čtvrtek 21. dubna 2016

The Courtship Book Tag


  Všem přeji krásné jaro! Sluníčko začíná hřát a než se nadějeme, uteče to jako voda a my si budeme moct číst venku pod slunečníkem jednu knihu za druhou. Jak už jsem se zmiňovala v sobotním meme - mám pro vás několik recenzí a já nechtěla, aby můj blog byl zcela zaplněný jen jimi. Proto jsem se rozhodla udělat The Courtship Book Tag, na který jsem narazila na blogu Marky - Books are my life...  Bylo to i z toho důvodu, že poslední tag, který jsem naposledy plnila, byl někdy v prosinci, což je už dlouhý odstup na přidání nového tagu. Přestože mě nikdo nenominoval, ani já nebudu nikoho nominovat. Ať si to udělá ten, kdo chce, ne z povinnosti, má to být pro zábavu a zábavu zrovna nevidím v tom, co musím splnit, tak se na mě nezlobte, když 10. bod zcela vypustím.

1. Fáze - Prvotní přitažlivost
Kniha, kterou sis koupila kvůli obálce.
 Přiznám se, že už první otázka mi dala zabrat, jelikož když už mám knížku a ta má skvělou obálku, tak jsem tu knihu dostala nebo vyhrála, anebo že i když má krásnou obálku, tak kvůli ní jsem si jí nekupovala. Já vím, možná to nedává smysl, ale opravdu...
  Kniha Elixír mě svou krásnou obálkou očarovala, že jsem si ji nakonec koupila taky. Neskutečně zbožňuji jakékoliv propracované masky, ať už na Benátský karneval, nebo na jakoukoliv jinou příležitost. Netřeba říkat, že celá tato obálka je skvělá.


2. Fáze - První dojem
Kniha, která tě dostala svou anotací.
 Měla jsem období, kdy jsem nečetla anotace vůbec. Když už jsem chtěla nějakou knihu číst, tak jsem si v ní zalistovala, anebo vybrala na popud obálky. Ale poslední dobou nacházím víc a víc knih, které mě svými anotacemi lákají do jejich hlubin. A kniha Šest let to tak přesně udělala. Tři tečky neprozradí o nic víc, než co bychom si mohli dovtípit. A každého přeci anotace navnadila, aby si knihu přečetl, když Jake zjistí, že vdova není jeho dávná láska.





 
3. Fáze - Sladké řeči
Kniha, která tě dostala díky stylu, kterým je napsána.
 Díky stylu? Myslím si, že být zoufalá z otázek už na začátku tagu není nic dobrého. Spíš mě víc zajímá, jaký je příběh než styl, kterým je to napsané, ale najdou se i takové knihy, které mají opravdu divný styl, ale jde tu o styl, co mě svým způsobem dostal do kolen. Až pak...
 Ugly Love je tou, jež mě dostala do kolen svým stylem, byť jsem ji četla v angličtině. V žádné jiné knize nebylo z každého slova tak cítit bolest, jako z Milesových myšlenek a rozčarovanost z myšlenek Tate.

4. Fáze - První rande
První díl série, který tě přiměl koupit zbytek.
 Jednoznačně Nabíječ. Kniha byla po celou dobu humorná a jiskřících jiskřiček mezi hlavními aktéry nebylo málo. Jejich příběh jsem si zamilovala a už se těším až se pustím do zbytku, ačkoliv spisovatelka pro čtenáře připravila jen jednu další knihu a jednu menší novelku o Simonovi a Caroline. Doufám, že ani ty nezklamou jako prvotní nevraživost Caroline vůči Simonovi, když jí v noci bušil do zdi... Je jen zatěžko se do nich dvou nezamilovat, když tvoří tak dokonalou dvojici.




5. Fáze - Pozdní noční hovory
Kniha, která tě přiměla zůstat vzhůru celou noc.
 Pozdě večer, ba v noci už nemám tolik chuti na čtení kvůli tomu, že mě po několika hodinovém čtení bolí oči, ale kniha, při které mi bylo jedno, že mě bolí oči, byla Dívka, která si hrála s ohněm. Stieg Larsson mě ke konci knihy tolik napínal, že se nešlo vůbec odtrhnout, dokud jsem knihu nedočetla. A že to za to stálo, byť by se hodil hned třetí díl, ten si však chci šetřit, protože nevím, jestli se budu pouštět do Dívky v pavoučí síti.



6. Fáze - Vždycky v mé mysli
Kniha, o které jsi nemohla přestat myslet.
 Ráda bych doplnila i v mém srdci, jelikož má první kniha od britské spisovatelky Jojo Moyes mě natolik nadchla, že bylo opravdu těžké nemyslet na ní a hned se nerozbrečet. Ale už to mám jakžtakž pod kontrolou a nerozbrečím se při každé zmínce o ní - je to kniha, na kterou myslím nejraději a nejčastěji a stále si ji nemohu vynachválit, přestože jsou to už dobré dva roky, co jsem Poslední dopis od tvé lásky četla. Čas letí, ale myšlenky jsou nesmrtelné.






7. Fáze - Fyzické sblížení
Kniha, která tě zaujala tím, jaká je na omak.
 Všechny malé zázraky nejenže vypadají skvěle, ale na omak jsou ještě lepší. Klobouk dolů před lidmi v Yoli, že si vyhráli a nechali ji takto stvořit. Líbí se mi, když knihy nemají přímo hladký povrch obálky, že některé části z té obálky jakoby vystupují, jako je třeba u anglické verze Ugly Love a i tedy u této knížky. Jsem ráda, že takové krásky z nakladatelství Yoli můžu mít doma.


8. Fáze - Setkání s rodiči
Kniha, kterou bys doporučila rodině a známým.
 Já těch knih doporučuji, že nevím, která je lepší a která ne. Samozřejmě své rodině říkám i knihy, co by neměli číst vůbec dle mého názoru. Ale knihu, jež bych doporučila je rozhodně Deníček moderního fotra - aneb Proč by muži neměli mít děti. Myslím, že to skvěle hodí hlavně pro dospělé, jelikož oni sami mají děti a rozhodně mužská část by si Deníček měli přečíst, protože je to opravdu vtipná kniha a aspoň by trošku věděli, jaké to je pro ženy.






9. Fáze - Přemýšlení nad budoucností
Kniha nebo série, u které si jsi jistý, že ji budeš číst ještě mnohokrát.
 Těch knih se i u této fáze nabízí několik, že je opravdu těžké vybrat jen jednu. Ať už vzhledem k tomu, jak je miluji nebo kvůli tomu, že by byla snad má první, kterou bych si přečetla po druhé než jen jednou. Dobrý proti severáku / Každá sedmá vlna je můj největší favorit zatím. Kniha obsahuje dva díly a je to psané v emailech, že je to opravdu pohodové a vcelku krátké na čtení, pokud se jeden z nich nerozepsal. Ještě teď si pamatuji, jak jsem hltala emaily mezi Emmi a Leem a byla vděčná, že spisovatel napsal i druhý díl, poněvadž kdyby nebyl, nevím, co bych dělala.


A to je vše!
Oslnila vás nějaká kniha z mého výběru? J

2 komentáře:

  1. Skvělý článek! :)
    Nad tímto tagem už dlouho přemýšlím, ale jsem strašně nerozhodný člověk a nezvládla bych vybrat jen jednu knihu :-D

    OdpovědětVymazat