sobota 24. září 2016

Zničené srdce? Možná trochu... (Aneb další doporučení)



   Po úspěchu s vraždami jsem se rozhodla, že pro tentokrát vám vyberu některé romány, které mě natolik dojaly a dostaly se tak hluboko mi do srdce, že i přes veškerý ten nářek a pláč - samozřejmě i smích, co mě stály je vám chci doporučit, protože byly neskutečně krásné - takové rozsáhlejší pokračování článku Nářky za trochu lásky. Nekonečná láska něco stojí... Sníme o tom, abychom zažily lásku jako trám stejně jako v knihách - hlavně já, a zapomínáme, jaké strasti si kvůli tomu vytrpěly hlavní hrdinky. I ty patří k cestě za vysněnou láskou jako kapesníky ke skoro každé z těchto knih. Někde jich je potřeba kupa, někde postačí jeden, ale zapotřebí jsou.
   Možná vám zničí srdce, roztříští ho na milion kousků, jako se stalo mně a budete dlouhou dobu sbírat každičký kousek, abyste ho slepili ke zbytku, ale tyhle knihy by byla škoda nečíst jen kvůli tomu, že nás spisovatelé záměrně mučí a my se necháme. Jak řekl Will Louise: „Prostě žij.“ I my musíme žít, musíme přijímat bolest, jestliže chceme prožívat lásku.

                                            

Hvězdy nám nepřály - Co víc dodat ke knize, kterou skoro všichni znají? Měla jsem možnost knihu číst ještě před filmem a neskutečně moc se mi líbila. John Green si může aspoň přičíst ke své spisovatelské zásluze, že se mu podařilo rozbrečet několik tisíc dívek. Nebylo od něj fér, jak to skončilo, ale kolem a kolem jeden z nich to musel být, jen to udělal o trochu víc horší pro dívčí srdce...

Poslední dopis od tvé lásky - Má premiéra s Jojo Moyes, jež si nemohu vynachválit. Knihu, ač měla přes čtyři sta stran se mi podařilo přečíst během dvou dnů a balíček kapesníků až nestačil. Ačkoliv mě kniha psychicky vyždímala, že jsem jen po čtení dokázala zírat do zdi, stala se mou nejoblíbenější, protože něco tak krásného jsem opravdu snad ještě ani nečetla. Od začátku krása, z čehož bylo ještě krásnější až po smutně nejkrásnější... Příběh Jennifer, která ztratila paměť a postupně odhaluje pravdu a nachází poschovávané milostné dopisy od jejího ctitele B. je nádhera číst. I když se hlavní postavy potýkaly s různými problémy, milostnou atmosféru to ani v nejmenším neztratilo, ba na velkém očekávání dokázaly zahrát i dvě časové přímky.

Než jsem tě poznala - Další kniha od britské spisovatelky Jojo Moyes si taktéž nemohu vynachválit. Mé dvě nejoblíbenější knihy od ní, jelikož se mi tak moc vryly do srdce, že by byla škoda, kdybych na ně zapomněla. Vlastně to ani nejde, poněvadž když jsem si vzpomněla na tyto dva příběhy, měla jsem ihned v očích slzy. Než jsem tě poznala mě dokázala rozbrečet tak žalostně, až jsem prosila, aby se poslední stránky knihy samy změnily a poupravily konec příběhu. Louise a Will jsou bezmála dvě postavy, které si ráda uchovám v srdci a budu jim nadála fandit, ačkoliv ani jim hvězdy nepřály.

Terapie láskou - Román na odlehčení po takových jako od Jojo Moyes. Kniha se mi vážně líbila i přes věčné omílání fotbalu, jehož fanynkou rozhodně nejsem, ale stojí to za to. Je tu krásně popsaný pochod muže, který čeká na osudné setkání se svou láskou Nikki, k němuž ale nedochází, až se mu v životě objeví Tiffany, která to taky neměla zrovna dvakrát lehké v životě a na každého může působit neurvale. Vždy se ale objeví někdo, kdo tu šlupku může roztříštit.

