neděle 3. ledna 2016

Recenze: Dýchací metoda - Stephen King (Audiokniha)

Žánr: Horory
Délka: 3 hod. 27 min.
Interpret: Peter Pelzer
Nakladatel: Tympanum - audioknihy

  Jednoho obyčejného dne, který se nijak nelišil od ostatních, dostal Adley od svého nadřízeného pozvánku do pánského klubu, kde se vypráví příběhy jakéhokoli druhu, od romantických až po morbidní… A jeden takový příběh utkvěl Adleymu v mysli, přestože při pomyšlení na tento příběh mu běhal mráz po zádech. Pravdivý příběh, kterému byl svědek jeden člen klubu - Eric McCarron, jakožto doktor, který vyprávěl o setkání s mladou ženou, jež čekala dítě a neměla lehký život, a které doporučil dýchací metodu i přes veškeré rozepře ostatních doktorů, zda-li je to bezpečné… Příběh o dýchací metodě, co nejenže vzala, ale i dala, nikoho nenechal chladným.

  Nejsem nadšenkyně skvělého spisovatele Stephena Kinga, jelikož při prvním pokusu zamilovat si jeho tvorbu mě neošálil a já uzavřela jakoukoli cestu k jeho knihám, až do doby, než jsem narazila na Dýchací metodu. Proč ještě jednou nedat šanci spisovateli, který je nazýván mistrem svého řemesla? A vyplatilo se. King napětí stupňoval každou další kapitolou dokud Ericovo vyprávění nevyvrcholilo. Ačkoli jsem se těšila na Ericův příběh, Adley mě dokázal zaujmout, přestože převážně vyprávěl o běžných věcech ve svém životě, od svého manželství se skvělou ženou, přes svůj post ve firmě, kde to nevypadalo na povýšení až po klub v domě 249B na Východní Třicáté páté...

  Samotné zpracování audioknihy mě nadchlo - Peter Pelzer má neskutečně zvučný hlas a svým hlasem dokázal navodit správnou atmosféru pánského klubu a nejen to. Jakkoli si nějaká situace žádala šepot či křik, dostala to s tou správnou vlnou vzrušení, ale i při poslouchání jeho hlasu si dokážete živě představit Adleyho jen dle hlasu či někoho jiného, jako by s vámi byl v místnosti a povídal si s vámi...
  Potěšily mě i zvukové efekty po každé kapitole, protože i ty navodily hrůzostrašné momenty plné strachu a napětí, jak to bude dál a skvěle podkreslovala hlas vypravěče, který na tento příběh dokonale padl.

   Stephen King mě mile překvapil a mohu říct, že se k němu ráda vrátím, jestliže budou jeho ostatní příběhy stejně tak dobré jako Dýchací metoda… Audioknihu, ale i samotnou knihu velmi doporučuji těm, co se ještě nesetkali s mistrem hororů a chtějí se setkat, protože tohle je správná kniha na rozjezd s jeho tvorbou - krátká a lehká na pochopení na rozdíl od jeho delších děl. 

Mé hodnocení příběhu: 4,5 hvězdičky
Mé hodnocení audioknihy: 5 hvězdiček

Audioknihu si můžete objednat zde: 


Žádné komentáře:

Okomentovat