pátek 16. prosince 2016

Recenze: Fifty Shades of Darker - E L James

Název: Fifty Shades of Darker
Díl: Druhý
Série: Fifty Shades
Počet stran: 532
Žánr: Romány pro ženy
Rok vydání: 2011
Nakladatel: Writer's Coffee Shop Publishing House
Upozornění: Může obsahovat spoilery na Padesát odstínů šedi

Obálka: Všechno spočívá do jednoho okamžiku v knihách. Kravata na první obálce se stala oblíbenou ve svazování Any, maska zase měla skrýt identitu.
 Nejspíš bych jen vytkla obálce to, že maska sama o sobě je na obálce nezaostřená - mluvíme o anglickém výtisku, což se mi nelíbí ani trochu. Myslím si, že každá kniha by měla mít svou obálku dobře zpracovanou, aby ji dobře prodávala (pomlčíme, že Fifty Shades se prodávají spíš kvůli tomu, co je uvnitř.)
Obálka se mi jinak jako náhodné čtenářce - kolemjdoucí líbí a určitě by mě zaujala. Maska rozhodně zaujme zvědavou osobu.


Christian předvedl Anastasii po čem touží.
Obrovská chyba, která je rozdělila.
Jenže pořád je to k sobě láká...
A Christianovy stíny jsou temnější než dříve...


   Osud Anastasii a Christiana nenechal dlouho od sebe. Po proplakaných, bezesných nocí se střetli tváří v tvář. A jim došlo, že horší by bylo strávit ještě jeden den bez toho druhého než konec světa. Jedním okamžikem se však rozproudil sled událostí, který je měl zocelit před hrozbami ze stínů minulosti i přítomnosti.

   Po pravdě řečeno: druhý díl byl vážně lepší než první, ve kterém skandovala vnitřní bohyně a Anastasii se stávaly všechny možné trapné věci. V tomhle dílu rozhodně očekávejte snad ještě víc sexu, ale i akce, která to všechno dovede až na hranici a zvýší už tak vysoký tlak. I když mi občas připadal Christian až moc ochranitelský s těmi všemi věcmi, co podnikl na ochranu Anastasie, tak James předvedla něco víc než jen hezky popsaný červený pokoj. Žárlivá ex-sub, která se nemůže přenést přes jeho novou přítelkyni, je sice už, myslím, ohraný scénář, podejte to ale ve sférách Christiana Greye a máte na tuhle knížku vcelku dobré překvapení.

  I když se to nemusí zdát, přišlo mi, že jak Anastasia, tak Christian si uvědomili, co opravdu vlastně chtějí - ačkoliv je od konce první knihy dělilo pouhých několik dní. Jejich vztah otevřel nové dveře, kde nebyl žádný vztah dominanta se sub, přestože stále se tu objevovala rozkoš na pomezí bolesti. Ale vztah dívky s mužem, jenž si už nenechá ujít druhou šanci a udělá vše proto, aby byl s ní. Cokoliv... odhalit i svou duši a minulost. Jeho největší bolest.

„Because you’re the only person I know who could really hurt me.“

    První díl Padesát odstínů šedi se mi líbil, ale druhý díl mě přímo překvapil. Opravdu jsem nečekala nic víc, než se dá očekávat od královské trilogie braků. A hle, James mě mile překvapila. Akce se do knihy skvěle hodila - oživila všechny ty scény, kde létalo oblečení a opět dosvědčila, co se ženám líbí. Hlavní hrdinka v nesnázích? A na koni přiklusá princ v lesklé zbroji, že? Ale prosím vás. Leda tak v Audi. 
   Sice neříkám, že se v knize neobjevovaly scény, při nichž byste se drželi za hlavu a jen opakovali takovou tu formulku proč, ale zase - přišlo mi jich méně. Možná proto, že jsem měla opět tu možnost číst knihu v originále, kde mi to tak nepřišlo. Hledáte angličtinu, co zvládnete? Sáhněte po knihách od James.

   Prosinec se již brzy přehoupne v leden a leden v únor, kdy opět na Valentýna můžeme očekávat premiéru zfilmovaného druhého dílu, který už dle traileru vypadá lépe než první díl. Zrovna na tuhle sérii vcelku sedí označení, že první díly jsou nic moc, zatímco druhé díly je značně převyšují. Plánujete i Vy svou drahou polovičku vytáhnout na Padesát odstínů temnoty? 

Mé hodnocení: 4,5 hvězdičky

I am on my own, looking down at this absurd situation, a giggling, 
overwhelmed girl beside a beautiful, disturbed boy.


  

Žádné komentáře:

Okomentovat