pátek 14. dubna 2017

Jota umí potěšit


      I když by se dalo nadšení z nových novinek publikovat jako status na jiné sociální síti, na které bohužel zatím nevedu stránku blogu, i přesto jsem se rozhodla, že vás trošku nakazím mým nadšením, co se týče edičního plánu jednoho z mých oblíbených nakladatelstvích: Joty. Neskutečně skvělé kousky pro nás chystají na tenhle rok a mě osobně zaujala nejedna kniha. Takže se rovnou vyhrneme na knihy, které mě zaujaly, budou to převážně romány, ale třeba vás některé z nich také osloví jako mě. A rada pro všechny - už šetřete předem.
    Ediční plán najdete -> zde



  Mezi prvními mě ihned zaujalo pokračování ke knize Sedm dopisů z Paříže, do níž jsem se naprosto zamilovala. Samantha svůj příběh podala tak, že se od něj nešlo ani odtrhnout. Pár dopisů, vzpomínky na cestu po Paříži, kde se setkala s Francouzem, který ji okouzlil a jako správný romantik jí psal dopisy... Jenže Samantha nikdy neodpověděla a dopisy uklidila. Po dvaceti letech však neváhá a kontaktuje Jeana-Luka. - Opravdu moc se těším na září, kdy kniha vyjde, protože ji mám ještě ten den v plánu si koupit, jelikož jsem až napnutá na jejich chvilkovou přítomnost v mém životě. U čtení první knihy jsem jim přála společnou budoucnost, tak teď si ji aspoň dosyta užiju.





    Další kniha, která si mě chytla svou českou obálkou - neříkám, že je dokonalá, ale mužské torzo v košili přeci jen láká trochu víc.., je Božský od známé dvojice pod pseudonymem Christina Lauren, od nichž jsem četla pouze Vášnivého lháře. A doufám, že u něj nezůstanu a brzy se dostanu i k jejich dalším knihám, protože Božský je vrcholný díl ze série božských mužů, z které jsem nečetla zatím ani jednu knihu, a přesto tu slintám opětovně nad posledním díle. Takový začarovaný kruh u mě - už se mi stalo, že jsem minimálně dvě série začala od konce, tak snad doufám, že u téhle to bude opačně a začnu ji, jak se patří prvním dílem.




   Dejte mi knihu jakoukoliv z mých oblíbených zemích a máte ode mě klid. Další kniha, která by měla vyjít už v květnu, je Život v Paříži, můj splněný sen. Kdo kdy snil, že až bude moct, prostě si sbalí saky paky a vyjede do světa, do zemích, které nás osobně lákají, jako další lidi? I já bych ráda procestovala některé země, zatím se mi to však daří jen v podobě knih. Tahle kniha je pravdivým příběhem ženy, která si spontánně koupila byt v Paříži a zjistila, že to není zas až takové, jak si myslela. Kdy naše sny o vysněných zemích jsou však stejné jako realita? Bez překážek by to nebylo no.





   
    Večery v Umbrii již vyšly minulý měsíc a už v březnu jsem nad nimi vzdychala. Respektive nad prostředím, kde se kniha odehrává. Milovaná Itálie. Velmi se těším, až se ke knize dostanu, jelikož si myslím, že to bude neskutečně nádherný příběh, lehce vyprávěný nad dobrým vínem, třebaže ženy vypráví i příběhy o krevní mstě či mafiánech, příběhy, které nečeká šťastný konec, řekla bych. Navíc kniha se honosí opravdu nádhernou obálkou, do které bych se i s chutí ponořila, kdyby to jen šlo. Od autorky jsem bohužel nic jiného nečetla, takže i z toho důvodu se těším. Měl již někdo tu čest a knihu četl?




   Budu dělat, že tu knihu nechci jen z toho důvodu, že je na obálce můj oblíbený herec Benedict Cumberbatch. Enigma mě už zaujala jako film, který jsem nečekaně ještě ani neviděla. Myslím si, ale že v té době, kdy jsem zjistila, že vůbec nějaký takový film je, jsem zjistila, že bude i kniha. A jak to tak bývá, tak většinou - převážně - kniha je první a potom film, když se k němu dostanu. To je ta nejtěžší část z toho, pokud mají knihy i svou filmovou verzi. Sice nejsem zrovna typ, jenž by hledal knihy o vědcích, ačkoliv jsem četla už i o Hawkingovi, tak Turing mě zaujal také (díky filmu).






    Myslím si, že je jen otázkou času, kdy se po vydání této knihy spustí lavina a i český knižní trh zaplaví knihy s tématikou hygge, což i mě zaujalo, ačkoliv jestli se nemýlím, tak už taková kniha u nás i vyšla, že? Jako tomu bylo s antistresovými omalovánkami. Ráda si občas přečtu knihy typu Muž, který chtěl být šťastný, jelikož mě nějak začal zajímat - říkejme tomu třeba styl života, kdy se člověk rozhodně hledat své štěstí a užívat si život jako šťastný člověk a ne jako neustále vynervovaný uzlíček problémů.





    Výsledek obrázku pro jota hygge 

   Dále mě zaujala i nová kniha Povídky podivných (hezká obálka, že?) autora Sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti, u nějž stále nevím, jestli si ho chci tolik moc přečíst. No rozhodně vím, že film nemám v plánu, neboť ten mi spíš připomínal pohádku. Bůhví, ale ilustrace mě nenechávaly v klidu, to je pravda.
   S podobnou tématikou mě zaujala kniha i Katakomby, na níž se neskutečně moc těší moje kamarádka, která, jak jsem jí řekla, že to vyjde, už sjížděla google, bookdepository..., no všechno možný a i několikrát sjela instagram autorky. Ale opět mi i předchozí díly připadaly takové... nechci říkat dětské, ale jiné slovo pro to nemám.


2 komentáře:

  1. Na Enigmu se těším strašně dlouho, ale pořád posouvají datum vydání. Snad už konečně bude...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doufám, ale než se ke knize zase dostanu... :)

      Vymazat