pátek 25. srpna 2017

Knižní série, které nechci dočítat

 

   Znáte taky ten pocit, když objevíte nějakou novou knihu a záhy zjistíte, že je to několikátý díl z nějaké série, ale i tak vás nakonec tolik obálka i anotace lákají a vrhnete se na sérii, ať to stojí, co to stojí? No, nejsem jediná ani poslední, u které se to vymstilo. Občas náš vnitřní knihomol z toho jen utrží duševní ztrátu, nervy skoro na prasknutí a z úst nestíhají padat všechny možné kletby na naši hloupost, že jsme po knize sáhli, ba koupili si všechny knihy v sérii, na postavy, které se chovají hloupě a nerealisticky, občas i na recenze, jež chválily knihy a na autory, kteří něco takového mohli napsat. Znáte to taky? Jistěže ano, jinak byste nebyli sečtělí knihomolové, jenž mají již svůj knižní jazýček vybroušený na pořádnou lahůdku.
   Celkem často se mi stává, že sjíždím moji stránku Rozečtené série a žasnu, kolik sérií mám rozečtených, jelikož čtenáři v mém okolí musí jednu sérii číst v kuse, že potom si nic nepamatují z předchozího dílu. Já mám sice něco podobného jen u některých, ale po jednom díle zas hned nepotřebuji mít další díl - Píseň ledu a ohně je samozřejmě výjimka, navíc jsou prázdniny. Ale jsou také série, které nechci vůbec dočítat po prvním díle. Proč? No pár důvodů jsem už vyjmenovala, přidám jich však víc - nudně podaný příběh, špatný čas na čtení, opětovné postavy a jejich hloupé chování, i špatná reklama je reklama..., ale jsou to série, které by mohly mít dobré příběhy, kdyby je možná psal někdo jiný, nebo měly úplně jiné anotace, které slibovaly úplně něco jiného, než bylo v knize. Kdyby se mi chtělo, tak bych asi do další knihy i do dalších knih ze sérií, co tu zazněly, šla, ale po prvních zkušeností se začátky se mi do toho moc nechce.
   A s jakými série mám problém se dočíst k jejich koncům?

MĚSTO 

  

   Tuhle sérii mi doporučila moje kamarádka Adéla a spoluautorka blogu Knižní louka, jelikož před časem pořádala společné čtení knih Darrena Shana a já se chtěla zúčastnit, když je to jeden z autorů, které má ráda. No, bohužel mně dělal problém už jenom jeho jedna kniha - Procesí mrtvých, které jsem četla před dvěma lety. Nevím, proč, ale Shan mě vůbec nedokázal oslovit, nelíbilo se mi to, bylo to šílené a nepředstavitelné, ale tak nějaký fantasy thriller... Postavy mi taky moc nesedly, když se na knihu zpětně podívám. Může se mi někdo divit, že se mi nechce do dalších dvou dílů?

PŘECHOD

Výsledek obrázku pro kniha přechod Výsledek obrázku pro kniha přechod Výsledek obrázku pro kniha přechod

   Už jen ty obálky mě nutí po knihách sahat ale! Taky se strašně ráda koukám na můj seznam přečtených knih a občas zavzpomínám nad knihami, které jsem četla před pár lety a vzpomínala, jak se mi tahle či tamta kniha líbila. Ale absolutně nechápu, jak jsem mohla Přechod hodnotit ještě tak dobře. Pamatuju si, že jsem ji opět četla o prázdninách a že to šlo pomalu, ani ne tak z důvodu, že je to kniha dlouhá přes šest set stran, nýbrž z toho důvodu, že mě to opět nebavilo a autorův styl se mi četl pomalu. Knihy o upírech, jak je neznáme. Žádní bratři Salvatoři ani žádní Cullenovi, ale krvežíznivé nestvůry, dále tábory s přeživšími lidmi a boje o život. Prostě nevím... Vyrostla jsem na Salvatorech, takže to je asi i fakt, co mi neumožnil tuhle sérii dočíst.

