čtvrtek 10. března 2016

Seriály, co stojí za to


  Další povinností knihomola, jestliže to tak nazveme, jsou seriály. Jak určitě víte, hodně seriálů má kořeny v knihách a potom je už jen otázka, jestli se seriály povedly, nebo ne. Neplánuji vám tu vyjmenovávat všechny seriály, co znám, i když se zmíním o některých, na které jsem koukala - bylo jich jen pár, ale některé by vás mohly zaujmout jako mě. A abych tu někoho nepomýlila, tak vyložený blázen do seriálů nejsem, to zase nehrozí, protože na nové díly seriálů musím mít chuť, ale i čas, abych se na ně koukla.
  A jak jsem se vlastně k seriálům dostala? Jaký seriály sledujete vy a co byste mi po případně chtěli doporučit?


                  

  Někdo se bude divit, nebo taky ne, ale dostala jsem se k seriálům díky Upířím deníkům, které jsem před pár lety zbožňovala, jak knihu, tak i seriál, ale postupem času, jak jsem dospívala, říkávala jsem si, že větší hloupost jsem snad v životě nečetla a neviděla. Tím nikomu nechci urazit jeho oblíbený seriál, ale vážně na to dál nešlo koukat... Minimálně tak do třetí série to bylo opravdu skvělé - nádherní upíři, záhadné město Mystic Falls, dvojnice..., vše bylo neokoukané, nové, jenže pak přibývalo spousta dalších nadpřirozených věcí, že mě to přestalo bavit a skončila jsem někde u páté série... Pořád se ptám, co vlastně ještě v té sedmé sérii řeší.

             

  S čímž navážu na seriál The Originals. Zprvu jsem byla zvědavá, jak to vypadá, když se to rozhodli natáčet. Nevím, proč jsem na to koukala, jelikož New Orleans mě neučaroval ani se všemi čarodějkami a problémy, které měli Původní upíři... Ani tento seriál jsem nedokoukala a raději s nepromrhaným časem jsem vynaložila lépe, poněvadž mi to přišlo jako Upíří deníky v pokročilejších sériích, kde bylo čím dál tím více nadpřirozených osobností a každý si dělal skoro vše, co se mu hodilo.

Ale to byla jsem menší vsuvka, abyste věděli, jak jsem se tedy k seriálům dostala a teď teprve přijdou skvostnější seriály, co vám mileráda doporučím.


               

  Ti, co vraždí je dánský seriál, na který jsem narazila náhodou o prázdninách, kdy jsme společně s mamkou sledovaly Harryho Pottera a já nebyla ani v nejmenším unavená na to, abych šla potom spát, až jsem nakonec začala bezmyšlenkovitě listovat programem,jestli najdu něco zajímavého, co by stálo za to se podívat. A hle na mě vykoukl seriál Ti, co vraždí. I když už to značnou část běželo, to mě neodradilo od toho, abych se nepodívala.
  Myslím, že to byl čtvrtý díl, co jsem viděla a naprosto mě uchvátil, přestože tahle série má pouhých šest dílů, které se odehrávají v duchu hledání zločince, k čemuž si detektivka Katrine pozve na práci Thomase, jenž dokáže odhadnout povahu, psychiku vraha. Tak trošku pomalejší Sherlock, ale méně sherlockovský. To se mi na tom snad nejvíce líbilo - jak dokázal vyvodit závěr z toho, co o podezřelém věděli - proč to dělal a jak to dělal.
  Jakkoli byly díly nechutné v tom, co zločinec dělal, byl to opravdu skvělý seriál a je škoda, jak to dopadlo a že to vůbec skončilo. Já jsem všechny díly měla za brzkou chvíli zhlédnuté, což moje mamka brala trochu překvapeně, jelikož mi říkala, že už někdy dříve dávali v televizi první díl a musela to vypnout, protože se nemohla dívat, jak vrah zacházel se svými obětmi. Myslím si ale, že kdybych narazila na seriál ze severských zemí, bylo by chování vraha ještě horší..
  Opravdu doporučuji, kdo má rád trochu drastičtější seriály.

            

  Nedá se popřít, že ještě teď se mi svým způsobem líbí upíři a tenhle seriál mi padl do oka jako vyšitý. I přes všechny problémy, které mě stál - najít online díl s CZ titulky, to nebylo špatné, i když jsem očekávala víc. Příběh o Drákulovi, kterého probudí a on se snaží nechat vynalézt lék, aby mohl chodit po slunci jako normální člověk. A nebylo by to ono, kdyby se tam nepřipletla láska v podobě ženy, která jako by vypadla z jeho ženy..., a třešnička na dortu - objevují se tu i lovci upírů.
  I když nebyl dle mého očekávání skvělý, tak by se pár jedincům mohl zalíbit i přes občasné perverzní scény. Mimoto Drákulu ztvárnil pohledný herec Jonathan R. Meyers, který se na tuto postavu skvěle hodil ... Jen co mě většinou zaráží - už bych ani být neměla po tom všem, co jsem viděla a četla - je, jak vždy upíři necítí nic k lidským bytostem a pak bum bác, je zamilovaný do té nejnevinnější dívky a ona brzy i do něj. 
 Ani tato série není nijak rozsahově dlouhá - jen deset dílů, což i tak zůstalo, poněvadž druhá série se nekoná, což je škoda vůči poslednímu dílu, který dle mě končil moc otevřeně na to, aby byl konec, ale nevyberu si. Možná je i dobré, že to tak skončilo. Kdo ví, co by se dělo dál, když Drákula spáchal to, co spáchal?

