sobota 10. září 2016

Knihy, které s velkou pravděpodobností nebudu číst



  Není knihomol, který by nepřečetl žádnou knihu - vždyť my chceme číst všechny knihy, co vyjdou, ale tak málo času! No, tentokrát ušetřím čas a sáhnu dle mě po lepších knihách, z toho důvodu, že vždycky se najdou knihy, co se mi zprotiví a číst je nebudu, když v nich nevidím žádnou pointu, hlavně když se stanou bestsellery a každý je čte. Dnes bych vám ráda předvedla pár knih, které číst nejspíš nebudu z prostých důvodů. Samozřejmě tímto článkem nechci nikoho urazit, jestli ty knihy, jenž tu zazní má rád, jen bych ráda vyjádřila svůj názor na knihy, které číst nebudu. Zatím jsem na okusení vrhla pár knih z hromady, co nechci číst a třeba jednou přibude i pokračování, abych se s vámi podělila o můj názor a vy na oplátku o svůj.


Výsledek obrázku pro stařík který vylezl z okna a zmizel Výsledek obrázku pro analfabetka Výsledek obrázku pro zabiják anders

  Hádám, že spisovatele Jonase Jonassona znají téměř všichni. Vždyť se také proslavil především svými dvěma humoristickými knihami, které měly značný úspěch v knižním světě. Nejspíš mi chybí humor pana spisovatele, ale co je na tom tak vtipného? Nějaký stařík vyleze z okna, cestuje a během jeho cesty jsou samá překvapení a paradoxy? Pořád se nesměju. Analfabetka je o dívce, která rozumí matematice, ale neumí číst a z toho se dopracuje na pozici, kde navrhuje jaderné hlavice. Větší záměr kniha neměla, než sledování dívky a jejích ne tak inteligentních přátel? Jak tak pozoruji zatím jeho poslední kniha o zabijákovi, tak velký úspěch neměla, dovolila bych si i říct, že to byl propadák podle hodnocení. Že by Jonassonovi došel jeho švédský humor?

Výsledek obrázku pro tady byla britt Výsledek obrázku pro muž jménem ove Výsledek obrázku pro babička se omlouvá a pozdravuje

    Backmanovi knihy mi připadají až téměř totožné s knihami od Jonassona, ačkoliv jen muž Ove se zdá humoristický jako jeho knihy. Nevím, ale prostě mi nejspíš chybí cit pro takové knihy, jelikož bych je ani neotevřela. Ove je už dle anotace morous, který nechce mít nic do činění s jeho novými sousedy. V anotaci se dozvídám ale, že kniha vypovídá i něco o nás... I tak mě nepřesvědčila. Kniha o Britt-Marie mi přijde jako všechny ostatní knihy o životě na vesnici nebo v malém městě, kde zná každý každého a pomluvami se nešetří. Tyhle knihy už zásadně nečtu, jelikož mě většinou jen zklamaly a div neunudily k smrti. A babička. Vnučka má jedinou kamarádku a to babičku, která ji vypráví příběhy. Další kniha, co není rozhodně pro mě.

Výsledek obrázku pro after polibek Výsledek obrázku pro after polibek Výsledek obrázku pro after polibek

  To myslí vážně? Na Wattpadu je nespočet děl, které převyšují několik milionů zhlédnutí a všichni skočí po After jen z toho důvodu, že jsou to knihy psané o Harrym z One Direction a dobře, přesáhly miliardu přečtení? To mi vážně hlava stojí, ale peníze jsou lákavé, že? Já osobně neposlouchám One Direction a i kdyby bych byla jejich fanynkou, tak bych si knihy nekoupila. Na Wattpadu - snad všude - se najdou lidi, kteří to sice amatérsky přeloží, načerno dalo by se říct, ale rozhodně bych ušetřila. Další příběh o dívce, která potká Harryho, bezhlavě se do sebe zamilují a on skrývá hrozivá tajemství? Kolikáté opakování stejného námětu? To už bych stokrát raději sáhla po knize Ovládán ženou, s jejíž spisovatelkou jste si tu mohli přečíst rozhovor, ovšem tohle nikdo nechce, protože to nemělo přeci miliardu přečtení a spisovatelka se tam nerozplývá nad drsňákem s tetováními. Fér? Ne.

