Recenze: Manželská smlouva - Jennifer Probst

Díl: První
Série: Manželství s miliardářem
Počet stran: 221
Rok vydání: 2013
Překladatel: Zdeňka Zvěřinová
Nakladatel: Ikar

Obálka: Když jsem obálku zahlédla poprvé, samozřejmě mi hlavou projela myšlenka alá to bude něco na styl všech těch erotických knih, které vycházely a neustále vycházejí, nemusím teda očekávat příliš. - V tu dobu jsem ani pořádně samotnou spisovatelku neznala, ale už po seznámení s knihou Hledání vytouženého dne jsem věděla do čeho jdu. Obálka se mi líbí - krásně se doplňuje s ostatními díly a přestože je svým způsobem jednoduchá a obyčejná jako červená látka, diamantový prsten zase něco okořeněného skrývá. Decentní, ale všichni dobře víme, že červená není jen tak barvou lásky.

Alexa nebyla první ani poslední žena, která zkusila kouzlo lásky.
Nepochybně byla ale první, která hledala muže se sto padesáti tisíci dolary na kontě.
Což se jí splnilo.
Ale osud se jí vysmál.

Zdroj: We Heart It
  Pro někoho je manželství posvátný čin, jehož se dopouštějí lidé, kteří chtějí být se svou drahou polovičkou již navždy spolu, dokud je smrt nerozdělí. Je to vyznání lásky obou partnerů, jenž ještě posílí jiskru lásky. Pro každou ženu je to vysněný sen, spatřit svého vyvoleného, čekajícího u oltáře, jehož oči se rozzáří, když uvidí svou snoubenku. I to byl sen Alexe. Její velký den byl však jen klamem. Nevdávala se z lásky, nýbrž z nouze o peníze, které tak potřebovala, aby zachránila své milované.
  Jako děvče slíbila staršímu chlapci, že si ho vezme a jemu byla jen pro smích. O třináct let později byla Alexa jediná možná naděje chlapce, který se jí vysmál. Ona potřebovala peníze, on manželku, aby získal rodinný podnik. Manželství na papíře se jevilo jako dokonalý tah - oba získali to, co chtěli, toť vše. Jenže rok je dlouhá doba a Alexa Nickovi přeci jen není lhostejná...

Vzpomněl si, jak předevčírem, když ho porazila v šachách, zavýskla, zavrtěla hlavou
a vítězoslavně se roztančila po obývacím pokoji.

Po pravdě jsem nevěděla, jestli tu knihu budu číst, jelikož mi to přišlo na stejné brdo jako ostatní knihy v tomhle žánru, ale po přečtení její další knihy Hledání vytouženého dne jsem po knize sáhla a udělala jsem jen dobře. Romanticky snícím duším se tahle kniha bude neskutečně líbit. Stará láska nerezaví, i když se oba zuby nehty drželi toho, že je to manželství jen z obchodu a nic víc. Ačkoliv se to zdá někomu přitažené za vlasy či jako klišé, hlavně ta část, kdy se zjistí, že je to milionář - aspoň je vidět, že kouzlo fungovalo. V té knize byla neskutečně krásná myšlenka, co se týkala samotné Alexy. Opět se zamilovala do stejného chlapce, kterého milovala jako dívka i přes všechny jeho kousavé poznámky a chování. Každý měl jako teenager nějakou tu svou lásku a Manželská smlouva jen poukazuje, že je možné, že se obě duše zamilovaných opět setkají i zůstanou spolu i v podmínkách, které měli Alexa s Nickem.

„Chci se s tebou milovat.“

I v této knize se prolínaly dva pohledy našich hlavních aktérů, takže opět vidíme, jak všechno vnímala Alexa a s větší nadsázkou Nick. Alexa vzdychala nad svým vysněným životem jako manželka, především matka a panička psů. Nick zase netoužil vidět ve své budoucnosti děti a psi, ani trvalý vztah. Krásně se k sobě hodili, jen co je pravda. Mimo jiné se v knize míhali další dva aktéři z následujícího dílu Manželská past - italský hrabě Michael Conte a její kamarádka Maggie. K nim zatím jen podotknu, že hrabě byl stejně sympatický jako Nick, počítaje i laškování s Nickovou novomanželkou a Maggie byla prostě správná kamarádka, která by i vykastrovala svého bratra, jestliže by Alexe ublížil. V Manželské smlouvě nechybělo ani pokušení pro Nicka či Alexina rodina, pro níž tohle všechno dělala, jenže i s tím se rodily lži, které ale jednou musel někdo vypustit z úst...

Zdroj: Pinterest
  Kniha je skvělá na dva tři večery, během niž ji snadno přečtete. Vcelku mě překvapilo, že je krátká, počítala jsem, že bude mít minimálně o osmdesát stran více, ale stačilo to - nijak uspěchané ani pomalé a každé hladové krky po jejich dobrodružství to (snad) ukojilo. Aspoň do druhého dílu, kde se doufám opět setkáme s Alexou a Nickem, a možná s někým novým... Rozhodně se těším ale na další díly v této sérii, jako na další knihy od spisovatelky mimo sérii.

Knize opravdu nic nechybí - humor, nejvtipnější zážitek jsem vydýchávala dlouho - aneb když muži plaší, chvilky napjaté sexuálním jiskřením, ani chvilky, kdy se oba dva hádali jako opravdoví manželé kvůli hloupostem - nejspíš byl špatný plán zavřít téměř tucet psů do pokoje, zatímco Nick nic netušil a potom se stala málem vražda. Najdou se tu i chvilky, kdy je to na hraně se smutkem a vy se jen modlíte, aby to tak nedopadlo a dopadlo to jako pro Popelku.

Jak jednou někdo prohlásil, nenávist předchází lásce, v tomto případě probouzí starou lásku a otevírá oči Alexe i Nickovi. První pohled může klamat, ale když někomu vidíte skoro až do duše, můžete si náhle uvědomit, že jste našli svou druhou půlku, se kterou chcete prožít zbytek života. Našla ji ale Alexa?