      

  Seriál, který se mi tak moc líbil ani nemám dokoukaný. Jak je to jen možné? Hm, ty důvody bych vážně nechtěla rozepisovat... Určitě jste někdy zahlédli v televizi, přesně na Nově reklamu nebo slyšeli zmínku o tomto seriálu. Na něj jsem se dostala zrovna díky televizi a to je, co říct, protože už na televizi tolik nekoukám, no skoro vůbec.
 Hon Patricka Janea a Teresy Lisbonové na Rudého Johna mě velmi zaujal a po každém dílu jsem doufala, ať už ho konečně najdou a Patrickovi se konečně uleví. Moje přání bylo vyslyšeno až po několika sériích, které nemám ani dokoukané, což mě mrzí. Ani si přesně nepamatuji, u jaké série, či snad dílu jsem skončila, jelikož pokud dobře vím, tak v té době, co jsem naposledy viděla nějaký díl, nebyla zmínka, že by televize spustila do oběhu i sedmou sérii, ale nejsem si tím vůbec jistá... Ráda bych se k tomuto seriálu vrátila, ale hodně dílů jsem neviděla a každý trvá 45 minut..., byla bych tu s ním dlouho, to nepochybně.

     

  Nejčerstvější seriál, co jsem začala sledovat je o Luciferovi, který si vezme dovolenou a odjíždí si ji užívat do Los Angeles, kde se setkává s detektivkou Chloe Decker a k její smůle se lepí na každý případ, jenž dostane za úkol vyřešit. Ale no tak, kdo by nechtěl tak hříšného pomocníka? Nu,občas i vlezlého a k pobavení? Nehlasme se všichni...
  To je, když nevíte, co dělat na internátu kromě čtení, až začnete projížděl trailery na YouTube a narazíte na usměvavého chlápka s názvem Lucifer. Po jednom zhlédnutí jsem jen kulila oči a otevírala pusu na prázdno jako nějaká ryba na suchu. Ta ukázka mi stačila na to, abych se zakoukala do Lucifera a jeho hlasu. Přestože na internetu byl jen jeden díl, tak stál za to, abych si pár měsíců počkala na další, kterým nechybí stejný šmrnc jako tomu prvnímu, i když se Lucifer začíná měnit... 
  Ačkoli  je to příběh o Luciferovi, hříšném pánu pekla, nechybí tu humor, akce ani chvíle, kdy i já mám chuť zalepit jemu pusu, aby už ztichl. Kdyby měl každý polda ve městě svého unikátního Lucifera jako Chloe, tak by všichni zločinci nejspíš už dávno byli za mřížemi. Ale jak to? Neměl by být spíš proti Chloe? To se můžete dozvědět i vy, jestliže si seriál dáte do svého hledáčku.
     
      

  Bezpochyby nejlepší seriál, který jsem kdy viděla. Přiznám se však, že jsem nesledovala žádný seriál, do kterého bych se zamilovala jako do Sherlocka. I přes to to dlouhé čekání se vyplatí sledovat Sherlocka, i když já na něj narazila, když už všechny tři série byly dotočené a už jen netrpělivě s ostatními fanoušky čekám na čtvrtou sérii o tom nejlepším vysoce funkčním sociopatovi.
  I když jsem četla jen dvě knihy od sira Arthura Conana Doyla, raději se vrátím ke zmodernizovanému Sherlockovi, jelikož knihy nebyly přesně můj šálek čaje. A sami posuďte - hlavně ženy - není Benedict ten nejlepší Sherlock? Nejenže se mi líbí seriál jako takový, ale naprosto zbožňuji i jeho představitele - bez něj bych si to nedovedla představit. Jeho britský šarm mě stále okouzluje a jeho angličtina je prostě skvělá. Což mi připomíná, že u tohohle seriálu si potrpím velmi na originál s titulky, jelikož jak občas Sherlock doslova mele, tak bych z toho asi bez titulků pochytila minimum.
 Opět musím děkovat náhodné stránce, kde byl sdílený klip z viktoriánského speciálu, jinak bych se k Sherlockovi asi nedopracovala vůbec a to by byla opravdu škoda. Jeho případy, Jim Moriarty, myšlenkový palác - to vše a další je tak skvěle promyšlené, že bych se na to dokázala koukat pořád dokola... 
  I'M SHERLOCKED.

2 komentáře:

  1. Super článek! :)
    Já se v seriálech vůbec nevyznám, ale v soutěži mám pravě otázku na doporučení seriálů, takže mám dva papíry jen plných seriálů a mám co dělat :-D
    Všechny co tady máš mi doporučili,takže se na ně musím co nejdříve kouknout :D :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mentalistu jsem sledovala asi tři série, pak mi to přišlo jako instantní stereotypní nuda... Sherlock je srdcová záležitost, ale teda z Benedicta si na zadek úplně nesedám. Je to skvělý herec, to bez pochyby (mimo jiné třeba v Hamletovi byl fakt wow), ale věřím, že kdyby nedostal charismatickou, Moffatem skvěle zpracovanou, roli Sherlocka, tak po něm v mainstreamu ani pes neštěkne... každopádně, seriálovej plakát mám nad postelí :D

    OdpovědětVymazat