úterý 19. ledna 2016

Recenze: Losing it - Cora Carmack

Název: Losing it
Počet stran: 247
Žánr: Literatura světová - romány pro ženy
Překladatel: Jaroslava Novotná

Obálka: Barvy, stíny, celé seskupení se mi líbí, ale obličeje hlavních postav vůbec. Garrick má být dle popisu světlovlasý - není to nějak velká výjimka, ale ani model mi ho vůbec nepřipomíná. Mám trochu jiné mínění, jak by měl vypadat Brit s blankytnýma očima. Bohužel to samé si myslím o ženě, jež propůjčila svou tvář Bliss. Vůbec ale vůbec se mi na ně nehodí…
 Co se mi nehorázně líbí, tak je to odstín modré s černou, ale i samotné písmo má krásně světlounkou barvu. Černý pruh jakoby jen naváděl, aby mezi sebou měli nějakou patřičnou mezeru, jelikož v knize se to jen dotyky hemží.

Můj názor: Bliss Edwardsová je úspěšná studentka posledního ročníku herectví, má skvělé přátelé, ale přesto je nešťastná - stále je panna.
 Když se to dozvěděla její kamarádka Kelsey, neváhala a vzala situaci do svých rukou. Po přímém naléhání Kelsey společně vyrazily do baru, aby Bliss konečně přišla o panenství. Po dlouhém seznamu mužů, co připadali na pozici kandidáta, se kterým by o to konečně mohla přijít, si všimla knihy. Knihy od Shakespeara. A potom i jeho. Čas jakoby se pro Bliss a neznámého cizince zastavil a oni dva byli jediní v setmělé místnosti baru, dokud se její nevymáchaná pusa opět neotevřela. Ačkoli i přes její prostořekost, jiskra stále nabývala na své intenzitě mezi nimi.

Bliss byla už od začátku až do konce rozkošně komické nemehlo, protože neznám knižní postavu, ba i člověka, který by se takhle dokázal ztrapnit jako Bliss. I když jsem se tomu smála, tak jsem občas pobaveně vrtěla hlavou, jestli je to opravdu možné. A nejspíš ano, aspoň v jejím případě. Ještě větší úspěch byl, když ho dokázala dostat domů, kde se jí potom válel nahý v posteli, ale všudypřítomný mozek ji vyhnal s nejhroznější výmluvou, jaká kdy spatřila světlo… A k  tomu přijde další den a šok, že Garrick - ten úžasný Brit v její posteli -  je její učitel. I  když si Bliss několikrát přála, aby se propadla do země, když to zjistila, měla jsem ji pořád tolik ráda jako předtím, jelikož Bliss nebyla na každé stránce ufňukaná, sebe litující hrdinka, i když si občas vzdychla nad Garrickem.

Lhala bych sama sobě, kdybych tvrdila, že jsem si nezamilovala Garricka. Ono to nebylo ani možné, protože mě ihned okouzlil, tak jako Bliss v baru. Ta holka měla opravdu štěstí! Kdo by nechtěl potkat Brita s nejúžasnějšíma očima široko daleko, jehož přízvuk by přiváděl kolena do třesu? Asi každá, ale zpátky ke Garrickovi. Jakožto učitel byl zakázané ovoce jako pro něj Bliss a božskou dokonalostí pro všechny studentky včetně Bliss. Garrick byl prostě britský mladý muž s motorkou, co vypadal až hříšně sexy na to, aby byl učitel.

Schoulila jsem se do jeho náruče a naše těla do sebe najednou zapadala jako klíč k zámku.

Ačkoli si ještě doteď pamatuji, že jsem tvrdila, když kniha vyšla a začaly se objevovat recenze ostatních, že tuto knihu číst nebudu. Losing it mi přišlo jako všechny ostatní knihy se stejnou tématikou - zakázaná láska a nějaká ta erotika. Spletla jsem se. Něco takového jsem už hezky dlouho nečetla. Už od první kapitoly mi tekly slzy od smíchu, jak mě bavila honba za mužem na jeden večer a i posléze zbytek knihy, jelikož jak jsem se již zmínila, Bliss byla nemotorná a vždy se dokázala nějak ztrapnit, nečekaně to bylo většinou před Garrickem. Nejenže jsem se smála, ale také jsem byla napnutá jako struna, jak to bude dál, i když jsem podvědomě věděla, že to bude happy end jak vyšitý na takovou knihu.

I když se někomu tato kniha může zdát jako kýč, kýčem není, i když se tu jedná o poměru mezi studentkou a učitelem. Posuďte sami, jaká jiná spisovatelka by svedla knihu napsat tak jako Cora Carmack? Knize nechybí žádná emoce - především smích, hlavně co se týče u Bliss, která prošla velkou změnou od začátku knihy. Ale i erotické či milostné chvilky patří úplně na jinou úroveň, než byste objevili v jiných erotických románech. Přestože dávají obě postavy průchod svým citům - ovšem po jaké době - není to něco, co vás pohorší. Pro ně samotné i pro čtenáře to byla smyslná hra plná lásky a odhodlání být spolu.
 Vřele knihu doporučuji, protože věřím, že si ji zamilujete stejně jako já.