PŘÍPADY VRCHNÍHO INSPEKTORA GAMACHE

Zátiší Vražedný chlad Nejkrutější měsíc

Oživlý kámen

   Jestli existuje Peklo pro knihomoly a jsou tam různé trychtýře hříchů, měla bych asi patřit do toho, kde se lidé nechávají občas hodně unášet obálkami. Tohle je již druhá série, která si mě získala díky svým naprosto povedeným bestsellerovým obálkám k detektivním příběhům inspektora Gamache v malém městě, kde se každý zná s každým, z nichž je jeden vrah. Já s tím prvním dílem měla opravdu problémy. Detektivka, která nebyla pro mě. Nepřišlo mi to jako detektivka - už vám ani neřeknu, kdo byl vrah, kdybych si ji neoprášila a navíc vraždy v malých městech, kde si sousedé doslova nelezou do domů není zrovna můj žánr detektivek, co bych aktivně vyhledávala - opět se mi vymstilo, že jsem nečetla anotaci.

PSYCHO

 Výsledek obrázku pro knihapsycho ii 

   Už ty obálky přes kopírák mě měly odradit, ale já ne. Vždyť Psycho je i zfilmované a lidem se to líbilo!  (Aspoň myslím.) Tak opět já jsem ta výjimka, co tu knihu málem opravdu vyhodila z okna. Tuhla jsem nikoliv hrůzou, ale nudou. Ani ta profláknutá scéna s nožem ve sprše mě nepotěšila. Prostě od začátku horor pro čtenáře. Jediný bonus prvního dílu byl v tom, že to aspoň nebylo tak dlouhé. - Pokud se nepletu další díly jsou o natáčení toho, co se v motelu stalo, takže číst dvakrát o něčem, co se dělo v jedničce je ztráta času a navíc Norman nebyl jediný, jenž mě v knize štval, takže tahle série je první na listině zakázaných knih pro mě. 

QUINCEY MORRIS A LIBBY CHASTAIN

  

   Žena černé magie, to zní celkem dobře, ne? Po přečtení, ba i během čtení nikoliv. Nuda, nuda, prostě nuda. Nevím, co jsem na tom tak moc viděla, ale už ne, prosím. Zase se mi kniha četla těžce, třebaže byla opět krátká. To, co tam hlavní představitelé řešili, nebylo něco, co jsem očekávala, takže mě to spíš udělalo rozmrzelou než potěšenou. Bohužel mám všechny tři díly doma, neplánujíc je číst, takže jen přemýšlím, co s nimi udělám. Sice jsem je koupila pod cenou v Levných knihách, ale byly to špatně investované peníze.


Zdroj obrázku: zde

7 komentářů:

  1. Posledni sérii mám doma a první díl mě naprosto ubijel, pak se to ale zlepšovalo a poslední je super. Mrzí mě, že další díly u nás nebudou. Psycho planuji pořídit, i když kamarádka ho také kritizovala. Pochvaluje jen seriál :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. ani jednu z nich jsem necetla a ani nemam v planu :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Eh, ani o jedné z knih/recenzí jsem nikdy neslyšela. No, možná nejsou tak dobré, aby se o nich hodně psalo, takže proto je neznám. :D

    Já nejspíš nikdy nedočtu Pravou krev, to jsem nedočetla ani první díl. A trochu se bojím, že série Matched mi v knihovničce taky bude nedotčená ležet navždy, poté, co jsem nadšeně otevřela druhý díl a záhy jej zaklapla.. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Série jsem taky nečetla, ale mám jiné, které mě moc neberou...

    OdpovědětVymazat
  5. Přechod jsem také četla a líbil se mi, druhý díl už o dost méně a na třetí se nechystám. :) A poslední sérii mám doma, ale ještě nepřečtenou :)

    OdpovědětVymazat
  6. Psycho jsem chtěla azčít také, ale jak píšeš, je to víceměně to samé a ty obálky mě pak dokonce i naštvaly. Jedna a a ta samá jen přidáné maličkosti, vážně? :D a tradiční české písmo :D

    OdpovědětVymazat
  7. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

    Výměna kdekoli Váš čas je drahý. Obchodujte na počítači, tabletu a mobilu

    Otevřené obchody na eToro - 227,651,647

    OdpovědětVymazat