Výsledek obrázku pro jestli zůstanu Výsledek obrázku pro kam si odešla

  Já na první knihu Jestli zůstanu pokukovala už kvůli vcelku hezké obálce, jenže se to všechno nějak zvrtlo a ty knihy rozhodně už nevyhledávám. Navíc ani anotace nezabodovala a rozhodně ani herečka, jež ztvárnila hlavní postavu - nejspíš na tom má i ona nějaký podíl, poněvadž mi nesedí jako herečka, ano, dá se přiznat, že jsem byla ovlivněna i výběrem herců do filmu, ale ani ten jsem neviděla. Nevím, každá kniha nikomu nesedne a o tom je vlastně ten článek, ne? Jen další knihy na kupičku, co číst nebudu. Možná kdybych nebyla ovlivněna a knihy si všimla před pár lety, kdy jsem ujížděla ještě na Upířích denících, tak by se mi možná líbila.

Výsledek obrázku pro girl online Výsledek obrázku pro girl online

  Ačkoliv jsem četla knihu od youtubera - Daniela alá GogoManaTV, myslím, že mi to stačilo jako ten humbuk kolem všech knih od youtuberů jako od oněch jmenovaných. Mohla bych zde uvést knihy i Já, Jůtuber, ale to už je pod mojí úroveň, jak věkovou, tak myšlenkovou. Kdybych chtěla informace o jejich vzestupech, můžu se podívat na jejich videa a sledovat, jak se každým videem měnili. To samé je se Zoe, o které se prohlašovalo, že knihu nenapsala ona sama. Já se už dívám na strašně málo lidí ze scény YouTube, jen mě tedy udivuje, že lidé, kteří natáčení, jsou vzory především mládeže a jsou vidět na každém kroku. Je tu ale vidět, že knihy jsou mazaný tah - děti budou chtít knihy od svých vzorů a knihkupci vydělají. Jen další mrhání papíru od začátku youtuberky po její vyšplhání se do všech myslí.

 

  Sladké holčičí příběhy ani nemůžu cítit. Sice jsem sama velmi blízko k věkové hranici těchto románů, ale ne a ne. Hlavní hrdinka řeší problémy v podobě dopisů, které píše klukům, do níž se zamilovala a jednoho dne jen tak zmizí. Kam? No přeci k těm klukům - nebo aspoň tak jsem to pochytila z vyprávění, a na blízku bude určitě její nejlepší kamarád, který ji tajně miluje a ona to nevidí a miluje zlé kluky ve třídě. Aha. Moje kamarádky milují tyhle knihy, ale pro mě jsou veškeré tyhle romány jako trny v oku. Nikomu neberu, jestli je má rád, ale páni. Ty knihy jsou tak předvídatelné. Navíc, když je dívka outsider a zamiluje se do ní nejlepší a nejhezčí kluk na celé škole. Leda tak ve snu.

Výsledek obrázku pro ps aňa geislerová

Výsledek obrázku pro kafe a cigárko


  Možná v některých knihách šťourám více, než je třeba, ale u těchto dvou knih mi hlava stojí. V okolí jsem slýchávala, že jsou to humorné texty od dvou hereček. Aha. Ty knihy můžou mít nejhezčí ilustrace mezi takovými knihami, ale pokud jsem dobře obeznámena, tak Marie Doležalová má blog, kde své články publikovala a Aňa Geislerová zas psala tytéž fejetony do časopisu, otázka tedy - toto hned muselo jít do tisku jako kniha? Opět můj názor, ale to opravdu už musíme i číst, co běžně dělávají v knižním formátu? Myslím, že blog a magazín postačily vcelku dost, nebo ne? Co v tom hraje větší roli, než-li peníze? Pardon, ale v těchto dvou knihách mi postrádá, co kniha má mít - smysl toho všeho.

Výsledek obrázku pro fangirl kniha

  Tahle kniha mi připadá stále strašně populární. Sama vlastním od spisovatelky knihu Eleanor a Park, ale vůbec si nedokážu představit, že bych četla Fangirl. Hodně lidem se libí, ať už z jakýkoliv důvodů a já se ani nevidím, že bych ji otevřela a četla. Upřímně tahle kniha mě vůbec neláká jako ostatní. Fangirl prostě shlédnu s klidným pohledem na ní, že to není ta pravá, která by ve mě rozproudila krev. Možná se okrádám o skvělý příběh, možná taky ne. Taky se vám stalo, že lidé okolo vás mluví stále o jedné a té samé knize, vychvalují ji do nebeských výšin, ale vy sami ji nevnímáte přitažlivou?

Výsledek obrázku pro dívka ve vlaku

  Dívka ve vlaku, zase kniha, která vzbudila velký ohlas a honem se z ní stal i film. V téhle knize nevidím opravdu žádnou pointu, s níž se tak ráda oháním. Nějaká dívka jezdí dennodenně vlakem a pozorováním něco zahlédne. Páni! Psychologie se v knize rozjíždí - když už jí tedy srovnávají se Zmizelou a to je všechno? Sice soudím knihu i ostatní knihy jen z anotací, z toho, co jsem slyšela a četla a musím říct, že mě nijak nezajímá, co se z téhle dívky vyklube. A jen se ptám, jestli si zaslouží jako ostatní placku Bestseller - co soudíte vy? Zaslouží?

14 komentářů:

  1. Já osobně jsem si říkala totéž, co ty. Že si tyto knihy nepřečtu, protože prostě proto. Dívka ve vlaku - odpad. Fangirl - zamilovala jsem si to. Všem klukům - zamilovala jsem si to. A Muž jménem Owe - brečela jsem nad koncem. Stojí za to dát jim šanci, občas se budeš divit :-)
    liscidoupeknih.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravděpodobnost může být pořád velká než nikdy. :) Asi bych musela být dobře nebo jinak naladěná zrovna na tyhle knihy, abych si řekla - jo, teď si je přečtu a uvidím. Třeba se můj názor změní... Až budu opravdu zoufalá, třeba jednou sáhnu po nějaké té knize, co se tu mihla :)

      Vymazat
  2. Naprosto totožný seznam. :D :D Vidím, že máme stejně. Taky mě zrovna tyhle "tutovky" vůbec nelákají. Staříka jsem četla, ale nudila se a myslela jsem, že jej ani nedočtu. Můj děda to četl o Vánocích a spál se na plné pecky. Tak nevím čemu.. :D :) Jediné, co jsem četla a celkem se mi to líbilo, byla kniha Jestli zůstanu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdo je na ty knihy stavěný a někdo zase ne, ale taky nechápu ty, kteří se u toho smějí :) :D

      Vymazat
  3. Stolety stařík je za mě jedna z nejlepších a moc mile vtipných knih, Dívka ve vlaku je prostě detektivka a pointa je ano právě v tm jak si alkoholicka dělá v hlavě obrázek o živote v domě, který každý den pozoruje a uvidí vraždu a vše se nakonec zajimave zamotna (to, ze v tom nevidispointu můžeš říct tímhle stylem o každé.knize a každá kniha zároveň pointu ma) :) souhlasím s youtuberama, doufám, že humbuk kolem nich brzo umlkne a když sem do jedné "Ja youtuber" nahledla v knihkupectví, bohaté mi to stačilo:)

    OdpovědětVymazat
  4. Haha po prvej trojici som si hovorila, že máme zrejme rozdielny štýl kníh, ale potom ako som videla ostatné som zistila, že v tomto sa skvele zhodneme :D Storočného starčeka som čítala a kniha sa mi páčila, Analfabetku som nedočítala a tretiu knihu od autora nechávam v kníhkupectve, každopádne Starček bol pre mňa výborný. Ostatné spomínané knihy sa však u mňa nachádzajú v rovnakej rubrike ako u teba - toto nemám v pláne čítať :D

    OdpovědětVymazat
  5. Já souhlasím s Girl online a After. Aňa mě nebavila. Jinak Oveho miluju, Fangirl mě bavila, stejně tak Všem klukům...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba pokud mě nadchne Eleanor a Park, sáhnu i po Fangirl ;)

      Vymazat
  6. konečně to někdo řekl (napsal) :) Ve všech bodech se shodneme :) Hanka.mablog.eu

    OdpovědětVymazat
  7. Na knížky mám úplně stejný názor. :D
    Stoletý stařík a Analfabetka se mi už nějakou dobu válejí v knihovně. Jednou jsem měla dokonce i snahu Staříka číst, ale po 30stránkách sršících 'vtipem' jsem knížku zavřela a odložila. :D
    Kdybych dostala možnost, tak Fangirl bych si možná přečetla, ale jinak se do žádné z knížek nehrnu. :D

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělý článek :) Konečně někdo, kdo nepodlehne všem trendům :) A já si myslela, že jsem jediná, kterou vůbec neláká Backman a Jonasson :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem to podobně, bála jsem se, že (jediná) nemám ráda jejich knihy, díkybohu už teď vím, že nejsem sama :D Děkuji :)

      Vymazat
  9. Skvělý článek! :) Ani jednu z těchto knih jsem nečetla, protože mě taky nelákají. Ale je pravda, že se občas nechám ,,strhnout davem" a přečtu si to, co zrovna frčí :).

    OdpovědětVymazat
  10. Páni, konečně někdo, kdo taky nemůže přijít na chuť Jonasi Jonassonovi :) Kromě Staříka, kterého jsem po deseti stranách vzdala, jsem ještě četla Girl Online, což vážně není knížka pro každého. Ale na léto to bylo skvělé oddechové čtení, přeslazený děj, šíleně předvídatelný... ale líbilo se mi to :)

    Maggie
    maggiemauve.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat