pátek 2. prosince 2016

Měsíční chvástačka za měsíc listopad 2016



   Znáte pocit, kdy jenom čtete a čtete, že povinnosti jdou na stranu? No, já ano a v poslední době čím dál tím víc. Pomalu celé dny se válím v knihách a nic jiného prakticky nedělám a ano, velmi zanedbávám blog. Ten ale vezmeme z jiného soudku, jelikož doma nešel internet a já neměla možnost nic moc přidávat - rozhodně jsem proti mobilu, protože s ním dokážu vcelku rychle ztratit trpělivost. Než tedy začnu zase pomalu psát recenze, různé články připravila jsem si opožděně chvástačku za listopad, kterou jsem taky nestihla přidat. V měsíci se mi sešly dvě knihy z beletrie a jedna naučná. Mimo jiné když už tedy budou ty Vánoce, chtěla jsem se aspoň trochu naladit a pořídila jsem si tedy nádobku na svíčky, která je prostě krásná, i když bych dala přednost jelenu a ne sobovi.



 
  I když nejsem člověk, co by si nějak často - nebo vůbec kupoval knihy v bazaru, tak jsem tenhle měsíc udělala výjimku a doufala, že knihy přijdou v pořádku, neponičené a hlavně, že vůbec přijdou a já nebudu okradená v bazaru na FaceBooku, kde jsem si kupovala poprvé knihy. A můžu říct, že jsem byla velmi spokojená, když jsem si balíček rozbalila a našla úplně dvě nové knihy Half Bad a Half Wild, které naprosto zbožňuju, a už jen odpočítávám dny do naskladnění posledního dílu o Nathanovi a Gabrielovi. Nicméně jsem byla překvapená, že paní chtěla jen sto korun za obě dvě knihy! Hlava mi z toho šla kolem a díkybohu, že jsem si o ně napsala jinak bych je určitě v tak dobrém stavu za takovou cenu nesehnala.





   Ciao! Mi chiamo Žaneta. Io sono una raggaza ceca e amo libri. Io leggo un libro da Dan Brown. Io ho un amico italiano di Napoli. Come stai? Sto bene!
   A jelikož jsem velmi zainteresovaná do některých jazyků, které bych se ráda naučila - italština, francouzština, holandština..., a mnoho dalších, a od rodilého Itala slyšela, že italština je poměrně lehká, tak jsem to zkusila a za 79 Kč jsem si v Levných knihách pořídila Italsky za 30 dní. Ačkoliv se jazyk učím asi už druhý týden tak bych dokázala ze sebe vydolovat nějaké základy a tam zatím končím. Svědomitější žák by to jistě měl za třicet dní na rozdíl ode mě. Můžu říct, že základy jsou opravdu jednoduché, když se v tom naučíte chodit - hlavně ve členech.
  Těmhle „rychlo učebnicím“ jsem moc nevěřila, jelikož jsem si myslela, že to bude prostě kec, že se to dá naučit za tak krátkou dobu. Ale dá. Jestli si nechcete kupovat zatím drahé učebnice, jestliže si nejste jistí, zda-li se to budete poctivě a intenzivně učit, určitě bych doporučila tuhle edici, ačkoliv cvičeních na procvičení je tam bohužel málo.

1 komentář: