sobota 16. dubna 2016

Recenze: Will Grayson, Will Grayson - J. Green, D. Levithan

Název: Will Grayson, Will Grayson
Počet stran: 278
Žánr: Romány
Rok vydání: 2016
Překladatel: Veronika Volhejnová
Nakladatel: Yoli

Obálka: Nevím, pro kterou se přiklonit, vzhledem k tomu, že vlastním knihu ze sběratelské edice, která je žlutá. Myslím si, že každá má něco do sebe a obě vypadají dobře, i když ta modrá moc nevyčnívá na rozdíl od žluté, které si všimnete všude, přestože to není neonová. Obě obálky jsou hezké, ale vždycky se najdou hezčí... Ačkoliv jsem přes kudrlinkové písmo, tak zrovna tohle „otrhané“ písmo se hodí jak k obálce, tak k oběma životům Willů.






Můj názor: Will Grayson má o zábavu postaráno; přátelit se s někým jako je Drobek je občas jako být na horské dráze, ačkoliv kdyby mohl volit mezi lidmi, kteří by se stali jeho přáteli, Drobka by si nevybral, i když Drobek by si Willa nejspíš také nevybral a to je, co říct, když se do každého kluka zamiluje a je střídá jak ponožky. A pak je tu Jane, dívka, ke které neví, co cítí. Raději se bude držet svých pravidel, než aby zase riskoval potupu své osobnosti. S takovými přáteli je to občas výhodné, někdy zase ne. O tom se přesvědčil na vlastní kůži i Will, když se nedostal na koncert a místo toho se seznámil s Willem Graysonem na místě, kde by to nikdo nečekal…

  Will Grayson je kluk trpící depresemi, který by nejradši nevylezl ze svého pokoje a bubliny, jež obývá s Izakem. Izák je pro něj to nejlepší, co ho mohlo potkat, jeho svítící hvězda v každém ponurém dni, co ho vytáhne z jeho chmurných myšlenek a oba si toho jsou vědomi, i když se nikdy naživo nepotkali. Izák je jeho malé tajemství, o kterém nikdo neví, ani jeho věčně zvědavá kamarádka Maura, jenže co když se konečně rozhodnou sejít? Co když ale není vše tak, jak si Will myslel?

  Popravdě řečeno jsem neměla ponětí, co od této knihy očekávat, přestože jsem o ní slyšela už v angličtině. Ze začátku mě překvapilo, jakým stylem byly psány kapitoly, jelikož něco takového jsem neočekávala, ale bylo to dobře promyšlené, aby se v tom čtenář vyznal, i když se přiznám, že mi to došlo poměrně za dlouhou dobu, i přes chvíle, kdy mi neseděly některé věci, až jsem si říkala, kdo tohle psal...
  Obě dějové linky Willů byly osobité; jeden nešťastný, že by se už nejraději neprobudil, druhý jakžtakž nad vodou se svými prostými pravidly a teď je spojte dohromady, připočtěte k nim mohutného gaye, který připravuje muzikál o sobě, dívku, kterou přitahuje vodní pólista, dívku, která si to zavařila u svého kamaráda, neúplnou rodinu, předsudky ostatních… a tramtadadá - máte z toho praštěně skvělý příběh od dvou znamenitých autorů.

  Vždycky se najde aspoň jedna postava, kterou bych nenáviděla od začátku knihy až do konce, ale tady by byla nenávist plýtvání časem a i kdyby, tak mi překvapivě všechny postavy padly jako ulité do mých představ o příběhu a všech postavách. Přála jsem jim to, co si zasloužily - ano, i kopnutí do zadní části těla, ale hlavně to, aby i ony zažily svůj malý happyend v tak malém městě jako je Chicago, kde se shodou okolností dokázali setkat tak rozdílní kluci, které je spojovalo stejné jméno.

když se něco rozbije, tak to není samotná ta prasklina, kvůli který to už nejde dát zas dohromady. malý kousek se ztratí a ty zbylý už prostě do sebe nezapadnou, i kdyby chtěly. změní se celý tvar.

  Spojení Johna Greena a Davida Levithana stálo za to, jako přečtení téhle knihy. I přes veškeré vypjaté scény tu jsou i scény, při kterých se budete smát, koulet očima, či snad se červenat. V knize nejde jenom o dva kluky se stejným jménem jako ten druhý, ale také o nových přátelstvích, zradě, prvních láskách, jak se cítí člověk, který je skoro na prahu dospělosti, o problémech, jenž nejspíš už každého potrápily...
  Knihu jsem si užila a klidně bych brala i pár stran navíc, jelikož jejich životy jsem hluboce prožívala s nimi a pokaždé se těšila, až se konečně zase budu moct začíst do jejich vyprávění. Čtení jako takové bylo oddychové, takže bych se neměla divit, že se to četlo jedna báseň, pokud pominu moji natvrdlost, že jsem nepochopila styly kapitol, ale opravdu se mi kniha líbila a ráda ji doporučím všem ostatním, kteří mají tyto dva autory rádi.

Mé hodnocení: 4,5 hvězdiček
  

1 komentář:

  1. Nad knihou pořád uvažuji, ale nakonec si ji beztak koupím! :D
    Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat