pátek 17. června 2016

Recenze: Half Wild - Napůl Divoký - Sally Green

Název: Napůl divoký (Half Wild)
Díl: Druhý
Série: Napůl živý
Počet stran: 390
Žánr: Young Adult, fantasy
Rok vydání: 2015
Překladatel: Marcela Nejedlá
Nakladatel: Yoli

Obálka: Dokonalá. Luxusní. Je vůbec možné popsat tuhle dokonalou obálku slovy? Kam se hrabe první díl, protože tohle je naprosto skvělá obálka, jakou jsem kdy viděla. Strašně moc se mi líbí, jak z hlavní, tak i ze zadní strany. Zelená silueta kouře ve tvaru vlčí hlavy je vážně povedená a skvěle se hodí k tématu druhého dílu o Nathanovi. Nic bych neměnila, jelikož vše se k sobě neskutečně dobře hodí. Jak písmo, barvy... No vážně, když jsem se nerozplývala nad příběhem, tak to bylo nad obálkou.




Můj názor: Panika a zběsilost. Šok a šumění. Lovci a červená. Stejný zmatek jako před dvěma lety, kdy jsem četla Half Bad. Nathan si nedokáže vybavit, co se stalo - jako by jeden okamžik pořád vnímal a jedním dalším mrknutím oka se dostal do černočerné tmy, která mu zakalila možnost být vládce nad sebou samým... Nathan však velmi dobře ví, že si slíbil, že počká na Gabriela, byli dohodnutí, že se sejdou v jeskyni, ale jak dny plynou, Gabriel nepřichází a Nathan se obává nejhoršího – chytili ho Lovci a mučili ho? Je už mrtvý? Skoro ztratil naději, avšak osud mu zamíchal do jeho života muže, který si přeje Gabrielovy dopisy, jenž byly skryty v jeskyni. Jak se o nich dozvěděl? Proč zrovna teď? A Nathanovi dochází, že Gabriel možná přeci není jen zatracen…

  Nathan dostal své tři dary přímo od otce a k tomu se v něm probudilo i něco jiného. Divokého. Nadání, které sám nedokáže skolit, i když je to jeho osobnost. Není nadšený, že má stejné Nadání jako nejčernější čaroděj, ale i přesto se občas hodí… Nathan je postava, jež jsem fandila od začátku do konce, jelikož mi byl po celou dobu sympatický až na občasné chvilky, kdy byl oblouzněný Bílou čarodějnicí. Samozřejmě ani v tomto díle není ušetřený nepřátel a do života se mu také vkrádá Nesbitt, Nathana slovně popichující muž, kterého jsem si oblíbila jako jeho. Skvělé dva protikladní muži, kteří se nemůžou nechat na pokoji. S Nesbittem bylo o humor v této knize postaráno, o to se přít nejde.

  Každý musí mít svého parťáka a tak tomu bylo i u Nathana, i když první setkání zrovna dvakrát nebylo příjemné. Gabriel je odhodlaný položit i život za svého přítele a vždy stát po jeho boku, přestože nemá stejný názor na věc a být prostě s ním. Gabriel mi neskutečně moc přirostl k srdci a stejně jako Nathan jsem se o něj obávala, zda-li je naživu, nebo je v zajetí u Lovců a provádějí na něm pokusy. Líbilo se mi, jak se stavěl k Nathanovi, i když jeho vztah k Nathanovi byl něčím víc než kamarádský. Za to mi trhalo srdce, když věděl, že mu neoplatí své city, ačkoliv vše nemůže mít šťastné konce. I přesto si zachovával svůj názor, jenž byl velmi užitečný v těžkých chvílích a šarm, kterým okouzlil nejednu čarodějnici okolo sebe. Ani jeho instinkt nebyl chybný a který se ukázal jako velmi užitečný, ale pozdě...

  Černé čarodějnice jsou mnohem více ohroženy, ale ani Bílé čarodějnice nejsou ve stoprocentním bezpečí. A už vůbec ne ty, které jsou hledány po celé Evropě jako Nathan. Nathan touží zachránit svou lásku Annelise, ale nebude to jen tak. Něco za něco, oko za oko. Nová postava Van Dalová se svým věrným partnerem Nesbittem jsou ochotni pomoct, ale po Nathanovi žádají, aby se přidal ke skupině, jež má povstat proti čarodějovi, který sužuje jejich svět. Jenže co když se vysloví otázka vůči nejčernějšímu čarodějovi? Bude pořád Nathan souhlasit i přes osoby, se kterými by musel spolupracovat? Čas se krátí a Lovci se stále více rozšiřují a zdokonalují až i Černé čarodějnice začnou spolupracovat s Bílými a Nathan najednou nemá na vybranou.

„Můžu utéct, kam by mě napadlo, ale oni po mně půjdou, Gabrieli.“

  Další knize z pera Sally Green rozhodně nechybí akce, humor, romantika ani překvapení. Nathan vás do svého příběhu natolik vtáhne, že nebudete chtít přestat číst, natož chtít, aby ta jízda vůbec skončila. Napoprvé vás vcucne štěrbina jeho příběhu a potom vás nemilosrdně na konci vyplivne, daleko od jeho posledního úkolu.

  Kniha se velmi dobře, až moc dobře četla, že brzy jsem byla na konci, i když jsem knihu ustavičně četla, když jsem měla čas, čehož zrovna mám po málu, ale i přes svou délku je opravdu čtivá a jen se čte a čte a potom jen hledáte jestli nejsou ještě někde ukryté nějaké věty, i když jste dávno přečetli i poděkování.

  Rozhodně druhý díl ze série Napůl živý doporučuji, jakož i předešlý díl a já sama se už nemůžu dočkat na září, kdy je u Yoli naplánován třetí díl. Poslední cesta Nathana k jeho snu žít v poklidu někde u řeky s jeho spřízněnou duší, akorát než se k tomu dostane, ještě máme s ním před sebou krvavou cestu, po které zůstanou další oběti, další číslo k jeho už tak rozrostlému seznamu plného lidí zabitých jeho rukou.

Mé hodnocení: 5 hvězdiček

Žádné komentáře:

Okomentovat