Recenze: Scarlet - Marissa Meyer

Série: Měsíční kroniky
Počet stran: 452
Žánr: Fantasy
Rok vydání: 2013
Překladatel: Jana Zejmanová
Nakladatel: Egmont

Obálka: Nejdůležitější věc na knize od zahraničních i českých autorů je příběh, bezpochyby. Podívejme se ale na obálku. Kolik lidí je rádo za to, že nakladatelství koupilo i práva na božskou obálku jako je Scarlet? Hádám, že hodně, jelikož každá obálka ze série Měsíčních kronik je božská pastva pro oči. Rudý plášť krásně vyzařuje v ponurém pozadí lesa, kam se Karkulka vypravila za svou babičkou. Sice to tentokrát bude trochu jinak, nebudete ale zklamaní. Temný les ukrývá mnoho nebezpečných nepřátel, jakožto v originále byl vlk, tady to bude však ještě hrozivější nepřítel.
   Opět je tu hezky vidět, že si s ní dali záležet s tou největší precizností, jakou člověk může mít. A každé kouzelně vyvedené počáteční písmeno hrdinek nás neustále přibližují čím dál tím víc k nastávající bitvě proti zlé královně.

Její babička je nezvěstná.
Scarlet není jediná, jež
se snaží svou babičku najít.
Muž jménem Vlk jí může pomoci.
Může mu však věřit?

Nečekejte žádnou holčičku s košíkem a květinami pro babičku. Scarlet je odhodlaná dívka s řidičským průkazem na loď, s níž vyváží vypěstovanou zeleninu z pole její babičky. Jako pokaždé vozí objednávku do hospody, kdy se tentokrát neovládne a zastane se kyborg dívky, jíž je televize plná od rána do večera a lidé ji odsuzují. Do šarvátky se připlete i záhadný cizinec, s nímž se nevidí naposledy a jenž má více skrytých tváří, než by se Scarlet líbilo. Osud je sváže dohromady a do osudného momentu nechá Scarlet věřit, že přeci jen muž, plachý a neustále hladový, který se umí bít, může být něco víc. Do momentu, kdy zjistí, co se stalo s její babičkou a kdo je její nepřítel.

Marissa Meyer vás natolik nadchne prvním dílem, že potřeba druhého dílu je jako potřeba kyslíku pro vaše plíce. A nejen druhého. Všech dalších dílů, dokud Cinder nevyhraje. Ačkoliv je druhý díl o úplně jiné dívce, prostě ho nutně potřebujete mít a znovu se ponořit do světa pohádek, třebaže nejsou takové, jaké je z dětství známe. Novodobá Karkulka se nebojí vlka a má proříznutou pusu, která ji občas zradí. Její babička je přísná žena, která pracovala na utajeném úkolu při záchraně mladé dívenky a její informace jsou více než lákavé k získání.

Scarlet je ještě lepší než Cinder. Opět se četla jako jedna báseň, třebaže je delší, ale Marissa Meyer nejenže umí krásně psát, umí si i čtenáře u knih udržet nonstop. Její styl je natolik čtivý, že si její knihy nebudete chtít vyplýtvat a nechat si nějakou v zásobě.

Zavřela dveře a pak si pro sebe zamumlala: „Vždyť které zvíře z farmy by nemělo
rádo vlka?“

V knize se objevují další postavy, které si nejde než zamilovat, nebo také nenávidět, co se týká dalších nepřátel proti Scarlet a samotné Cinder, a že to nebyly žádné ovečky. - Na začátku se setkáváme s cizincem, který se zaplete do rvačky v baru. Vlk. Ve vězení se setkáváme s kapitánem Thornem, jenž je naprosto skvělá postava, která odlehčuje vážnost situací. No vážně, kdo by si jen tak pro sebe opakoval mantru - kapitán je král? Jedině Thorne. Dokonce Marissa Meyer už lehce naťukla ve Scarlet další díl Cress, přesněji řečeno, už někoho lehce naznačila. - A opět tu máme i známé postavy z prvního dílu, jako jimi byli princ Kai, jenž se musí potýkat s královnou z Měsíce a nevyřčenou hrozbou, měsíční královna, krásná a přesto škaredá, android Iko a nečekaně i Cinder, stále hledaná osoba. Teď už ale stylově s kapitánem.
   Autorka opět nezklamala a příběh vyprávěla z různých pohledů - zde opět převažovaly pohledy Scarlet a Cinder, našich zatím dvou hlavních hrdinek. Takže jsme krásně mohli sledovat, jak se různými situace až do té finální probojovávali a odhalovali pravdu o babičce Scarlet a princezně Seleně, o níž padlo už nějaké to slovo v prvním díle, a která by byla jedinou hrozbou pro měsíční královnu, ale i pravdu o Vlkovi.

Knihu mohu jedině doporučit. Jinak by to snad ani nešlo. Vcelku často se stává, že první díl série byl naprosto skvělý a pak přišla ledová sprcha v podobě druhého dílu. U Marissy Meyer tohle pravidlo neplatí. Ani už nemusíte doufat, prostě věřte, že jako Cinder a Scarlet, tak Cress a Winter budou stejně úžasné díly jako tyhle dva díly. Navíc autorka dala v knize i více prostoru na lásku více než v prvním díle a jak Iko prohlásila, bylo to sladké jako v telenovelách. Ale i bez toho by to byla úžasná kniha. Úplné blaho číst.

Pokud jste knihu ještě nečetli, musíte to honem napravit, protože tahle série je vážně luxusní. Od začátku je to bomba a po dočtení budete chtít víc a víc. Já osobně se ani od Scarlet nemohla odtrhnout i přes její délku a jen kňourala, že nedali na konec knihy upoutávku na Cress. Určitě si Scarlet zamilujete jako já.