neděle 24. ledna 2016

Knihomolové na BookTube


 Co vy a booktubeři? Máte nějaké své oblíbence na YouTube? Já ano. Vím, že už přede mnou tu byli blogeři, co o tom psali, ale ráda bych také o tom něco napsala a některé mé favority doporučila ke sledování.
 Videa mají určitě tu výhodu, že nemusíte nikde nic číst, pokud zrovna nemáte puštěné titulky, čímž myslím, že je i rychlejší poslechnout si recenzi na danou knihu, když zrovna nemáte chuť číst nějakou na vašem oblíbeném blogu, i když u mě je to spíš tak, že sleduju pořádně jen book hauly, tagy, atd....
 Další výhoda ve sledování zahraničních knihomolů je ta, že se dozvíte o spoustu nových knih, ale i že pochytíte jejich jazyk a sami se zlepšíte. A tím nemyslím knižní novinky jen ze zahraničích videí, avšak i z českých.
 Našlo by se spoustu dalších výhod, ale tyto se mi zdají nejpřednější, jelikož já sama ráda poslouchám v angličtině a ráda se přiučím.

  Asi první, kdo mě zaujal ve sféře booktuberů byl Radek z Knihoblogu. Svá videa nemá dlouhá, tak akorát mi vyhovovaly, protože já nemám náladu sledovat patnácti minutové video a víc, kde někdo rozebírá celou knihu, ba i celý děj prozradí, jelikož u toho neposedím a musím to přepnout z nudy. Navíc u Radka se mi líbí, jak zestručnil obsah knih a jak vždy vybral dobré ukázky z knih. A navíc videa s jeho bráchou jsou zaručená zábava.


  Jak jsem se víc a víc dostávala do této sféry, narazila jsem na Ondru z Knižního špajzu. I když si trochu protiřečím, tak u jeho videích jsem strávila spoustu času. Hlavně pokud to byly book hauly nebo wrap up. Vždycky jsem si říkala, jak je možné, aby někdo utratil tolik peněz za knihy a jak je možné, že někdo dokáže nashromáždit tolik knih za jeden měsíc. Ondra je toho důkazem.


  A to je asi tak vše z české sféry booktuberů. Když už něco sleduji – ať je to film, seriál či snad ti booktubeři, tak (bohužel) preferuji jenom originální znění a cizí jazyk, i když občas i těm anglickým titulkám nerozumím. Mám ráda zahraniční booktubery, i když jim občas pusa mele pantem a já nic nerozumím, ale i tak se na ně dívám a na zahraniční publikace knih, které třeba ani tady ještě nevyšly. Nevím proč, ale mám je raději než české, i když by se dalo i říci, že v zahraničí je více kluků, co mají svoje blogy a kanály na YouTube, čímž samozřejmě nechci říct, že tady v Česku jsou jen holky, přestože mají převahu.

  Koho vám chci určitě doporučit je Catriona z Little Book Owl, která je absolutně úžasná a její knihovna taktéž. Od ní se dívám snad na nejvíc videí, jelikož mi přijde opravdu vtipná, má skvělý vkus na knihy a ano, přiznám to i skvělé vlasy. Přijde mi velmi sympatická a díky ní se především dozvídám knihy ze zahraničí - nejednou mě nalákala na nějakou knihu. Navíc se mi i líbí, jaké balíčky jí chodí, podobné Knihobitu a musím uznat, že zahraniční balíčky jsou lépe investované peníze, i když jsou bezpochyby dražší než u nás.


  Chtěla jsem se podělit ještě o jednoho anglického booktubera, ale nedávno jsem zjistila, že smazal všechna svá videa. Je to škoda, poněvadž měl zajímavé názory…
  Příležitostně jsem se začala před Vánocemi dívat na Jesseho z jessethereader. Asi jako každý má skvělou knihovnu, ale tak tmavé dřevo na knihovnu bych asi sama nechtěla, i když to vypadá dobře, když jsou knihy světlé. Sice mám taky hnědou, ale kam se hrabe můj odstín na jeho knihovnu. A bezpochyby je taky upovídaný jako baba – jen v tom dobrém a taky vtipný.


Zahraničních booktuberů by se našlo víc, ale kdyby někoho opravdu zajímalo, koho ještě sleduji či se na ně občas dívám, tak jsou to tito: Sasha, Benjamin a Zoë... Bylo by jich více, kdyby se počítali i klasičtí youtubeři.

3 komentáře:

  1. Panečku, asi první článek o booktuberech, kde není Rodaw :). Díky za tipy, na Ondru taky občas koukám a o Radkovi jsem ještě neslyšela - hned se mrknu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pokud je neznáš, doporučuji ještě Christine (polandbananasbooks), Kat (katytastic), Caden (a thousand books to read) a Sybillu (one more chapter). Je jich samozřejmě mnohem víc, ale tohle je moje top ;) A jinak Little Book Owl se jmenuje Catriona :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, že se tak jmenuje, ale nakonec jsem napsala Caz a nějak to zapomněla změnit - její jméno je opravdu boží. :D Christine znám, ale bohužel mi nějak nesedla do noty... :)

      Vymazat