středa 4. ledna 2017

Recenze: After You - Jojo Moyes

Název: After You
Díl: Druhý
Série: Me Before You
Počet stran: 410
Žánr: Romány pro ženy
Rok vydání: 2015
Nakladatel: Penguin Random House UK
Upozornění: Může obsahovat spoilery na Než jsem tě poznala

Obálka: Dlouho jsem hledala slovo, které by kabátek After You popsalo tak dokonale, až jsem ho našla. Ta obálka je čistá, jak jen může být v potaz dalšího vyprávění Louisy. Je to nevinně čistá obálka svou bílou barvou, která by mohla nenést utrpení, ale neposkvrněný příběh. - Nevím proč, ale tyhle barvy mi strašně připomínají svatební, ačkoliv se nemusíme bát, že by se zde někdo vdával. - Každá obálka má co do sebe, ale tak uznejme, že styl českých obálek je jedinečný.


Sometimes I look at the lives of the people around me and I wonder if we aren't all destined to leave a trail of damage.

Lehce se řekne, aby Louisa svůj život prožila, co nejvíce to půjde, 
když její milovaný Will už dávno není s ní...
Splní jeho přání a bude si užívat života plnými doušky?

   Louisa pracuje v baru na letišti, nechává svůj život protékat mezi prsty přes slib daný milovanému muži a v její hrudi zůstává díra po Willovi. Jednoho večera ji ale do života vstoupí dívka, která má s Louisou jedno společné: Willa Traynora.
   Louisa odhaluje zatajenou pravdu o Willově životě před nehodou, před , ale i sílu v sobě, ve kterou ani nedoufala. 

  Ačkoliv byl příběh Louisy po odchodu Willa sebevíc zajímavý, nebylo to to pravé moyeovské. Od autorky jsem očekávala jízdu plnou emocí - jednou dole, jednou nahoře, jako tomu bylo v Než jsem tě poznala, ale kupodivu mě After You zanechalo téměř chladnou. Emoce dostaly volno a přišla akce, jež bych nikdy neočekávala od Moyes. Trochu mě to zklamalo, protože knihy od Jojo Moyes mám strašně ráda a tady mi sama autorka chyběla.

  After You bylo jako každý jiný román, kdy se hlavní hrdinka musí vypořádat se svým životem a začít prakticky od nuly. I když se kniha může zdát jako příběh, který utíká různými směry jako Louisa utíkala ve svém životě, jde tu i o něco jiného. Je o tom, jak se člověk zvládne vypořádat se smrtí blízké osoby, jak pokračovat v životě a řešit běžné i nečekané věci. O což se Louisa snažila ze všeho nejvíc s jejími milovanými po boku. Jít dál, nezapomenout ale na Willa a jejich společnou minulost.

                                                                                           Nine months on I was still waiting.

  V prvním díle vystupovala vždy pozitivně naladěná Louisa se svými žlutočernými punčochami, která se snažila Willův život připoutaný na vozíku zpříjemnit po dobu, jež ho dělila od švýcarské organizace Dignitas. Po jeho smrti jakoby jí žádné barvy nepřinášely radost ze života jako dřív a své oblíbené extravagantní oblečení pohřbila a stala se další nevýraznou dívkou. Dokud nepřišla jedna dívka a neotevřela jí oči. Dokud nepřišel jeden muž a neotevřel jí opět srdce. Dokud nepřišli všichni ti lidé, se kterými se scházela v kroužku, a neotevřeli jí svět, kde vždy bude po jejím boku Will při každé její volbě.

  Přestože After You spatřilo světlo České republiky jako Život po tobě, tak bych ráda k originálu ráda řekla, že každý, kdo by rád četl - nebo už čte - v angličtině by postupem času měl rozhodně zkusit knihy od Jojo Moyes. Jak by vám asi každý desátý člověk, který čte v angličtině řekl, je důležitější porozumět příběhu, než abyste ze slovníku loudili každé páté slovo, co neznáte. U After You se stačí jen pohroužit do života Louisy a půjde to samo.

  Mé hodnocení: 4 hvězdičky

8 komentářů:

  1. Moc hezky napsaná recenze, ale asi mě nic nepřesvědčí, abych si knížku přečetla. Než jsem tě poznala mě strašně zasáhlo, četla jsem ho ve velmi smutné a emotivní době a přijde mi, že to kouzlu a tu auru, kterou pro mě ta kniha má, by přečtení pokračování zbytečně narušovalo... Jsem ale ráda, že Tobě se After You líbilo :) Měj se moc krásně!

    OdpovědětVymazat
  2. Napsané je to dobře, to uznávám, ale už je to celé někde jinde. Ráda jsem se opět setkala s Louisou, ale bez Willa už to prostě není to, co bylo.

    Lauralex,
    www.brcqo.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi tak. Už je to takové... prázdné bez něj, že ačkoliv se Louisa o něm zmiňovala, tu díru prostě nezalepí.

      Vymazat
  3. Moc hezká recenze! Knihu jsem četla a Jojo Moyesovou mám ráda. Nikdy jsem nečekala, že zrovna této knihy napíše pokračování!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to taky právě nevěděla, dokud jsem tu knihu nenašla :) To pokračování napsala hlavně z toho důvodu, že to chtěli její čtenáři...

      Vymazat
  4. Skvělá recenze :) Já už se moc těším, až se do nějaké knihy od Jojo Moyes pustím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti jen na začátek doporučím mojí nejoblíbenější od Moyes - Poslední dopis od tvé lásky :)

      Vymazat
  5. Moc pěkná recenze :) Pokračování jsem už také přečetla a jsem za to ráda. Je to sice jiné, ale taky to má své kouzlo :)

    OdpovědětVymazat