Recenze: Pád - Lauren Kate

Série: Andělé
Počet stran: 319
Žánr: Fantasy
Rok vydání: 2011
Překladatel: Daniela Řezníčková
Nakladatel: Knižní klub

Obálka: Nemám, co vytknout. Už poprvé, co jsem zahlédla tuto knihu s tak výstavní obálkou, jsem si ji strašně moc chtěla přečíst a až teď se mi to poštěstilo. Přestože obálka může vypadat pochmurně s temnými barvami a s dívkou s bělavou pletí v černých šatech, tím vším vzbuzuje myšlenku, o co tu vlastně v té knize jde. Ano, tato obálka se mi tak moc líbí, že na ní nevidím nic špatného... I když je kniha o andělech, tak mi to nedošlo, dokud jsem si nepřečetla anotaci, protože kniha vypadá jako kniha, ve které je hlavní hrdinka s mocí, jež nedokáže ovládat a je určená k pádu. Rozhodně mě nezklamal ani děj, co skrývá.

Můj názor: Lucinda se neprávem dostala do polepšovny mladistvých Meče & Kříže za neobjasněnou smrt jejího přítele, při které se vyskytla ona sama, však nikomu nedokázala vysvětlit, co se stalo. Nebylo to ale jediné, co se jí stávalo a stává: vidí stíny, které nikdo jiný nevidí a neslyší, jen ona sama, dokud se nedostane do Meče & Kříže, kde se začnou i tam stávat zvláštní věci okolo jejích nových spolužáků, kteří jsou obehnáni tajemstvími a aurou něčeho, co nemůže existovat…

Záhadný Daniel nenechává Lucindu klidnou. Ona jako by ho znala, ale jeho chování k ní není zrovna přátelské. Daniel je kluk s tajemstvím, které se Luce snaží zjistit, ať to stojí, co to stojí. Luce popletou hlavu dva tajemní kluci, ale Cam je mnohem milenější, přátelštější než sám Daniel, jenže láska si nevybírá… Být na Lucindině místě nevím, co mám dělat, jelikož bylo těžké si zvolit stranu a fandit jí až do konce. I tak jsem byla na pochybách, kdo je vlastně ten lepší, až nakonec tajemství, velké jako gejzír na konci knihy vybuchlo a Luce byla na sto procent jistá, že není blázen. Jeden je jako cesta do ráje, druhý je jako vyhnání z ráje.

Knihu jsem rozčítala naprosto potěšená, že si ji konečně můžu přečíst, že v našem malém městě ji knihovnice se všemi ostatními díly pořídila, že jsem nebyla ani skeptická, ale jak to bývá, první poblouznění poprchává až zmizí úplně. I tady se mi stalo, že jsem četla dál a dál, nevěděla, co si o tom celkově mám myslet, dokud nepřišel nějaký zvrat a já hltala stránku po stránce, abych se dozvěděla, co Meče & Kříže ukrývá za tajemství.

Během jejího pobytu se setkává s dalšími lidmi, ať už kamarádkami, co ji pomohou přežít, anebo dívkami, které by ji nejraději viděli ztrapněnou ležet na zemi pod drtící sílou jejich noh. Jako obvykle i toto se této knize nevyhnulo a ani nemuselo. Ani v realitě to není tak snadné, jako v některých knihách a tato vzala aspoň za pravdu. Jen jsem si myslela, že to bude horší, když v polepšovně bývají zavření většinou horší individua… Ale ani stíny ji nenechávají na pokoji, jako už to nedělají od jejích dvanácti let, kdy je poprvé začala vidět. Jenže, co když se blíží hrozba a stíny si dovolují víc a víc věcí? Dokáže to ustát?

Srdce ji zběsile tlouklo, ale po chvíli zjistila, že to není jen její:
 je to i jeho srdce, které se to její snaží dostihnout.

I když se kniha nesla v klidnějším tempu až na některé zvraty, které mi rozproudily krev v žilách, líbila se mi a určitě si nenechám ujít další díly o jejím dobrodružství za láskou a velké bitvě mezi dobrem a zlem. Ačkoliv se v knize objevují její vzdychy nad Danielem a Camem, kterého by si měla vybrat častěji než cokoliv jiného, tak mi to moc nevadilo, přestože jsem alergická na knihy, jež hlavní hrdinky neřeší nic jiného. K tomuhle příběhu to tak nějak i pasovalo, jestliže jeden by obhajoval dobro a druhý zlo... Co mě i zaujalo bylo, že spisovatelka nevynechala známý příběh o zahradě, zakázaném ovoce, hadu, jenž obalamutil Evu s Adamem, i nějaký biblický výklad o andělech, kterým byl předurčen pád. To bylo opravdu zajímavé i poučné, ale do Bible jako takové se rozhodně nechystám.

Nemáte dost knih o andělech a lásce s překážkami? Nevadí vám jemný nádech romantiky u fantasy knih? Okuste knihu z dílny Lauren Kate a poznejte příběh Luce, díky které to všechno začalo.