                                              

Sedm dopisů z Paříže - Kdo by nechtěl romantického Francouze? Samanthě se to splnilo, přestože ona i její průvodce Paříží se na dvacet let oddělili, aby je zase spojila dohromady náhoda. Kniha mě do svého děje vtáhla tak rychle, až jsem se bála momentu, kdy dočtu celou knihu a nic dalšího nebude. Jak vyprávění, tak i dopisy od Jeana jsem si natolik oblíbila, že jim lásku přeju pořád, když už je to tedy inspirované jejím životem. I přes neštěstí, díky kterému se zase setkali, je to opravdu krásný příběh a já si dovoluji snít, že i mě se třeba taky naskytne podobná příležitost a potkám na cestě svého pravého.

To nejlepší z nás - Přestože jsem od Sparkse už četla tři knihy - zatím - tahle se mi líbila opravdu moc a ráda bych vám ji doporučila. Jen varuji - kapesníky s sebou! (To vlastně u každé z těchto knih.) Příběh dvou lidí, kteří se rozdělili a po několika letech se zase setkávají. Stará láska vyplouvá napovrch a je jen na nich, jak se rozhodnou... Byla jsem opravdu velmi zvědavá na konec a stálo mě tolik úsilí to dočíst přes veškeré slzy, které mi rozmazávaly zrak. Konec mě naprosto dojal a Sparkse tím můžu označit za lamače srdcí taky.

Všechno, úplně všechno - Jak už jsem se zmiňovala v recenzi - tuhle knihu jsem číst nechtěla z prostého důvodu, že hlavní hrdinka mi přišla jako hypochondr. Jak jsem se zmýlila! Neskutečně báječná kniha, jejíž stránky jsem hltala až do noci. Navíc čtení je obohaceno i o vtipné, srdcervoucí ilustrace, co se k její osobnosti naprosto hodily. Láska dokáže mnoho věcí, o což se Madeline s Ollym na vlastní kůži přesvědčily a já jim to jen přála. Někomu přece hvězdy musí přát.

Espressologie - Přestože jsem raději na čaj, tak ani Espressologie se mi nevyhnula. Ačkoliv je to spíše psané především pro puberťačky, příběh mě natolik oslnil a nadchl svou autentičností - dívka, která dokáže lidi dát k sobě pouze na tom, jakou kávu si objednají? Je to vůbec možné? Ano, v téhle knize určitě. Líbil se mi nápad, jako i šťastný konec, který nesměl chybět. Rozhodně kniha na dvě odpoledne, po níž bude vaše srdce tak rozněžnělé, že budete snít, abyste svého prince našla taky nad hrnek dobré kávy, u mě nad hrnkem dobrého čaje.

                                         

Pekáč buchet - Když už si mě Kateřina Petrusová získala svou druhou knihou, jež vám tu za chvíli předvedu, byla povinnost si přečíst i tuhle. Od začátku do konce jsem se neustále smála, až na chvíle, kdy mi bylo spíše do breku, ale jen ojediněle! Kraťoučká kniha z českého prostředí, čímž si mě Petrusová získala jako jediná z česky píšících autorů. Klára miluje jídlo, vraždila by i kvůli němu a na druhé straně sportovec Kopřiva, který se může pyšnit pekáčem buchet. Co z toho vzejde? Leda tak pořádná jízda na zkrácení jednoho odpoledne. Rozhodně kniha, co si musíte přečíst.

S hlavou v oblacích pejru - Nebylo by možné, abych si neoblíbila Marvina a Markétu jako Kláru a Kopřivu. Tímto příběhem si mě naprosto Kateřina získala, to vám povím. Čekala jsem všechno možné, ale tohle? Ženskou, co zajede do škarpy kvůli koni, kterého vlastní celkem bohatý muž, ačkoliv na první pohled vypadá na burana? Ani ne... Nejdřív slovní popichování, potom jeden zcela nevinný zálet... z toho nemůže vzejít nic dobrého, nebo ano? Můžu říct, že jsem byla na nervy z celé situace jako hlavní hrdinka, když to svou (ne)logičností řešila. Ale kniha se mi líbila? Líbila. A dost na to, abych ji určitě vychvalovala do světa.

Co je nového, kotě? - Od spisovatelky jsem četla už skoro všechny její vydané knihy u nás a nikdy se jich snad nenabažím, i když mají podobné rysy. Příběhy mě vždy nějak ojediněle vtáhnou do svého příběhu, až jen čekám na ten rozhodující okamžik, kdy se hrdince připlete do cesty její další láska. Určitě si přečtěte i její jiné knihy, jelikož Co je nového, kotě? rozhodně není jediná, která za to stojí. V jejích knihách sledujeme příběhy žen, které bychom chtěly zažít z pozice lásky, ale už tak moc ne z těch všech problémů, jímž musí čelit... Kdo by nechtěl zažít lásku bez všech těch svízelí?

