Recenze: Vášnivý lhář - Christina Lauren

Název: Vášnivý lhář (Wicked Sexy Liar)
Díl: Čtvrtý
Série: Wild Seasons
Počet stran: 351
Překladatel: Květa Oakland

Obálka: ... a hříšný. Jestliže srovnám české obálky vášnivých se zahraničními, jsem na sto procent pro naše. Neříkám, že jsou vyložené špatné, ale určitě bych na nich pár věcí pozměnila. - Přiznejme si to rovnou na rovinu: oči přilepené na véčku lháře a jedna dvě noci o samotě v posteli s tímhle krasavcem. Většinou se tvářím kysele, když vidím obálku, na níž je mužský trup (bez košile, dámy) s až moc vytvarovanými svaly, takže u téhle knihy si pískám, že to s modelem nepřehnali. Charaktery na obálkách ze série božských krásně ladí se svým pozadím, což moc nemůžu říct u této série. Líbí se mi obálka, jenže ve mně vyvolává pocit, že modela vystřihli a plácli ho na oranžový podklad. No což, dojem z knihy to nezkazilo. Ba nehledě na podklad, lhář playboy si umane každou.

„A to, že nerandíš s chlapy z práce, je nějaký opravdový pravidlo?“

Barmanka, milující surfování.
Sukničkář, který se za každou otočí.
Přitahují se k sobě jako dva magnety.
Ani jeden nechce vztah.
A láska?
Lásce vstup zakázán.

Nezávazný románek na jednu noc s mužem, kterého skoro neznáte se může někdy zvrtnout ve scénář, po němž ani jedna strana nestojí. Mělo to zůstat jen v tu noc, a přesto se London s Lukem setkávají častěji a opětovná povyražení bez oblečení do hrátek zaplétají jemné nitky mocných citů, plánujících si surfařku a sukničkáře podmanit. Přiblížili se k hranici, odkud není zpět, ale Lukova pověst London brzdí a nutí couvat dál od něj, aby její srdce neutržilo další bolestné rány. Může láska změnit člověka? A může opět London věřit muži, který je s jejím životem spjatý víc, než si myslela?

Zdroj: We Heart It
  Vášnivý lhář je má první kniha od autorek, skrývajících se pod pseudonymem Christina Lauren, a která si mě po pár stránkách omotala kolem prstu. Autorky podaly příběh dvou lidí, jenž se téměř se stoprocentní jistotou může stát každému. Jeden dva úsměvy, nezávazná konverzace a může se z toho stát i něco víc. Netřeba konto s miliony a vlastního řidiče. Příběh je vylíčen, jako by se tohle stalo někomu, koho znáte až moc dobře, abyste to s radostí vykřikovali do světa. Díky kostře příběhu mají autorky ode mě velký plus, jakožto za střízlivé sexuální scény, kdy se hlavní aktéři chovali jako lidé a nestrhávali ze sebe zběsile šatstvo... Aspoň ze začátku. Nutno však podotknout, že občas London působila až příliš chladně na to, co prováděli.

Třebaže jsem knihu posuzovala s velkým očekáváním, jsem spokojená. Kniha dělaná přímo na odpočinek po dlouhém dni, u níž se zasmějete nad humornými momentkami mezi London a Lukem, či jejich přáteli. I když je kniha již čtvrtým dílem ze série Wild Seasons, není zas taková nutnost číst knihy postupně, jestliže byste narazili třeba na tenhle díl dřív než na první, ačkoliv jsou zde lehce popsané hlavní postavy z předchozích knih a jejich finální etapy s jejich protějšky. - A především se dočkáte nejen scén v posteli, na gauči, ve sprše - všude možně, ale i spoustu scén mimo tyto prostory, které vás navíc i zahřejí u srdce. V horším případě zabolí, když se do hry zapojily jejich bolestné minulosti, kdy oba přišli o milované lidi chybami a bojí se budoucnosti, jež by se mohla opakovat.

Poprvé během našeho ... vztahu ... musím počkat, až přijde ona za mnou.

Zda-li jste ještě nic od těchto velmi nadaných autorek nic nečetli, honem to běžte napravit. Jednou se pustíte do jejich jakékoliv knihy, noc se přehoupne v den a vy ji budete mít přečtenou. A budete žadonit po další jako já, když jsem dočetla lháře. Propadnete mu, aniž si to uvědomíte. Kniha je vyprávěna z pohledu London a s lehkou nadsázkou i Luka, máte se tedy na co těšit. I pohled muže se nemusí točit jen okolo předností ženských těl, ale i nad silnějšími pocity. V téhle části mi přišlo, že si Luke dokázal poradit lépe se svými city než London, jíž vcelku dlouho trvalo, než si uvědomila, co vlastně cítí. A jedna poznámka k okraji; ani tato kniha nebyla výjimka a pár klišé se tu našlo, na příběhu to však neubírá kvalitu.
  Kniha se mi líbila i přes drobné nedostatky s jejichž možnou přítomností kniha mohla být ještě lepší. Stále se ale může honosit dobrou reputací. Nadprůměrný román Vášnivý lhář potěší každou ženu.

Knihu můžete zakoupit na stránce nakladatelství Joty zde: