pátek 31. března 2017

Měsíční chvástačka za leden, únor a březen

 

   Možná jste si všimli, že v lednu či v únoru nebyla žádná chvástačka z pár prostých důvodů, které se v mém životě na blogu objevují častěji, než bych chtěla. Za prvé - neměla jsem čas nafotit ani tu nejskromnější kupičku knih. To víte, celý týden jste na internátu, kde nemáte notebook a na mobilu se toho opravdu nedá moc udělat a o víkendu pracuji v knihkupectví a v neděli zase tradá hezky zpátky do Prahy. Za druhé - nepřišlo mi, že má cenu dělat chvástačku se dvěma knihami, ačkoliv teď to není o moc lepší. A za třetí - vůbec si nekupuji knihy. Ani v Levných knihách, skoro vůbec. Na jednu stranu jsem ráda, že si je nekupuji, aspoň něco ušetřím a knihovny se stejně už prohýbají pod náporem knih na knihách, které nemám, kam dát. Možná se to příští měsíc zlepší a do sbírky mi přibudou nové přírůstky, ačkoliv bych je možná oželila, poté co jsem si sečetla, kolik knih v knihovně nemám přečtených - jop, přes stovku, takže se je pomalu snažím číst. A co Vy? Jaké jsou Vaše nejnovější přírůstky?




  Začnu lednovými přírůstky. Prvním z nich je kniha Požitkář od mé kamarádky, s níž jako s ostatními jsem si dávala dárky až po Vánocích. Hold se akorát seběhl jeden neknižní dárek a kniha, kterou už bohužel mám doma. Přesto mi zbylé knihy udělaly radost jako i tahle. Moje kamarádky vědí, že čtu téměř všechno a vědí, že nesáhnou vedle, když vyberou něco s podtónem milostného aktu. Vědí i, že tím téměř zabodují, jelikož mám občas - vlastně teď už delší dobou chvíli - dobu, kdy čtu jenom romány, že detektivky s krvežíznivými vrahy jdou na stranu. Takže už Požitkář jen čeká, až si v tomto období vytáhnu zrovna jeho.










   Další kniha je vcelku podobná té první, protože Učitel lásky je zase z protějšího pohledu ženy, která hledá lásku a hýčkání v objetí milence, když její vlastní manžel ji přehlíží. Ačkoliv zde nejspíš nepůjde zas tak moc o to, aby se dostal její milenec do vyšší sféry společnosti, nebo snad ano? - Pro tentokrát je to ve viktoriánské době, na což se velmi těším. Tuhle knihu jsem měla v hledáčku už strašně dlouhou dobu, ale až teď se mi poštěstilo díky kamarádce, ji mít i ve své knihovně. Sice jsem ji ještě nečetla, doufám však, že bude stát za to, i když... kolik procent knih, co se objeví v Levných knihách stojí za to? Uvidíme, nechám se překvapit.







  Vzplanutí intelektuálního zájmu o Leonarda da Vinci u mě není žádnou novinkou. Tento renesanční člověk mě zajímá už delší dobou, takže když jsme ho začali rozebírat - slovně, ne anatomicky - na hodinách dějin umění, byla jsem jako v sedmém nebi. Dozvědět se víc o jeho životě a jeho dílech mě vždy bavilo a baví, až jsem si ve školní knihovně půjčila knihu Nápady, taktéž od něj a v Levných knihách neodolala a vyslala mou mamku, aby mi Deníky koupila. Třebaže je kniha vcelku malá a myslím si, že i úzká, ještě jsem se k ní nedostala, plánuji to ale, co nejdřív. To víte, je i jiná cesta, jak poznávat da Vinciho - například seriál Da Vinci's Demons stojí za to, ačkoliv se seriál musí brát s rezervou.