Čas mezi námi - Cestování v čase vypadá jako skvělá vlastnost, pokud jde ale o lásku, je to špatná vlastnost, která nemůže končit dobře. Celá kniha byla o příběhu dvou lidí z různých dob, jenž vás drásá, když se blížíte do finále, protože vy víte, že to nemůže dopadnout dobře a vy už jen taháte a taháte další kapesníky, abyste se vyplakaly z toho, jak je to nefér. Jop, to se mi stalo. Rozhodně doufám, že spisovatelka něco dalšího napíše a přeloží se to tu. Krásný příběh mladé dvojice, jenž mi byl potěšení číst.

                                          

Ahoj z nebe - Seznamka? To už to bylo a Sam s ostatními to dobře ví, proto navrhne program, který dokáže oživit mrtvé, čímž živým dopřávají další okamžiky s lidmi, které ztratily. Nejde tady jen o program, ale i o rozvíjející se lásku mezi Samem a Meredith. Neskutečně dojemná kniha, od které nebudete očekávat, že s vámi tak hrubě zatřepe na konci a zlomí vám srdce. Přestože nemusí hned ze začátku zaujmout, byla by škoda, abyste ji odložili a už nedočetli.

Losing it - Málem jsem zapomněla na jednu z nejlepších knih, co jsem měla možnost číst. Jako u Všechno, úplně všechno ani tuhle jsem nechtěla číst. Být já poslouchala mozek a ne moje tužby, dva dny čtení se netetelím blahem. Zamilovala jsem se - hlavně do Garricka, který byl okouzlující (aby ne s jeho britským přízvukem!) jako Bliss, co si nedokáže vymyslet horší výmluvu, než že musí zajet v noci k veterináři. Bavila jsem se a rozhodně je škoda, že se nepřeložily zbylé knihy ze série, které bych si s chutí přečetla. Že je poměr mezi studentkou a učitelem zakázaný? No a co! Za tohle porušit školní řád stálo za to a tady budete brečet jen smíchy.

Dáma s kaméliemi - Nebýt konce tak mě ta kniha nechá v klidu, ale ten konec... I když jsem knihu četla ve starším vydání, zalíbila jsem si ji. Příběh vyprávěný Armandem o své milované kurtizáně Markétě byl nesmírně dojemný. Nemoc si nevybírá koho ušetří, ani zamilovaný pár v městě lásky. Jsem ráda, že jsem si ji mohla přečíst i přes tu bolest, co mi způsobila v hrudi, však značně menší než Armandovi. Pravá láska číhá na každého z nás, jen ji najít a udržet ji, jelikož i zde působila ješitnost, závist, žárlivost..., které jen ubližovaly a též se podílely na smutném konci.

Ugly love -  Love isn't always pretty. Ta kniha byla tak moc procítěná bolestí Milese, že jedna část mě samotné toužila po tom, aby se konečně odhalilo jeho velké tajemství, jež ho neustále provázelo a díky němuž měl svá pravidla a druhá část se zase bála. Bála se oprávněně, jelikož jeho tajemství bylo utrpením. Moje první kniha v angličtině, jež mě nenechala v klidu, i když jsem tolik nebrečela. Jemně načrtnutá linka děje je zčásti předvídatelná, hlavně, jak to asi bude mezi hlavními protagonisty, když se zaplete do děje sex, ale zbytek bylo jako rozmotávat klubko nitě. První kniha od Colleen Hoover, u níž rozhodně nekončím. Ráda si zavzpomínám, jak jsem se sama cítila, když jsem ji četla, jak jsem doufala, přála, šílela... Bylo to ošklivě nádherné.

3 komentáře:

  1. Všechno, úplně všechno mám v plánu a věky, tak snad si ji koupím a přečtu ještě před filmem :D
    Čas mezi námi je také moje srdcovka <3 Stejně tak i Život jedna báseň od Colleen (po té se podívej určitě také! :)
    Jinak na To nejlepší z nás, Ugly love a na Losing it se chystám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Objevte eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde 1,000,000y klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Kolektivní rozum - Obchodníci, kteří využívají eToro's CopyTrader™, mají o 60 % větší šance na výhru

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat