jsme se s Charliem potápěli, skákali padákem a jeskyňařili, hned zkraje jsem se poučila o jednom - nejhorším nepřítelem je člověku panika.

Vděčná mohu být jen mé mamce, která mi byla půjčit pár knih do knihovny, když jsem byla v Praze, protože bez ní bych si tento příběh nepřečetla, neboť sama bych si nebyla jistá, jestli bych si ji půjčila. Kniha mě velmi mile překvapila, i když jsem byla na začátku na pochybách, zda-li to bude stát za to, když to nemělo vysoké hodnocení na databázi, kde jsem. Nečekala jsem, že se z ní stane to, co se stalo. Byla to jedna z mála knih, která mě dokázala zvednou doslova ze židle. Příběh ubíhal, nic se nedělo a potom bum! Naprostý opak toho, co se celou dobu odvíjelo.

Nejenže kniha byla skvělá sama o sobě i s nějakou tou chybičkou, co nestojí za to, abych je sem vypisovala, ale líbilo se mi, že nějaké přímé věty byly v italštině nebo ve španělštině. To mě velmi mile překvapilo, i když se neučím ani jeden jazyk, od čeho jsou ale překladače, že?

I když kniha nemusí na první pohled zaujmout - jako mě - neváhejte a přečtěte si ji, třebaže si budete rvát vlasy z napětí tak jako já. Knize nechybí spád, nečekané zvraty ani vzrušení. Spisovatelka si s knihou opravdu dobře pohrála, protože až do konce si nebudete jistí, kdo za tím vším stojí.