středa 28. prosince 2016

Měsíční chvástačka za prosinec 2016


  Rok opět rychle uplynul a mě se i za tento poslední čas v roce nakupilo deset knih - devět knih ve vazbách a jednu e-knihu, z čehož jsem nepočítala s většinou a z něhož se i ta půlka nevejde už tak do mé přecpané knihovny. Ale mějte doma knihomola, když jsou Vánoce a má ještě k tomu za pár dní svátek. Ráj? Dalo by se to tak říct. K tomuto času připočtěte povinnou praxi v knihkupectví, ze které se vyklubala brigáda a můžeme oslavovat. Stručně řečeno - prosinec byl pro mě, jak vzdělávací, tak zábavný. Knihy jako vždy potěšily, ať ty které jsem četla či které jsem dostala. Doufám, že i vy jste našli pod stromečkem knihy, které jste chtěli a užíváte si ještě toho volna, co se rychle krátí.




  Half Lost - Napůl ztracený. Tak dlouho očekávaný! Když jsem se před pár měsíci dozvěděla, že knihu Yoli vydá až v prosinci nekonečně jsem si zoufala, že se jí snad nedočkám. A nakonec dočkala a dokonce za pár dní přečetla v prosinci. Nechtělo se mi loučit s tak skvělou sérií a rozhodně jsem nečekala, co si pro nás autorka připravila, fakt jsem neměla po ruce potřebné kapesníky! O tom vám ale nejspíš víc povím v chystané recenzi. Nezapomínejme ale pochválit zase vážně krásnou obálku.
  Měl již někdo tu možnost přečíst si závěrečný díl o Nathanovi a jeho souboji proti Soulovi? Rozhodně špitnu, že se dočkáte i scén s úžasným Gabrielem... Co vůbec říkáte na tuhle sérii?








  Jednou tě najdu byla další jasnou volbou, jelikož v Knižním klubu jsem jako VIP a vřele mě potěšilo, že tuhle knihu jsme měli za nějakých 199 Kč. Jsem na ní strašně zvědavá, protože tím náčrtem mi připomíná knihu Nejlepší věc, která se mi nikdy nestala (recenze - zde). Opět je to o dvou mladých lidech, co se setkají na oslavě Silvestra - pokud se nemýlím, něco se stane, ale osud je rozdělí od sebe na dlouhá léta, až se opět setkají. Možná pro někoho je to už ohrané klišé - co ale není - jenže tyhle příběhy jsou opravdu krásné a každého snílka zahřejí u srdce přesvědčením, že lidé, které bychom rádi viděli znovu, se nám můžou opět mihnout životem a sehrát větší roli v naší cestě životem.










  Dívka o půlnoci od Katarzyny Bonda je recenzní výtisk od Joty, ke kterému jsem se ještě bohužel nedostala - tak snad nade mnou přivřou oči, ale určitě se do konce ledna můžete těšit na recenzi, jako já na četbu. Už jsem ke konci roku nechtěla rozčítat dlouhé knihy, takže byla jasná volba, že to holt nechám na další měsíc, takže je tu jasný favorit, který se dočká prvního místa v dalším roce ve čtených knihách. Zato jsem zvědavá, jak si povede královna polské krimi, ačkoliv jsem o ní nikdy neslyšela.
  Jen doufám, že to nebude podobné knize Dívka, která se třpytila - to bylo naprosté zklamání. 







  
  Dekameron byl mezi prvními knihami, které jsem si kupovala v prosinci, ačkoliv z toho málem sešlo, jelikož jsem chtěla Dekameron s touhle obálkou a věděla, že ho mají v Levných knihách. Milá paní prodavačka mi řekla, že ho už nemají a s tím jsem se samozřejmě nechtěla smířit, takže jsem šla ke kostkám, kde mají vystavené historické romány a bum! Koukaly na mě tři výtisky Dekameronu. Kupovala jsem si to z toho důvodu, že ve škole probíráme renesanční spisovatele a došlo i na spisovatele Giovanni Boccaccio. Do té doby jsem neměla ani ponětí o čem to je, ale poté, co nám to profesorka vyzradila, o to víc jsem si to chtěla přečíst. Neskutečně mě mimo jiné fascinuje už delší dobu i Dante, takže třeba i on rozroste mou knihovnu.









