neděle 8. ledna 2017

The Bedtime Book Tag


  Říkala jsem si, že už delší dobou nebyl žádný tag, až jsem si nakonec dala pauzu od všeho, co si pro vás chystám, zasedla tentokrát ke Googlu a hledala tagy, které jsem ještě nedělala. No, velké číslo to nebylo. Kupodivu jsem ale narazila na blog "5 minut" s knihou a další tag, který mě už od názvu zaujal a který mě donutil zamyslet, jak to mám vlastně já s postelí a knihou. Ještě štěstí, že se s postelí s nikým nedělím a můžu si číst, co hrdlo ráčí až do ranních hodin. - A jak čtete Vy? Dokáže se odtrhnout od knihy v momentě, kdy je čas jít spát, nebo si říkáte ještě pět minut, z nichž se nakonec vyklube další hodina?


Výsledek obrázku pro poslední dopis od tvé lásky   Výsledek obrázku pro final cut vrah z   Výsledek obrázku pro jak se rodí sériovým vrahem kniha,

1. Jaká kniha tě udržela vzhůru po celou noc?
  Před téměř třemi lety se to povedlo knize od Jojo Moyes, což není žádná jiná kniha než Poslední dopis od tvé lásky. S tou knihou jsem téměř žila - chodila s ní pozdě spát, ráno vstávala o dvě hodiny dřív, abych už konečně ulevila své nenasytnosti po odhalení příběhu záhadného novináře B. a ženy Jennifer, která ztratila po autonehodě paměť a po svém návratu domů začíná objevovat dopisy..., ale nejen doma jsem četla, lačně jsem knihu hltala i přes den ve škole... Byla mou věrnou společnicí po tichých nocích a hlučných dní. Bohužel až příliš rychle a velmi dobře se četla, že za dva dny jsem ji měla dočtenou. Samozřejmě mi dělaly společnosti i kapesníky, to nebudu zapírat. 

2. Jaká kniha tě vystrašila natolik, že ses bála jít spát?
  Snad nejvíc ze všech knih, které jsem přečetla, mě vyděsil německý thriller Finel Cut - Vrah z internetu kvůli vrahově metodě, jak si získával oběti. Ale čtěte to, když jste úplně v posledním pokoji na internátu a dva pokoje s koupelnou máte pro sebe, protože všechny holky, co tam s vámi byly, přestoupily na jiné internáty. V jiných chvílích jsem se samozřejmě radovala, že budu mít větší klid i soukromí, to mě ale nikdo nevaroval, že se po čtení téhle knihy do noci, potom budu bát zhasnout lampičku a otočit se zády ke dveřím, když jsem vyletěla téměř po každém zavrzání, co jsem zaslechla. Vážně nepříjemné. Ale ta kniha byla skvělá a stála za to. 

3. Jaká kniha tě téměř uspala?
  Já u knih neusínám, že by mě nebavily, to spíš z toho, že jsem unavená, ale občas se stane, že se nějak unavenost smíchá s nudnou knihou, já ležím pohodlně a oční víčka by už neudržely ani sirky. To se mi stalo s knihou, kterou mi má kamarádka půjčila, Jak se rodí sériový vrah. Byla jsem varována, že se to nedá číst a přesto jsem do toho šla a byla zvědavá, jestli se dočkám nějaké té skvělé zápletky se zajímavou vraždou. Ani jedno z toho. Autor je novinář, který vyšetřoval případ nejsledovanějšího vraha Švédska, Thomase Quicka, zda všechny vraždy vážně provedl on. Thomas Quick a vrah? Leda tak špatný herec.

Výsledek obrázku pro z hrobu jeaniene frost   Výsledek obrázku pro nabíječ kniha   Výsledek obrázku pro přechod kniha

4. Kniha, která ti nedopřála klidné spaní, protože ses nemohla dočkat toho, až vyjde?
  I když bych mohla vybírat z těch nejnovějších knih, kterých bylo požehnaně, na které jsem se těšila, tak jsem nakonec zabrouzdala pár let zpět a vzpomněla si, že jsem se nemohla dočkat, až vyjde závěrečný díl Z hrobu ze série Nočních lovců, příběh poloviční upírky Cat a jejího milence Bonese. Poslední hrozba před nimi, která se neobešla bez těch skvělých chvilek, které ty knihy dělají skvělé. Ano, samozřejmě myslím scény, kdy je Bones bez kalhot. Ty taky, ale především humorné chvilky, kdy Ian opět perlil a akční scény, bez nichž by to nebylo to pravé. Jen škoda, že je konec.

5. V jaké knize se nachází tvůj vysněný přítel?
  Tak tahle otázka by měla znít V jakých knihách..., protože jich je spousta - Pýcha a předsudek, Pekáč buchet, Slavnost bláznů, Než jsem tě poznala... Otázka, která si vydobyla až moc uvažování, který muž by se sem měl dostat. Ale no dobře. I když bych je chtěla všechny, vyhrál to Simon alá Nabíječ. Nebyla bych proti, kdybych svého budoucího partnera poznala jen v prostěradle - jeho v prostěradle, jen na ujištění. I když asi každý ví, o čem je Nabíječ, tak Simon i přes dokonalé vlastnosti, jenž ovládá v posteli, je i mimo jiné velmi vtipný, milý a pozorný. To, co téměř každá holka chce a proto takové knihy čte, že?

6. V jakém knižním světě by pro tebe bylo noční můrou žít?
  Dobře, trochu větší oříšek než můj vysněný přítel. Jelikož jsem nečetla žádnou knihu inspirovanou skutečnými událostmi a ani to už z toho důvodu nemám v plánu, nakonec jsem si přeci jen vybavila jednu sérii, ve které bych rozhodně nechtěla žít. Knižním světem v trilogii Přechod bych ani neprošla. Ze všech fantasy mám už zafixováno, že upíři jsou jen takoví přítulní lidé s ostrými zoubky. No, v téhle knize to jsou děsivé, krvežíznivé stvůry, kterým je jedno, že zabijí člověka, jenž jim byl blízký v minulém životě. Navíc život v téhle knize je jen za stěny táborů a svět venku se jen hemží upíry. Virus zachvátil lidi... A apokalypsa není jen tak nějaká. Je to upíří apokalypsa.

Výsledek obrázku pro vraní dívka   Výsledek obrázku pro dívka, která sahala po hvězdách   Výsledek obrázku pro síla vzdoru kniha

7. Jaká kniha pro tebe byla děsivá?
  Rozhodně mě aspoň její obálka děsila, jinak můžu říct, že Vraní dívka je vážně děsivě výborná kniha, u které jsem se nestačila divit, co dvojice schovávající se pod jménem Erik Axl Sund dokázala vytvořit za příběh. I když už obálka varuje předem, že to není pro slabé povahy, to zase ne. Ano, témata jako pedofilie, zneužívání, vraždy, jejichž oběti jsou mumifikované zní hrozně, ale podejte to jako švédská dvojice a máte skvělý psychothriller, kde si nebudete jisti ani po dočtení finálního dílu, zda-li je opravdu konec a skončilo to tak, jak to skončilo.

8. Jaká knižní obálka ti připomíná čas spánku?
  Dívka, která sahala po hvězdách - na plné čáře, i když na obálce jsou motýli, kteří z dálky vypadají jako hvězdy. Tahle celá kniha byla taková příjemná na četbu, krásný příběh, který je ovinut do šály kouzel, přání, bludiček..., že byste možná i rádi zavítali na chvíli do městečka, kam putovala hlavní hrdinka za svým dědečkem. Sny se občas i vyplní, pokud věříte na kouzla...

9. O které knize se ti zdálo?
  O knize? To bych si ty sny musela pamatovat a když už si je pamatuji, tak zdaleka nesním o knihách, ale o lidech, které znám. Ale i tak, ty sny většinou nedávají hlavu a patu, až na některé.., aneb když víte, co jaké sny znamenají, když jste dělali odbornou práci na sny a snění, samozřejmě jako laik.

10. Jakého knižního netvora bys nechtěla najít pod postelí?
    V závěrečném díle Síla vzdoru, posledního dílu Hunger Games, naši oblíbenci putovali Kapitolem k prezidentovi Snow cestami plnými nástrahami, na kterých spousta z nich zahynulo. Ale opravdu nejhorší smrt čekala v kanálech. A koho bych tedy vážně nechtěla najít pod postelí ani za milion peněz? Přesně tak, muty z kanálů. Kam se hrabe má představivost, stačí mi vzpomenout si na filmové plátno, kdy se na Katniss a její přátelé sesypali jako piraně a mám husí kůži po rukách. 


Zdroj obrázku: flashesofstyle

2 komentáře:

  1. Pěkný tag, zaujala mě otázka o snění :) Mně se sny o knihách nezdají, ale zdají se mi většinou o konkrétních postavách, ale jak píšeš, většinou to nedává smysl :D
    http://fantasyalatriel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejčastější otázka, když se probudím a sen si pamatuju - Co to kruci bylo? :D

      Vymazat