 
   Mou další knihou není žádná jiná než recenzní výtisk od Joty - Vášnivý lhář, na nějž si můžete přečíst recenzi  -> zde. Jak si můžete přečíst v recenzi, kniha se mi velmi líbila, byla vtipně podaná a postavy byly víc než jen sympatické. Byla to má první kniha od autorek - nečekaně zase od poslední knihy rozečítám sérii, jakož tomu bylo i u Dana Browna a Langdona - a byla jsem spokojená a určitě v budoucnu vyhledám jejich další knihy. Myslím si, že potěší každou ženu, takže si ji běžte honem koupit.









  A další knihou, kterou jsem si koupila u Dobrovského na Den žen, kdy měli slevu, je Scarlet, druhý díl od Cinder. Cinder mám doma už od roku 2015, takže dva roky, kdy jsem ji nečině přehlížela a ptala se sama sebe, proč jsem si ji vlastně v Levných knihách kupovala, když jsem věděla, že na námětu kyborg alá Popelka se mi nejeví nic sympatického. Jak jsem se mýlila! Cinder jsem přečetla jen pár dní předtím, než jsem si běžela pro Scarlet, kterou už mám taky přečtenou a jen si brousím zuby na Cress. Vážně, pokud jste knihy od Meyer nečetli, fakt tyhle moc doporučuji, že nestačí si ji jen půjčit v knihovně, ale i vlastnit ji. Meyer nezklamala ani tentokrát a Červená Karkulka je vážně skvělá taky. A ještě lepší je, když jsou tam postavy jako Vlk nebo kapitán Thorne, které si naprosto oblíbíte.









  Předposlední kousek jsem si koupila v Levných knihách jako krizové řešení, jelikož obě knihy, se kterými jsem jela na internát, jsem měla bohužel přečtené do středy a do pátku bych bez knihy nedokázala vydržet. Rendez-vous v Paříži jsem si chtěla strašně moc přečíst už v dávné době, moje kamarádka dostala knihu k narozeninám a velmi se jí líbila, což jsem si myslela taky. Na knihu jsem plánovala recenzi, nejsem si ale jistá, jestli bude na 100%, asi ne... Jediné, co můžu říct je, že kniha mě vcelku zklamala. Očekávala jsem něco jiného, tahle kniha má bohužel nevyužitý potenciál. Neskutečná škoda, protože to mohlo být určitě skvělý příběh.








  A poslední kousek mám taky z Levných knih. Když jsem vešla do prodejny, stála jsem v cestě jako kůl v plotu. Knihy Emila Zoly za 29 Kč?! Lístek lásky jsem chtěla už přede dvěma lety, kdy kniha vyšla v novém kabátku a hle, vyplatilo se počkat. Z původní ceny za hubičku! Z toho všeho jsem si nakonec odnesla jen jednu knihu, myslím však, že určitě v blízké době opět Levné knihy navštívím a pořídím si další kousek od francouzského spisovatele. Hodnocení na Databázi knih je víc než slibné, takže se těším, až se do knihy ponořím.











6 komentářů:

  1. Já četla pouze Scarlet a ta se mi moc líbila, stejně jako celá série.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se nemůžu dočkat, až se pustím do zbytku série :)

      Vymazat
  2. Krásné přírůstky! :)
    Z knih jsem četla jen Cinder a Scarlet a máš naprostou pravdu- Marissa píše skvěle! :)
    Užij si čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ty máš taky pokaždé krásné. :) To ano, těším se i na její ostatní knihy mimo sérii Měsíčních kronik. :)

      Vymazat
  3. Levné knihy jsou teď plné neskutečných věcí. Jen co odtamtud odejdu, už bych mohla běžet zpátky. Z Tvých přírůstků mě nejvíce láká Scarlet, lépe řečeno obecně Měsíční kroniky, se kterými jsem zatím neměla tu čest, ale všichni mi je pořád doporučují... Tak snad brzy. Měj se krásně! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se do nich sotva dostanu, tak mě mile překvapilo, co jsem v nich objevila. Škoda, že do nich nemohu chodit častěji... Měsíční kroniky si musíš přečíst, co nejdříve, nebudeš litovat! :)

      Vymazat