  Knížka, která už na mém čtecím seznamu je od té doby, co ji vydali, Dívka v ledu. Neskutečně mě zaujala, že jsem si říkala, že si ji už brzy musím půjčit aspoň v knihovně a co se mi nestalo? Přišla jsem přesně včera domů po brigádě, když se mě mamka ptala, co že jsem to chtěla za knihu - o téhle knize jsem toho napovídala... Nic se nedělo, já si šla udělat své věci a šla si potom hned zalézt a číst momentálně rozečtenou knihu. Po nějaké té hodině přijel táta se vším nejlepším k svátku a s knihou. No nejsou skvělí? Konečně i já vlastním svou Dívku v ledu!











   Možná jste si tu na blogu všimli dalšího postu meme On My Wishlist, na kterém se objevila kniha The Sun Is Also A Star od Nicola Yoon, s níž jsem měla tu čest už u její knihy Všechno, úplně všechno. Tuhle knihu jsem opravdu plánovala koupit v době, až budu mít zase nějaké peníze, ale ne. Moje -  v tomhle úžasná kamarádka - mě zase nechala kulit oči a děkovat tisíckrát. Jako každý rok si posíláme na Vánoce nějaké ty dárky a já se vždycky můžu těšit na knihy, i když v angličtině. Touhle mi udělala tak velkou radost, že ještě večer jsem se usmívala, i když mi bylo záhadou, jak se o téhle knize dozvěděla. Aha, kupodivu z mého blogu, který navštěvuje - hádám, že ta velká návštěvnost z Holandska je ona.










  Knihy jako dárky poznám, to pozná každý. Ale odhadnout, co to je za knihy už jen tak někdo neumí. Zase mě moje milá kamarádka z Holandska dostala. Když jsem u ní byla, tak mi vypůjčila svou knihu Beautiful Creatures, kterou jsem se spokojením přečetla. A samozřejmě by to nebyla ona, kdyby do mě nehučela, že si musím přečíst další knihy - jak ona ty knihy miluje... Já si je přečtu, ale až bude čas. Ona opět neváhala a nadělila mi Ježíška v podobně tří dalších knih ze série. Je prostě úžasná. Každý knihomol by takovou kamarádku určitě chtěl.
Dank je wel!









  The Rules of Restraint jsem získala náhodou. O hodině informatiky, kdy mi žádné údaje nic neříkaly, jsem se přihlásila na GoodReads aktualizovat knihy, co jsem neměla zadané jako čtené, a však to znáte. Zprávy jsem si všimla okamžitě, ale myslela jsem si, že je to zase ta zpráva, kdy mi administrátoři dávají vědět, že se můžu zeptat oblíbeného autora na cokoliv, co chci. Ne, bylo to britské nakladatelství Endeavour Press a já si říkala, kde mě vyhrabali.
  Na knihu jsem byla poměrně natěšená, jelikož jsem ještě v angličtině žádnou detektivku nečetla a musím uznat, kam se hrabou romány. Tady bylo vážně hodně slov, co jsem v životě snad ani neviděla, takže to čtení bylo stížené, ale šlo to. Bohužel ale i tak kniha u mě nezabodovala. Těšila jsem se na velké překvapení až dopadnou vraha, na popis vražd a k mé smůle jsem ani nemrkla.


7 komentářů:

  1. Napul ztraceny byl pro me spise zklamanim. Prvni dva dily jsem si nadmiru oblibila a strasne jsem to 'zrala', ale ten treti dil mi do serie moc nesedi...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ho už stihla teda přečíst a strašně se mi líbily scény s Gabrielem, ale potom v těch částech, kdy byl u Aliance, byly takové... nezáživné. Ale u konce jsem fakt brečela a nechtěla přestat.

      Vymazat
  2. Krásné přírůstky :)
    Napůl zlého a už i Napůl ztraceného mám doma a strašně moc se těším, až si knihy přečtu. Sice o nich vím absolutně nic, ale doufám, že to bude něco na způsob Jekyll a Hyde :D
    Dívku v ledu vidím poslední dobou všude a láká mě čím dál více :D
    Užij si čtení a měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Doufám, že se ti budou líbit, ten příběh je vážně dobrý a nikde nevidíš stejný. Jen škoda, že je už konec. Tady by mi nevadilo, kdyby to byla delší série :D Jo, Dívka je všude, doufám, že bude i tak dobrá! :)

      Vymazat
  3. Moc pěkné knihy. Tak ať se hlavně líbí! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

    Výměna kdekoli - Váš čas je drahý. Obchodujte na počítači, tabletu a mobilu

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat